Home » » Lirik Lagu Jalur Gemilang

Lirik Lagu Jalur Gemilang

Merahmu bara semangat waja
Putihmu bersih budi pekerti
Kuning berdaulat payung negara
Biru perpaduan kami semua

Puncak dunia telah kau tawan
Lautan luas telah kau redah
Membawa semangat jiwa merdeka
Semarak jaya kami warganya

Empat belas melintang jalurnya
Semua negeri dalam Malaysia
Satu suara satu semangat
Itu sumpah warga berdaulat

Jalur gemilang... di bawah naunganmu
Jalur gemilang... kami semua bersatu
Perpaduan ketaatan
Amalan murni rakyat Malaysia
Jalur gemilang... megah kami terasa
Jalur gemilang... kibarkanlah wawasan
Merah putih biru kuning
Jalur semangat kami semua

Berkibarlah
Berkibarlah
Berkibarlah

Lirik Lagu Jalur Gemilang @ Lirikami

31 Komen:

Tanpa Nama berkata...

tak best lah lagu lain tak ada ke?

Tanpa Nama berkata...

Apa salah nya best apa.

mommydarateruna berkata...

Anak saya suka lagu ni..walaupun dia tak faham ttg bendera tp klu ni terapkan semangat patriotik xsalahkan..;)

Tanpa Nama berkata...

lagu ni saya sangat suka kerana ia menceritakan zaman dulu lain zaman sekarang dah berubah......

Tanpa Nama berkata...

best sebab ada hip hop...

Tanpa Nama berkata...

mana ada

Tanpa Nama berkata...

ada la sikit...

Tanpa Nama berkata...

awk cpta la 1 lagu yg best~~

Tanpa Nama berkata...

bestnye lagu ini..

Tanpa Nama berkata...

besttnyaa lagu nie! sape yg ckp lagu nie x best , nie lagu malaysia thu x ? jgn nk tunjuk berlagak sgt k .. lagu nie mak bapak kau yg bt ke ? x kan ? so go to my heel .. tq ;)

Tanpa Nama berkata...

HELLO

irfan Nazhan berkata...

sekarang ni dah berubah dah semua benda dah moden

Tanpa Nama berkata...

Betul betul betul

Tanpa Nama berkata...

nasib baik ade lirik kami





Tanpa Nama berkata...

lirik kami ni sangat bagus sebab kalau bade muzik cikgu-cikgu mesti bukak kat sini



selamay berjaya lrikami

Tanpa Nama berkata...

best tol lagu ni.rugi kalau tak baca

Tanpa Nama berkata...

terbaik :D

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

dah smpai hari malaysia nyanyi lagu dgn semangat.. hehe :D best lha :)

Tanpa Nama berkata...

seronok apa lagu ni

Tanpa Nama berkata...

Suka sangat lagu ni.

Tanpa Nama berkata...

Best.. :)

aina hadirah berkata...

BEST LAGU NI @.@ SMILE!

Tanpa Nama berkata...

Saya suka lagu ni, bila dengar or nyanyi rasa proud dgn malaysia

Tanpa Nama berkata...

lagu ni saya suka sangat sangat

Tanpa Nama berkata...

Saya pon suka lagu ni,lagu ni sangat best bagi sye,spe la yg x suka lagu ni sye nk tanya 1 soalan spe yg x suka lagu ni tapi anda suka x hari kemerdekaan







BALAS

Tanpa Nama berkata...

saye suke lagu ne

Tanpa Nama berkata...

Saya suka lagu ini kerana memberi rangsang kepada saya dan generasi muda.Saya juga meminta kepada semua rakyat MALAYSIA supaya menghayati dan mengibarkan jalur gemilang menjelag hari kemerdekaan iaitu pada 31 ogos nanti.MERDEKA,MERDEKA,MEDEKA

Kurt Erryn berkata...

hey.. whats wrong if just sing for fun.. it doesnt make anything wrong.. bkanya kita buat benda yg salah.. kepada sesiapa yg xska lagu nie.. boleh blahhhhhh p negara lain.. this called you appriciate your country.... I'M PROUD TO BE A MALAYSIAN........ TQ

nadiah(milik allah) berkata...

lagu ni jadi pilihan guru kelaas untuk wat persembahan!

Tanpa Nama berkata...

Bestnye!i love u merdeka.MERDEKA! MERDEKA!MERDEKA!!!!!:-)


Catat Ulasan


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut,sila klik sini
 
◄Design by Lirikami