Lirik Lagu Lupa Ingatan -Kotak Band

Lirik Lagu Kotak Band -Lupa Ingatan

Aku kadang bertanya tak berhenti
Mengapa ku alami ini
Yang tidak menyenangkan hati

Aku heran kamu begitu kuat
Mengikuti setiap langkahku
Menghantui kehidupanku

Aku berdoa biar aku bisa lupa ingatan
Lupa kalau mengenal kamu
Lupa pernah cintai kaaa.. kamu

Aku berharap biar tak melihat kamu sekarang
Biar lupa menganal kamu
Biar lupa cintai kaaa.. kamu

Aku tidak mengerti soal cinta
Bodoh menghadapi hubungan
Yang akhirnya sampai begini

Kapan bayangan kamu bisa pergi
Suara kamu bisa hilang
Biarkan aku hidup tenang

Aku berdoa biar aku bisa lupa ingatan
Lupa kalau mengenal kamu
Lupa pernah cintai kaaa.. kamu

Aku berharap biar tak melihat kamu sekarang
Biar lupa menganal kamu
Biar lupa cintai kaaa.. kamu

Semua kenangan aku tak mau lagi
Cukuplah sudah aku hanya ingin di akhiri

Aku berdoa biar aku bisa lupa ingatan
Lupa kalau mengenal kamu
Lupa pernah cintai kaaa.. kamu

Aku berharap biar tak melihat kamu sekarang
Biar lupa menganal kamu
Biar lupa cintai kaaa.. kamu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Lokasi – Project Pop

Lirik Lagu Cinta Lokasi –Project Pop

Sekian lama kita bersama
Semakin hari semakin suka saja
Aku begini engkau begitu
Tapi kita sama sama tau

Kau punya pacar akupun juga
Tapi tak apa bila di lain kota
Ngelaba dikit itu biasa
Karna kita sudah sama dewasa

Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi bisa saja terjadi
Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi tak apa asal happy

Semangkin lama semangkin mesra
Seolah olah kita takkan berpisah
Padahal cinta yang sementara
Hilang musnah kalau pulang kerumah

Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi bisa saja terjadi
Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi tak apa asal happy

Kalau kita sudah sama saling cinta
Dunia srasa milik kita berdua
Kalau cinta kita sudah semakin menggila
Bisa bisa lupa kekasih lama

Cinlok cinlok cinlok cinlok
Cinlok cinlok Cinlok cinlok
Lok lok lok lok

Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi bisa saja terjadi
Cinta lokasi cinta lokasi cinta lokasi tak apa asal happy

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu I Love You –Najwa Latif

Lirik Lagu I Love You – Najwa Latif

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,

Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you..

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Random Awesome - Yuna

Lirik Lagu Random Awesome - Yuna

It all began at a show one weekend
I was a friend of your cousin
Said, "Hey how ya been?"
And with your checkered shirt on
And my Reebok shoes on
Let's watch something random
turn to something awesome

And I smile I love no,
I laugh happier somehow (?)
No I don't know what is up with me
I laugh too much recently
No, They don't know much about us
When we're exchanging glances
We'll figure out one day,
what happened on your 24th birthday

It all began with a simple confession
You had an urge to kiss me
and I was on the verge to miss you
Then it happened Oh,
we didn't understand
no I wont even budge
Before we didn't hang out much
So save me in your playlist so
You wont forget this
And if this dont quite go your way
You'll still have me on replay
With ur checkered shirt on
and my reebok shoes on
Let's watch something random
turn to something awesome

Yunalis Zarai


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Menjelang Syawal -Pesawat

Lirik Lagu Menjelang Syawal -Pesawat

Terdengar Suara Takbir
Kalimah Agung dilaungkan
Riuh Rendah di dapur
Lemang Rendang dihidangkan
Budak budak di laman
Kecoh bermain mercun
Mengimbau kenangan
Sanak saudara berhimpun
Alangkah bahagia di jiwa

Tak dapat ku gambarkan
Rasa dalam hatiku
Anugerah yg gemilang
Kau beri pada hambaMu
Di kala Syawal

Kini tiba masanya
Bergembira di Hari Raya
Ziarah menziarahi
Sengketa lalu tak usah dikenang lagi
Di Aidilfitri

Tak dapat ku gambarkan
Rasa dalam hatiku
Anugerah yang gemilang
Kau beri pada hambaMu
Menyambut hari kemenangan
Dengan penuh rasa syukur
Hanya satu yang ku pinta
Ampun dan maaf dari mu
Di kala Syawal

Selamat Hari Raya
Hanya Ampun Maaf ku pinta

Tak dapat ku gambarkan
Rasa dalam hatiku
Anugerah yang gemilang
Kau beri pada hambaMu
Menyambut hari kemenangan
Dengan penuh rasa syukur
Hanya satu yang ku pinta
Ampun dan maaf dari mu
Di kala Syawal

Selamat Hari Raya
Hanya Ampun Maaf ku pinta
Selamat Hari Raya
Hanya Ampun Maaf ku pinta


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Raikan Aidilfitri – Sleeq, Fauzie Laily, Daly, Zizan

Lirik Lagu Raikan Aidilfitri – Sleeq, Fauzie Laily, Daly, Zizan Raja Lawak

[Fauzie Laily]
Sudah bermula suasana
Riuh rendah bahagia bersama
Dan satu nikmat hari raya
Tidak kira jika anda berada dibahagian lain dunia

Cahaya menyala
Mewarnai hari raya
Teruja semua bergaya
Eratkan hubungan hubungan sesama

Raikan aidilfitri oh yeah
Raikan aidilfitri oh ya

[Sleeq]
Aku mulakan
Songkok kau terlalu ke belakang
Oh memang fesyen orang kita sekarang ni banyak yang berubah lagi menarik
Tapi ceritanya tetap sama
Sudah makan dan minum teh tarik atau air yang banyak warna

[Daly]
Muslimin muslimat ku ucapkan selamat menyambut hari raya
Dimana saja kau berada doaku untuk semua
Doa kebahagian doa kesejahteraan doa keamanan
Dihari penuh beerti semoga kita diberkati
Semoga tercapai apa yang jua kita dihajati
Doakan untuk semua doakan untuk dunia doa sepenuh hati
Jangan sekali berhenti

[Fauzie Laily] Sudah bermula suasana
Riuh rendah bahagia bersama
Dan satu nikmat hari raya
Tidak kira jika anda berada dibahagian lain dunia

Cahaya menyala
Mewarnai hari raya
Teruja semua bergaya
Eratkan hubungan hubungan sesama

Raikan aidilfitri oh yeah
Raikan aidilfitri oh ya

[Zizan]
Ada tangisan syukur
Ada tangisan kehilangan
Ada tangisan yang mengalir bila melihat tangisan yang didepan
Ada wajah ceria
Ada juga wajah yang hiba
Ada juga yang memilih untuk berdiam sahaja

(Ada) ada yang berada
(Ada) ada yang tiada
(Ada) ada juga yang tidak punya sesiapa
(Ada) ada yang meriah
(Ada) ada rasa terhina
(Ada) yang penting kita bersyukur kepada Nya

[Fauzie Laily & Sleeq]
Cahaya menyala
Mewarnai hari raya
Teruja semua bergaya
Eratkan hubungan hubungan sesama

Raikan aidilfitri
Raikan aidilfitri
Raikan aidilfitri
Oh raikan

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Warna-Warni Aidilfitri - Erra Fazira, Shima, Amy Mastura, Hattan & Ameng

Lirik Lagu Warna-Warni Aidilfitri - Erra Fazira, Shima, Amy Mastura, Hattan & Ameng

Jemur mengkuang di tengah laman
Siang berpanas malam berembun
Syawal yang indah sudah menjelang
Jauh dan dekat datang berhimpun

Selamat berhari raya
Selamat berhari raya

Dulang berkait sulaman tangan
Buang jerami berikat rotan
Samalah cantik samalah padan
Bertambah seri dengan senyuman

Warna warni di aidilfitri
Warna warni di aidilfitri

Tua muda miskin kaya
Sambut syawal dengan ria
Beranika suasana
Di mana mana berada

Malam bersuluh dengan cahaya
Rumah dihias bagai istana
Sungguhlah indah nampak bahagia
Alangkah damai penuh bahagia

Warna warni di aidilfitri
Warna warni di aidilfitri
Warna warni di aidilfitri
Warna warni di aidilfitri

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bayangan Ilham -Akim, Nera, Ray, Ira

Lirik Lagu Bayangan Ilham -Akim, Nera, Ray, Ira

Aku yang merinduimu dengan sepenuh jiwa
Hatiku kosong bila kau jauh menyepi
Tercari-cari serpihan indahnya cinta

Dalam keheningan malam mengejar bayang ilham
Antara sedar dan dilamun igauan cinta
Airmata ku mengalir dalam kepasrahan

Demi cinta ku rentasi belantara
Yg membelenggu naluri hatiku

Demi cinta ku selami samudera
Yg melemaskan hembusan nafasku

Aku persembah seluruh ragaku
Walau hanya sedetik
Dapat bersama mu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bersama-sama -Erul ft Ema

Lirik Lagu Bersama-sama -Erul ft Ema

Riang suasana hari ini
Kelihatan gembira
Telah pun tiba hari raya Aidilfitri
Setelah sebulan berpuasa

Bersama-sama kita
Menyambut hari Raya
Dengan sanak saudara
Dan teman-teman tercinta

Bersalam-salaman saling bermaaaf-maafan
Rai dengan gembira
Berkasih sayang di hari Raya
Bersama-sama

Warna-warni pakaian
Bagai lumrah kehidupan
Hati terasa penuh dengan kesyukuran
Kini telah tiba hari kemenangan

Bersama-sama kita
Menyambut hari Raya
Dengan sanak saudara
Dan teman-teman tercinta

Bersalam-salaman saling bermaaaf-maafan
Rai dengan gembira
Berkasih sayang di hari Raya
Bersama-sama

Bersama-sama kita
Menyambut hari Raya
Dengan sanak saudara
Dan teman-teman tercinta

Bersalam-salaman saling bermaaaf-maafan
Raikan dengan gembira
Berkasih sayang di hari Raya
Bersama-sama

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tak Ku Sangka Tak Ku Duga - Saleem

Lirik Lagu Tak Ku Sangka Tak Ku Duga - Saleem

Malam ku tidur tak lena
Teringatkan dirimu
Terimbas kembali kenangan lalu
Alangkah indahnya bersamamu

Mengalir airmataku
Menemani malam sepiku
Ku rindu saat bersamamu
Sukarnya untuk ku melupakanmu

Dahulu engkau berikan cinta
Mengapa kini engkau berubah
Manakah janji akan setia menanti

Jikalau engkau tak lagi cinta
Katakan saja aku tak kisah
Dari kau terus membuat ku menunggu

Tak ku sangka
Tak ku duga
Perpisahan yang akan melanda

Dah kucoba pertahankan
Namun dirimu pergi jua

Cintamu bagaikan rembulan
Yang hadir bila malam menjelma
Kau hilang bila siang mendatang
Begitulah sikapmu oh sayang

Kau lontar cintaku ditepian
Ku bagaikan hanyut dilautan
Yang lemas di dalam percintaan
Dipukul gelombang keresahan

Mengalir airmataku
Menemani malam sepiku
Ku rindu saat bersamamu
Sukarnya untuk ku melupakan mu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Warkah – Aznil, Akim, Aril Hafiz

Lirik Lagu Warkah - Hafiz, Aril, Akim, Maulana & Aznil

Terdetik diriku tersungkur
Kau juang menyambut gagahan tanganku
Akanku abadikan pengorbanan cintamu padaku
Sentiasaku berdoa memanjatkan syukur

Oh Tuhan tunjukkan padanya cintaku
Tempatkan dia di syurgaMu
Penuh dengan rahmatMu

Sungguh ku tak mampu membalas cintanya
Oh Tuhan damaikan hidup dan matinya

Oh terdetik tika kau terluka
Kau simpan tangisan di dalam hatimu
Maafkanlah semua kesilapan
Yang telah aku lakukan
Takkan ku persiakan segala harapan

Oh Tuhan tunjukkan padanya cintaku
Tempatkan dia di syurgaMu
Penuh dengan rahmatMu

Sungguh ku tak mampu membalas cintanya
Oh tuhan damaikan hidup dan matinya

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Luluh- Keena

Lirik Lagu Cinta Luluh- Keena

Engkau yang telah singgah
Di dalam hidupku mengisi kalbuku
Hingga aku jatuh cinta
Bawa dalam cinta di dalam hidupku

Ku mohon padamu
Jangan pernah pergi
Tinggalkan aku

Cinta ini, kan ku bawa
Kemana pun aku pergi
Cinta ini, kan ku simpan
Hingga akhir hayat nanti

Cinta ini kan abadi
Terukir dalam hati
Tanpamu ku disini

Indah.. saat bersamamu
berbagi cerita.. larut dalam cinta
Aku.. tak ingin kau jauh
Tak ingin kau hilang
Di dalam hidupku

Ku mohon padamu
Jangan pernah pergi
Tinggalkan aku

(ulang 2x)
Cinta ini, kan ku bawa
Kemana pun aku pergi
Cinta ini, kan ku simpan
Hingga akhir hayat nanti

Cinta ini, kan abadi
Terukir dalam hati
Tanpamu ku disini
Aku hancur luluh
Aku hancur luluh

Lirik Lagu Cinta Luluh- Keena

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Danny X-Factor bakal berkahwin 16 September 2011

Danny X-Factor bakal berkahwin pada 16 September 2011. Majlis pernikahannya dibuat secara sederhana untuk keluarga di Kampar, Perak.


Danny, 31, bertunang dengan Saidatul Fazlin Zakaria, 25, pada 20 Mac lalu di kediaman keluarga pramugari itu di Kampung Tersusun Tronoh Mines, Kampar.

"Saya akan bernikah pada 16 September ini, sempena cuti Hari Malaysia. Majlis menyambut menantu di Pasir Mas, Kelantan akan diadakan dua minggu selepas itu manakala majlis persandingan akan diadakan awal Oktober depan," kata Danny kepada Mangga Online.

Danny atau nama penuhnya Mohd. Khardanie Anwa kembali aktif menyanyi apabila meneruskan perjuangan X-Factor bersama Shah dan Zach. Mereka kini memiliki single baru yang mula mendapat sambutan peminat.

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Datang Dengan Janjiku - Elly Mazlein

Lirik Lagu Datang Dengan Janjiku-Elly Mazlein

Ke manakah resah nak ku lemparkan
Di mana hilang kemesraan lalu
Malamku suram bintang tak menyinar
Aku sepi tanpa hadirmu… di sisiku

Dalam rindu yang amat menyiksakan
Ku dakap potretmu dalam genggaman
Namun resahku tak bisa berlalu
Jeritan hati memanggil namamu
Sepi tanpa hadirmu… dirimu oh kasihku

Ku dengar… suaramu berbisik
Gemersiknya di celah sang bayu
Ku terbayang… wajahmu menjelma
Dalam senyum bagaikan ada tangisan
Ku turut merasakan

Kasih… perpisahan sementara ini
Mengajar kita erti sepi dan rindu
Teguhnya cinta suci

Sayang… biarpun berjauhan kita terpisah
Betapa tabahnya kesetiaanmu
Menantikan saat… supaya dapat bersatu

Kau hadir dengan setiamu
Aku datang dengan janjiku

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta 247 - MAX 24:7

Lirik Lagu Cinta 247 - MAX 24:7

247 aku cintamu

Apa yang ku tahu
Apa yang kau tahu
Waktu kecil dulu
Sama-sama tak tahu

Apa yang perlu kau tahu
Aku sudah rasa rindu
Bila kau tiada di sisi ku

Buka tirai lama
Aku rasa tak perlu
Kini sudah dewasa
Kurang rasa malu

Apa yang perlu kau tahu
Aku sudah rasa rindu
Bila kau tiada di sisi ku

Terus terang ku katakan
Aku sudah jatuh cinta
Ini semua takdir tuhan
Kerana Dia sayang kita

Terus terang ku katakan
Aku sudah jatuh cinta
Ini semua takdir tuhan
Kerana Dia sayang kita

(Oh sayang ku jatuh cinta
Ku korban oo segala
247 sepenuh waktu
Tiap detik ku sanggup
Sayang janjilah padaku
Cintaku hanya satu
24 jam 7 hari
Oh baby.. baby.. baby)

Hari Isnin ku tahu namamu
Hari Selasa ku kenal dirimu
Hari Rabu ku dekati mu
Hari Khamis ku merindu kamu
Hari Jumaat ku mendoakan kamu
Hari Sabtu ku mencintai mu
Hari Ahad ku keluar denganmu
247 hanya untuk kamu

Terus terang ku katakan
Aku sudah jatuh cinta
Ini semua takdir tuhan
Kerana Dia sayang kita

Terus terang ku katakan
Aku sudah jatuh cinta
Ini semua takdir tuhan
Kerana Dia sayang kita

247 ku cinta kamu


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

HeyBoy – Kau Buatku Gila Lirik

HeyBoy – Kau Buatku Gila Lirik

Kata demi kata terucap
katakan semua yang ada di dalam relung hatiku
namun semua sia-sia melihat sikapmu padaku
yang seakan bingung tuk memilih
tapi ku akui ku ingin kau tetap di sini

kamu yang bisa membuatku gila
dengan semua rasa yang ada

jenuh demi jenuh terungkap
diriku yang sepi terjebak dalam kesendirianku ini
tapi ku akui ku ingin kau jadi milikku

kamu yang bisa membuatku gila
dengan semua rasa yang ada
cintaku bukanlah cinta biasa
yang lama ku pendam di dalam dada

kamu yang bisa membuatku gila
dengan semua rasa yang ada

kamu yang bisa membuatku gila
dengan semua rasa yang ada
cintaku bukanlah cinta biasa
yang lama ku pendam di dalam dada

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Pop Shuvit ft Man Bai -Seperti Syurgamu Lirik

Pop Shuvit/Man Bai -Seperti Syurgamu Lirik

Aku pernah alpa
Aku pernah lupa
Aku pernah terlena
Dibuai cahaya indah
Situku jadi megah
Tanpa bersusah payah
Tanpa aku menduga
Ku dalam leka

Rupa-rupanya cahaya itu hanya sementara
Suram mengambil tempat
Tersurat sudah tersirat
Yang ringan menjadi berat
Tamparan begitu hebat
Sekarang baru ku sedar
Setelah menempuh sukar
Ku mula berfikir setiap saat

Korus
Tolong sedarkan diriku
Dari noktah kian luput
Aku bimbang jumpa suatu waktu
Dan tak kenal siapa
Ku berharap kepadaMu
Berikan ku satu rasa
Yang memberi erti hidup ini
Harum indah seperti syurgaMu

Sekarang baru aku sedar setelah segala
Yang ku tempuhi liku-liku hidup yang menjalar
Suasana mencabar
Setiap daya akan ku pusatkan untuk
Untuk mencuba

Cuba mencari cahaya itu kembali
Biarpuan aku terpaksa menempuhinya sekali lagi
Kali ini aku akan lebih berhati-hati
Walapun aku terpaksa berlari atau meniti

Ku harungi dengan cekal
Pengalaman jadi bekal

Ulang Korus

Oh engkau yang menentukan
Apakah aku ini yang terakhir untuk ke syurgaMu

Ulang Korus

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Terasa Di Syurga -Sofazr

Lirik Lagu Terasa Di Syurga -Sofazr

Engkau tersenyum malu
Bila ku bertanya
Adakah diriku ada di hatimu

Aku amat terasa
Lirikan manjamu
Membuat diriku terus terlena

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar

Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Suasana Di Hari Raya -Asyiela Putri (Upin dan Ipin)

Lirik Lagu Suasana Di Hari Raya -Asyiela Putri (Upin dan Ipin)

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
tutur dan kata yang sopan saling memaafi
suasana hari raya walau di mana pun jua
memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kini Ku Tahu -The Tick

Lirik Lagu Kini Ku Tahu -The Tick

verse 1
Kini ku tahu siapa dirimu..tujuan mu,
mendampingi diriku demi hasrat mu..oh angkuhnya kamu,
berlalu pergi, tanpa menoleh padaku,
kepuraan mu masih terbayang dalam kesedaranku..

chorus

Pilihlah kamu, ke jalan yang engkau mahu
aku tetap dengan jalan ku..
datangku sendiri, kembali ku juga sendiri
untuk apa kau pada ku lagi..

verse 2

Kini kau merayu pada diriku..tak perlu,
tak mungkin aku buka kembali kamus dulu..
apa erti bersama jika cinta ini tak bertali,
ku mencari teman sejati bukan persis mu tak berperi.

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Berlari Ke Awan-The Tick

Lirik Lagu Berlari Ke Awan-The Tick

Verse 1

Aku berlari menjejaki awan,
tanpa sedar ku lihat awan hitam,
mengembalikan mendung semalam,
membawa ribut dan juga taufan


chorus

Aku sudah biasa dengan kelaparan,
sudah biasa dengan gurauan dunia
untuk apa ekori ku.....
ketahui ku tak keseorangan,
kerana aku bertemankan..alam.


verse 2

Aku berlari dan terus berlari
mengejar bintang yang masih berkelipan
oh awan hitam pergilah jauh,
hanyut dalam gelora lautan..

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Nostalgia Sekeping Hati -The Tick

The Tick -Nostalgia Sekeping Hati Lirik

Verse 1

Hadir ku kerna kamu,
hanya itu yang ku tahu,
kemana hala tuju,
menjadi persoalan ku,
bezakanlah permata dan juga kaca,
jari ini sering terluka,
tak sempat ku membalutnya..

chorus

siapa yang sudi membantu ku,
merawat luka-luka ku,
jari jemari semakin lesu,
dan kini kau mejauh...

verse 2

telah ku penjarakan,
hati yang rapuh ini,
agar kisah semalam tak berulang kembali,
kesunyian memaksa ku melangkah lagi,
mencari pemilik sebenar..hati ini

SOLO

hadir mu pada ku,
hadir mu pada ku,
hadir mu padaku,
walau hanya dalam mimpi ku.

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Aidilfitri Limpah Kurniaan Ilahi -Nubhan

Lirik Lagu Aidilfitri Limpah Kurniaan Ilahi -Nubhan

Bergema takbir dikala senja yang indah
Menyambut tiba shawal mulia
Sempurnalah sudah rukun ke tiga
Tiba masa untuk meraikan

Bulan ramadhan
Perantauan tinggalkan kota
Ayah serta bonda, Rai kepulangan
Si anak desa

Maaf di pinta tulus ikhlas dari hati
Tangan dihulur mengucap selamat hari raya semua
Moga diberkati Allah

Maaf dipinta tulus ikhas dari hati
Tangan dihulur Mengucap selamat hari semua
Di aidilfitri limpah kurniaan illahi

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Nasyid Bahana Cinta-Dzil Afnan

Lirik Lagu Bahana Cinta-Dzil Afnan

Allah...Allah...Allah...Ya Allah...
Allah...Allah...Allah...Ya Allah...
Allah...........huu......

Kita sering merasakan cinta
Fitrah kepada adam dan hawa
Namun perhubungan perlu berlandaskan syariah
Kehidupan selamat dunia akhirat

Usah cuba anasir di media
Syurga bayangan nikmat sementara
Bila berdua syaitanlah yang ketiga
Bisikannya menghambat ke neraka

Tewas godaan menghalalkan zina
Hilang maruah diri dan ibu bapa
Benih tersemai bukan dipinta
Bayi tidak berdosa dibuang akhirnya

Terbiar ditinggal hilanglah nyawa
Kelak mendakwa kedua ibu bapanya

Ayuhlah teman kembali ke pangkal jalan
Aurat dilindungkan batasi pergaulan
Wahai insan semua mari renungkan bersama
Tempuh kehidupan Al-Quran jadikan pegangan

Marilah teman bersama jaga pandangan
Aurat dilindungkan batasi pergaulan
Wahai insan semua mari renungkan bersama
Tempuh kehidupan Al-Quran jadikan pegangan

Bahana Cinta-Dzil Afnan



11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Magic (Versi Melayu) -Senoritas

Lirik Lagu Magic (Versi Melayu) -Senoritas

Magic!
Dance!
Magic!
Dance!

Kau tiada di hati tapi ku masih obsesi
Ku bukan gila atau sasau,
Ku hanya merintih
Mengapa ku harus pergi jauh oh
(Kan aku berdansa,bergembira ah!)

CHORUS
Oh-ooo, ini rentak tari ku
Oh-oooo, kan ku berdansa oh
Oh-ooo, kau tahu apa mahu ku
Oh-oooo, kan aku berdansa oh

Diri ini berharga
Gerakkan badan ikut irama berpesta
Tiada lagi kau di fikiran
(Berdansa sepenuh jiwa)

Ku rela tari ini kuasaiku
Terasa makin hangat seluruh tubuhku
Mereka bergerak pantas dengan ku
(Kan aku berdansa,bergembira ah!)

CHORUS
Teruskan langkahku
Mulakan hari ku
Sayang aku mahu..
Mahu berdansa di pesta
Berdansa oh..Kan aku berdansa..
Pulihkan rasa cinta..
Pulihkan rasa cinta..

CHORUS
Just me and girls tonight
And we're gonna have some fun
And its gonna be MAGICal this time
Put your heels on, ladies
Lets dance!

CHORUS

Oooooh..MAGIC!

Magic -Senoritas

MAGIC Caller Ringtone

Maxis CRT Code : Dial *131*194864*
Celcom CRT Code : Dial *118*100680*
DiGi CRT Code : Type CT 0104768 and send to 2000


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Magic -Senoritas

Lirik Lagu Magic -Senoritas

Magic!
Dance!
Magic!
Dance!

I am so over you yet baby I'm still in obsession
No I'm not crazy neither tipsy oh it’s my depression
Give me one good reason why I should leave oh
(I'm gonna dance all night, just make it right oh)

CHORUS
Oh-ooo, magic on the floor
Oh-oooo, dance all night oh
Oh-ooo, you know that I want more
Oh-oooo, I'm gonna dance all night oh

Baby, i have my own pride
Move my body all i want, feel this party thats rite
No more you in mind,gonna have fun this time
(I'm gonna dance again tonight)

I rather let this dance take over me,baby
Its getting through my vein..all over my body
People moving jumping all around me
(I'm gonna dance all night, just make it right oh)

CHORUS
Keep flying high away
Will let it on today
Baby I wanna stay
Gonna make a move tonight..
Dance all night oh..I'm gonna dance all night
Wanna make it right..I'm gonna make it right

Dance all night..I'm gonna dance all night
Wanna make it right..I'm gonna make it right

CHORUS

Just me and girls tonight
And we're gonna have some fun
And its gonna be MAGICal this time
Put your heels on, ladies
Lets dance!

CHORUS

Oooooh..MAGIC!

Magic -Senoritas

MAGIC Caller Ringtone

Maxis CRT Code : Dial *131*194864*
Celcom CRT Code : Dial *118*100680*
DiGi CRT Code : Type CT 0104768 and send to 2000

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kehilangan (OST Heart)-Christina

Lirik Lagu Kehilangan (OST Heart)-Christina

Daku kini menangis
dikau kini tlah pergi
memberi seribu duka

Lara aku kehilangan dikau
selamanya takkan melihat
hadirmu seperti dulu
aku kehilangan

Daku tulus berkata
ucap terima kasih
segala pengorbanan cinta

Lara aku kehilangan dikau
selamanya takkan melihat
hadirmu seperti dulu
aku kehilangan

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Curahan Hati -Lilis Suryani

Lirik Lagu Curahan Hati -Lilis Suryani

Janganlah aku di ganggu
Ku pinta padamu kawan
Janganlah aku di fitnah
Deritaku cukup sudah

Ku sadari siapakah aku
Hati pedih kawan tak tentu
Kiri kanan hanya tertawa
Penghiburku hanya lagu

Duhai kawan semua
Cukup cobaan untukku
Nyalakan sinar bagiku
Bekalku di masa depan

Ku sadari siapakah aku
Hati pedih kawan tak tentu
Kiri kanan hanya tertawa
Penghiburku hanya lagu

Duhai kawan semua
Cukup cobaan untukku
Nyalakan sinar bagiku
Bekalku di masa depan

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kurang Makan Kurang Tidur -Ada Band

Lirik Lagu Ada Band - Kurang Makan Kurang Tidur

Sudah sekian kali
Coba nyatakan cinta padamu
Tapi mengapa tak kunjung kau jawab
Apa masih kurang bukti juga

Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu
Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu

Lelah sudah berlari
Mengejar kamu kemana saja
Sikapmu yang acuh diam seribu kata
Seolah-olah tak butuh cinta

Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu
Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu

Aku tahu dirimu suka kepadaku
Kamu hanya ingin buatku penasaran

Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu
Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu

Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu
Cintaku gila padamu hingga sakit jiwa
Kurang makan dan kurang tidur memikirkan kamu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Dzikir Anak - Sulis

Lirik Lagu Sulis - Dzikir Anak

Siapa yang menciptakan adik yang lucu bagimu
Siapa yang menciptakan kakak yang sayang padamu
Siapa yang menciptakan dirimu
Siapa yang menciptakan ayah dan ibumu

Siapakah yang menciptakan langit dan bumi
Siapakah yang menciptakan gunung tinggi
Siapakah yang menciptakan matahari
Siapakah yang menciptakan bulan dan bintang-bintangnya

Subhanallah wal hamdulillah, Subhanallah wal hamdulillah
Allah Maha Pencipta, Allah Maha Kuasa
Allah Maha Perkasa, Allah Maha Esa

Siapa yang menciptakan bukit-bukit dan sungai (Allah)
Siapa yang menciptakan lembah-lembah nan ngarai (Allah)
Siapa yang menciptakan samudera (Allah)
Siapa yang menciptakan gurun sahara

Siapa yang mengajarkan awan-awan melayang
Siapa yang mengajarkan turunnya hujan
Siapa yang menciptakan pohon dan hutan
Siapa yang menciptakan siang dan malam

Subhanallah wal hamdulillah, Subhanallah wal hamdulillah
Allah Maha Pengasih, Allah Maha Penyayang
Allah Maha Mulia, Allah Maha Esa

Siapa yang mengajarkan bunga-bunga mengembang
Siapa yang mengajarkan burung terbang
Siapa yang mengajarkan ikan berenang
Siapa yang menciptakan air kehidupan

Subhanallah wal hamdulillah, Subhanallah wal hamdulillah
Allah Maha Pencipta, Allah Maha Kuasa
Allah Maha Perkasa, Allah Maha Esa

Alam semesta dan isinya dicipta untukmu
Begitu besar rahmat kasih sayang Tuhanmu

Alam semesta dan isinya dicipta untukmu
Begitu besar rahmat kasih sayang Tuhanmu

Alam semesta dan isinya dicipta untukmu
Begitu besar rahmat kasih sayang Tuhanmu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kemaafan Lebaran – Firdaus,Youk Bunkface,Faris Awanband

Lirik Lagu Kemaafan Lebaran – Firdaus,Youk Bunkface,Faris Awanband

Bayangkan jika hidup sendirian
Aidilfitri yang tiba pasti kesuraman
Tiada siapa yang kan terkenangkan
Hanya sayu dan airmata kesedihan

Andai ku juga punya kesalahan
Persengketaan membuat kita kejauhan
Salam dihulur tanda keinsafan
Tiada apa perlu dibezakan

Diriku dirimu dan kita semua
Tersemat dalam sanubari
Pasti ku telah memaafkan
Semua khilaf dan kesalahan
Itulah tanda sebuah persaudaraan

Bersama kita merayakan
Lupa semua persengketaan
Hulur salam kita saling bermaafan
Bersama lah teman

Ketika kita bergembira
Usah dilupa pada yang tiada
Kemaafan hari lebaran
Semoga hari raya disambut ceria

(ulang 3x)
Pasti ku telah memaafkan
Semua khilaf dan kesalahan
Itulah tanda sebuah persaudaraan
Bersama kita merayakan
Lupa semua persengketaan
Hulur salam kita saling bermaafan

Pasti ku telah memaafkan
Semua khilaf dan kesalahan
Lebaran ini kita semua bersama meriahkan

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hari Yang Ku Nanti -Adira,Hazama,Dina

Lirik Lagu Hari Yang Ku Nanti -Adira,Hazama,Dina

[Adira]
Hari yang ku nanti telah menjelang kini
Kenangan indah yang dulu pasti menjelma lagi
Terpancarlah cahaya Aidilfitri yang ku nanti
Bersama semua gembira hilangkanlah duka

[Hazama]
Hari yang ku nanti telah menjelang kini
Bermaaf maafan kekalkanlah Silaturrahim
Buat ayah dan bonda ampunkanlah tiap dosa
Buat teman hiburkanlah hati semua

[Adira]
Jauh dan dekat semua pulang ke desa
Saling kunjung mengunjungi
Berpakaian serba baru
Sungguh bergaya…

[Adira & Hazama]
Tapi jangan dilupakan
Mereka yang kekurangan
Semoga hari raya kan bermakna

[Dina]
Hari yang ku nanti telah menjelang kini
Tua dan muda miskin dan kaya tiada bezanya
Sebulan berpuasa syawalpun telah menjelma
Ucapkanlah kesyukuran pada yang Esa

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hari Terakhir – Hunny Madu,Shazzy ,JFK feat. Shaq

Lirik Lagu Hari Terakhir – Hunny ,Shazzy ,JFK ft Shaq

Hari terakhir kau katakan semua yg bukan-bukan
Bukannya permainan
Bicara tentang percintaan, cubaan, rintangan, halangan
Yang ku hadapi
Untuk menebuskan dosa lalu pada dirimu

Tapi ku pasrah harapan tuk bersamamu
Terus musnah
Naluri lantas manjadi tidak tentu arah
Hatiku bergelora
Bibirku tergamam
Pabila kau lafazkan kata-kata yg menusuk jiwa

Diriku kini terasa sepi
Yang pasti
Sudah kau nyatakan diriku ini tidak dihargai
Air mukamu keras tabah
Ku ikuti diari hidupmu ku rebah
Tapi ku akur dengan takdir
Jangan khuatir
Kerana hubungan kita sudah menemui
Hari terakhir

Hari terakhir
Kita bersama
Musnah segala
Impian dibina
Hari terakhir
Cukuplah sudah
Lupakan saja
Cerita lama..

(Hunny)
Ku makin tabah untuk menempuh
Ku tak lagi rebah
Takkan jatuh
Kealam sengasara ku upaya
Untuk menjadi insan yang sempurna
Menemui shazzy buat ku sedar
Dirimu dan diriku tiada yang benar
Tertulis dalam coretan hidup ku
Tiadanya lagi engkau dan aku

(Shazzy)
Hey joe, bukan niat ku untuk kebas kekasihmu
Believe me
Ku tak tahupun she’s with u
Dia telah memikat hatiku
Gadis jelita penawar sepi jiwaku
Fahamlah
Kalau ku tahu kau masih cintainya
Langsungku tak pandang
Kan ku kira perasaanmu kawan
Hey listen, be cool right
Janganlah ambil hati
Kan ku jagakan hunny coz she’s the one for me

(JFK)
Tiada maaf bagimu
Hancur sudah
Dia dicintai nya
Akan ku tempuhi dengan kesabaran
Dan kan kulupakan ukiran hidup
Dihari terakhir…

(Hunny)
Itulah dia coretan hidupku
Hubungan 3 segi
Aku, dia dan kamu
Namun semuanya sudah berlalu
Diriku dan shazzy sudahpun bertemu
Kujabatkan tangan persahabatan
Common joe jangan lupakan kawan
Dan jangan renggangkan hubungan ini
Let’s make a new day
For u and me…

(Shaq)
Walaupun sudah tiba hari terakhir
Lupakan segala duka hari terakhir
Maafkan segala dosa hari terakhir
Ingatlah kisah manis hari terakhir

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Memo-Yuna

Lirik Lagu Memo-Yuna

I dont mind if you wanna stay
With that smile upon your face
Hang around for a little while
Please dont drive away even for a mile

Different continents
Its not a thing
Coz i know we’ll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I’ll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I’ll be back in your arms
Toegther we’ll always be
For what may come
For what may come

I dont mind if you are far away
I’ll be waiting for you anway
Under the sky of sunshine o rain
I know ‘m gonna be in your arms again

Different continents
Its not a thing
Coz i know we’ll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I’ll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I’ll be back in your arms
Together we’ll always be
For what may come

Together we’ll always be
For what may come
Together we’ll always be
For what may come
For what may come

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Sepi Rindu -Ali

Lirik Lagu Sepi Rindu -Ali

Kuntuman mekar bergugur sudah
bukan tandanya tiada indah
begitu juga dengan diriku
selalu merindukan dirimu

Sepi rindu meniti hari-hari dengan keluh kesah
ku derita…
semakin parah rasanya
dunia ku rasa makin kelam

Apakah salahku hingga tak kau maafi
terus meninggalkan aku begini

Seandainya aku yang membuat kau sedih
maafkan aku kekasih

Kau pergi tanpa kata-kata untuk aku
ku sentiasa mendoakan agar kau kan muncul semula

Diri ku kini meronta-ronta
bak kapal tiada arah mengikut arus lautan
jiwaku kini terkapai-kapai hasrat murni aku tak tergapai…

Aku menyesali dengan perbuatanku
yang kau derita serta sengsara
kau tinggalkan aku di dunia yang fana
ku kenang sepanjang masa
jika kau masih ada inginku menebus dosa
bahagiakan dirimu sayang
aku bersumpah kepadamu janjiku kau genggam
cahaya cintamu ku genggam…

Kau pergi tanpa kata-kata untuk aku
ku sentiasa mendoakan agar kaukan damai di sana…

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Sesaat Kau Datang -Ramlah Ram ft SleeQ

Lirik Lagu Sesaat Kau Datang -Ramlah Ram ft SleeQ

Verse 1
Sesaat Kau Datang……..
Sesaat Kau Hilang………
Kemunculan dirimu…..
Penuh misteri………..

Verse 2
Kau Mendekat…
Kau Menjauh….
Kau tinggalkan diriku…
Sesudahnya kau membuang
Mencampakkan aku……….

Verse 3
(Alif)


Its not that i dont love you
I just dont want to hurt you
I cant let go of all the good times we share together

(Syarif)
I hate to be cold but i got to let you go

Chorus:
Sungguh kejamnya dirimu….
Mengkhianati cinta yang ku semat di jiwa
Kau hancurkan segala harapan…
Kau remukkan cinta yang telah kita bina…..
Ha….Ha…..Ha…Ha.…Ha…..Ha…

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati…
Tapi ku ikhlas melepaskanmu…
Karena aku manusia biasa…..

Verse 4
(Alif and Syarif)
Nothings easy girl
Nothings easy girl
Aint nothings easy i hope you understand me girl
Nothings easy girl
Aint nothing in this world
Could ever compare to what we had
Whats gone

Repeat Chorus:
Sungguh kejamnya dirimu….
Mengkhianati cinta yang ku semat dijiwa..
Kau hancurkan segala harapan…
Kau remukkan cinta yang telah kita bina…..
Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati…
Tapi ku ikhlas melepaskanmu…
Karena aku manusia biasa…..

Verse 5
Tiada salahku kepada dirimu
Kau buatku sengsara
Kau buat kecewa
Ku Harap ada karma
Yang datang kepadamu……kepadamu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Salam Ramadhan – Haddad Alwi

Lirik Lagu Salam Ramadhan – Haddad Alwi

Duhai bulan yang mulia
Ooo…h Ramadhan
Salam bagi bulan yang suci
Bulan penghapus dosa

Ya Allah jadikan kami
Hambamu yang Kau cinta

Bulan yang mulia
Bulan Ramadhan namanya
Rindu kita tak terkira
Rindu cinta kasih-Nya

Reff:
Lapar haus melatih kita
Zikir tarwih tadarus mulia
Zakat sedekah untuk yang papa
Tuhan ampunilah hamba

Bulan yang mulia
Bulan Ramadhan namanya
Rindu kita tak terkira
Rindu cinta kasih-Nya

Kembali ke Reff: 2x

Zakat sedekah untuk yang papa
Tuhan ampunilah hamba

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Rindu - Agnes Monica

Lirik Lagu Rindu - Agnes Monica

Selama aku mencari
Selama aku menanti
Bayang-bayangmu dibatas senja
Matahari membakar rinduku
Ku melayang terbang tinggi

'tuk slalu mega-mega
menembus dinding waktu
Ku terbaring dan pejamkan mata
Dalam hati kupangil namamu
Semoga saja kau dengar dan merasakan

Getaran dihatiku
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu
Saat pertama kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisaikan kata-kata ku cinta padamu

Peluhku berjatuhan
Menikmati sentuhan
Perasaan yang teramat dalam
Telah kau bawa segala yang kupunya
Segala yang kupunya ouoooo

Getaran dihatiku
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu
Saat pertama kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikan kata-kata aku cinta padamu ooho kepadamu hohoh



11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu La Ilaha Illalah -Daud Sakty (OST Islam Itu Indah)

Lirik Lagu Daud Sakty - La Ilaha Illalah (OST Islam Itu Indah)

Lailahailallah lailahailallah
Lailahailallah lailahailallah

Adzan Shubuh memanggil kita agar kita lebih mulia
Persiapan di waktu dhuha untuk hidup lebih sejahtera
Hingga tiba di waktu Dzuhur diampuninya dosa kita
Waktu Ashar bukalah mata untuk menatap pintu surga
Ya Allah aku mohon kepada-Mu ridho-Mu dan surga

Lailahailallah lailahailallah
Lailahailallah lailahailallah

Oh waktu Maghrib waktu yang mulia berlipat-lipat pahalanya
Adzan Isya inginkan kita mendapatkan hidup bahagia
Saat tidur karunia Allah untuk tenang dan rasa lapang
Terbangunlah di waktu tahajud mintalah apapun yang kau mau
Ya Allah aku mohon kepada-Mu ridho-Mu dan surga

Lailahailallah lailahailallah
Lailahailallah lailahailallah
Lailahailallah lailahailallah

Lindungi kami oh ya Allah kami memohon kepada-Mu
Ridhoi kami oh ya Allah kami meminta kepada-Mu lailahailallah

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Alhamdulillah Aku Pulang - NSG Star feat Titiek Puspa

Lirik Lagu NSG Star-Alhamdulillah Aku Pulang

Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar
Laa ilaaha illallahu Allahu akbar
Allaahu akbar Wa Lillaahil-hamd

tiket sudah, koper sudah, uang juga tlah siap sudah
jalan cepat, senyum lebar, walau macet ku tetap sabar
pikiran sudah melayang, sampai dulu mandi kampung
tak sabar lewati empang, masuk rumah jalan belakang

aku pulang
(Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar
Laa ilaaha illallahu Allahu akbar)
aku pulang alhamdulillah

walau lelah ku sampai juga di rumah
sempat berbuka puasa dengan sanak dan saudara
puasa bukan halangan, rindu ibu yang ku tak tahan
walaupun takbir bergema, alhadulillah lebaran tiba

aku pulang
(Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar
Laa ilaaha illallahu Allahu akbar)
aku pulang alhamdulilah

sekian lama ku tinggalkan kampung halaman
tak pernah sedikit pun ku ingin melupakan
jerih payah hasil selama ku di perantauan
ku simpan hanya tuk pulang pergi tuk lebaran

adik-adik kakak-kakak dan semua handai taulan
berkumpul-kumpul bersama menikmati hidangan
indahnya melihat suasana kebersamaan
andai setiap hari kita bisa lebaran

alhamdulillah kamu pulang syukurku tiada berkurang
bila nanti kau harus pergi doaku kan selalu mengiringi
ku pergi cari rezeki, ibu ku pasti kembali
ku kan selalu berjanji takkan melupakan negeri

alhamdulilah
(Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar
Laa ilaaha illallahu Allahu akbar)

Allahu akbar Allahu akbar Allahu akbar
Laa ilaaha illallahu Allahu akbar
Allaahu akbar Wa Lillaahil-hamd

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik I Love You- Najwa Latif

Lirik I Love You- Najwa Latif

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you



11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kanak-Kanak Tadika - Ulat Gonggok

Lirik Lagu Ulat Gonggok | Lagu Kanak-Kanak

Datanglah Ulat Gonggok
Jalan Berlenggang Lenggok
Di Manakah Kaki Saya
Kalau Ia Tak Jumpa
Kan Ku Cari Jua
Walau Pun Ke Kampung Jawa

Lompatlah, Lompatlah
Di Manakah Kaki Saya
Kalau Ia Tak Jumpa
Kan Ku Cari Jua
Walau Pun Ke Kampung Jawa

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kisah 8 Dirham -Gita Gutawa

Lirik Lagu Kisah 8 Dirham – Gita Gutawa

Kisah 8 Dirham Kisahnya Nabi Muhammad
Pada suatu hari saat hendak ke pasar
Nabi bawa uang sebanyak 8 Dirham
Nabi ingin membeli pakaian

Kemudian Nabi bertemu Budak Sahaya
Dia sedang menangis kehilangan 4 Dirham
Nabi pun memberi 4 Dirham kepadanya
Sisa uang nabi tinggal berapa?
( Tinggal 4 Dirham, tinggal 4 Dirham )

Teladan ya Rasulullah
Teladan ya untuk masa depan
Teladan ya Mabi Muhammad
Teladan ya selalu bersabar

Tiba-tiba ada orang memanggil Nabi
Oya Rasulullah tolong aku kelaparan
Nabi pun memberi 2 Dirham kepadanya
Sisa uang nabi tinggal berapa?
( Tinggal 2 Dirham, tinggal 2 Dirham )
( Tinggal 2 Dirham, tinggal 2 Dirham )

Dengan tersenyum beliau masuk ke pasar
Kini uang nabi hanya tinggal 2 Dirham
Sisa uang Nabi dibelikan pakaian baru
Nabi pulang kembali ke rumah

Dalam perjalanan berjumpa seorang pria
Oya Rasulullah aku tak punya pakaian
Akan Nabi memberikan pakaian barunya
Kini semua telah nabi berikan
( Telah nabi berikan, telah nabi berikan )

Teladan ya Rasulullah
Teladan ya untuk masa depan
Teladan ya Mabi Muhammad
Teladan ya selalu bersabar

Bahagianya saat membahagiakan orang lain
Senangnya bila bisa menyenangkan sesama
Tetap memberikan walau tak banyak berpunya

Rasulullah ya teladan Nabi
Nabi Muhammad teladan Kami
Itulah Kisah 8 Dirham

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Euforia oleh Dafi

Lirik Lagu Euforia- Dafi

Oh wanita
Sungguh jelita tak terkata
Seumpama phoenix dari syurga berbicara
Segalanya bagai berada di angkasa
Begitu indahnya tika berdua

Akhirnya baru kini telah sedari
Berkali-kali selama ini
Semudah ABC cinta
Semudah ABC dusta
Pernahkah kau fikirkannya?

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Tika tak bersama

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Bebas ku darinya

Ku rasa Euforia

Awas awas
Jangan sampai tak terlepas
Daripada satelit sasaran yang merimaskan
Segalanya bagai dilema yang mengila
Tiada indahnya lagi berdua

Akhirnya baru kini telah sedari
Berkali-kali selama ini
Semudah ABC cinta
Semudah ABC dusta
Pernahkah kau fikirkannya?

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Tika tak bersama

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Bebas ku darinya

Musnahkan segala fobia yang membelenggu
Pergi dariku!

Gunalah segala formula
Lingkari makna kembali semula

Sudah pasti dan sepastinya
Tidak terima
Begini sempurna

Semoga akhirnya bersua padahnya
Kau temui karma

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Tika tak bersama

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Bebas ku darinya

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Tika tak bersama

Ku rasa Euforia
Ku rasa Euforia
Bebas ku darinya

Ku rasa Euforia


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Demi Cinta (OST Di Bawah Lindungan Kaabah) -Melly Goeslaw

Melly Goeslaw – Demi Cinta Lirik

Labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik
labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik

wahai penggemar cinta dengar aku bercerita
cinta datangnya tak diduga bergelantungan di hati
bila kita diabaikan mungkin pernah kita mengabaikan
namun aku takkan diam terus ku tuju cintamu

malam-malam ku melamun mencari kata-kata nan indah
seperti sabdanya Rasulullah berbahasa tinggi dan puitis
demi cinta hujan berdebu akan ku terjang tanpa meragu
menapaki tanah harap membawa cinta dan cita-cita kita

labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik
labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik

bila kita diabaikan mungkin pernah kita mengabaikan
namun aku takkan diam terus ku tuju cintamu

malam-malam ku melamun mencari kata-kata nan indah
seperti sabdanya Rasulullah berbahasa tinggi dan puitis
demi cinta hujan berdebu akan ku terjang tanpa meragu
menapaki tanah harap membawa cinta dan cita-cita kita

labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik
labbaik allahumma labbaik labbaika la sharika laka labbaik

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Semua UntukNya -Haddad Alwi

Haddad Alwi feat Anti -Semua UntukNya Lirik

Ku buka mata ini pandangi
mentari pagi, alhamdulillah
ku mulai langkahkan kaki ini
arungi bumi dan bismillah

Nikmati indah karunia-Nya
alam semesta ini milik-Nya
semua kan kembali kepada-Nya

Inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
lillahi robbil ’alamin

ku buka mata ini pandangi
mentari pagi, alhamdulillah
ku pejamkan mata lelap sepi
berharap bunga mimpi, alhamdulillah

nikmati indah karunia-Nya
alam semesta ini milik-Nya
semua kan kembali kepada-Nya

inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
lillahi robbil ’alamin

inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
inna sholati wanusuki wamahyaya wamamati
lillahi robbil ’alamin

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Unique-Menuju Wawasan Lirik

Unique-Menuju Wawasan Lirik

Wawasan diri penuhi dada dengan ilmu
Wawasan agama bekalan masa depan dan akhirat
Kuat usaha jujur dan amanah
Sentiasa mengharapkan keredhoan Allah

Umat islam harus cemerlang
hari ini mesti lebih baik dari semalam

Jangan buang masa
siapa kata kita tidak boleh
kita ada Allah maha kuasa
kita punya kuasa tenaga
doa sebagai senjata
umat islam sentiasa boleh

Umat islam zaman lampau
taat perintah Rasulullah
bersama berusaha bersatu tuju wawasan
wawasan dunia dan akhirat

Aqidah ibadah harus sempurna
ibadah tanpa aqidah wawasan syaitan
ulama' warisan anbiya'
pegangan mereka harus diikut
ajaran sesat wajib hindari

Umat islam harus cemerlang hari ini
umat islam sentiasa boleh

Akhirnya islam cemerlang seluruh dunia

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Febians -Eva Natasaha Lirik

Lirik Lagu Eva Natasha-Febians

Eva Natasaha
Gadis yang ku puja
Kau bagai bintang kejora
Mempersona...

Pertama kali tersua denganmu
Kau hanya tunduk membisu
Rambut terurai ke bahu
Ku terpaku

Telah ku cuba
Untuk menghampiri
Tak terdaya diri ini
Tak mengerti

Akhirnya engkau
Berlalu di situ
Hanya memandang padaku
Kau hilang bagai angin lalu

Termangulah aku
Terkenang peristiwa itu
Menyelubungi
Jiwa yang tak menentu
Gelora tanpa restu

Tanpa diduga
Kau muncul semula
Secara tiba-tiba
Dengan bingkisan di genggamanmu
Kau hulur kepada ku
Tanpa ucapan yang ku harapkan
Hanya bingkisan...

*solo

Mengertilah aku
Kandungan bingkisan itu
Yang menyatakan
Dirimu telah berpunya
Terkubur semuanya...

Apakan daya ku insan biasa
Takdir penentu segala
Akan ku cuba menghadapinya
Walau ribut melanda
Yang pasti kini aku sendiri
Dan sendiri lagi

Eva Natasaha
Oh! Indah namamu
Cintamu bukan untuk ku
Semoga kau berbahgia
Doaku untuk mu sentiasa

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Kedua - The Ariez

Lirik Lagu Cinta Kedua - The Ariez

Sekali lagi ku mencuba
Untuk dakapi cinta semula
Tak peduli semua yang ada
Hapuslah cinta hapus semua

Kerna untuk ku
Itu cintamu
Tak sehebat seperti dulu
Indah mu hanya sedetik saja
Bagai pelangi pudar warnanya


Hancur luluh segala
Yang telah kita bina
Hancur luluh segala
Jiwa menjadi hampa...
o.o..a.a....

Biarlah aku padamkan saja
Semua cerita kita berdua
Biarlah aku relakan semua
Terima sahaja apa yang ada

Biarlah aku ubati luka
Dengan semua cerita cinta
Tak ku inginkan semua ini
Datang dan pergi untuk menguji diri.....

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Satu Hari Lagi -Rizu Sharifuddin

Lirik Lagu Satu Hari Lagi -Rizu Sharifuddin

Oh cinta
Bisa melukiskan senyuman yang terindah
Dan juga cinta
Membuat hidupku berubah
Bergelora rindukan sentuhan yang menyakinkan
Tentang sejuta bungaan perasaan

Tidurlah
Lena dalam pelukan mesra hilangkan resah
Dan mimpikan
Kita terbang mencuit bulan
Gapai bintang..kalungkan menjadi satu ikatan

Dua hati berpautan dan rela
Namamu pasti kan ku seru
Bilaku jatuh dalam rindu
Tanpa kau mencurahkan rasa
Kau milikku jua

Tak mampu untuk ku menanti
Bertemu satu hari lagi
Terseksa menanti saatnya
Kan tiba..

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

James Baum - Dirinya Sebenar Lirik dan Video

Lirik Lagu Dirinya Sebenar -James Baum

Mungkin kerna tiada kepastian,
Dalam menuju ke dewasaan,
Liku liku hidup, owoh oo oh,
Mungkin Kerna telah terduka,
Waktu sedang memahami cinta,
Bukan yang dimahu, Ia bukan lagi pilihan,

Bukan lagi satu pencarian,
Tidak lagi mengejar jawapan,
Inilah pendirian sebenar, ow oo oh owh,

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang Dimahu hanyalah,
Untuk hatinya dibuka semula.....

Walaupun hanya pandangan mata,
Sentuhan harus diambil kira,
Inilah hakikatnya,

Usah beri pandangan berbeza,
Usah kecekan untuk bertukar,
Aku la aku engkau la engkau owh ooo owh oo woh oh,

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang dimahu hanyala,
Untuk hatinya dibuka semula.....

owh owh owh ohh.........

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang Dimahu hanyalah,
Untuk hatinya dibuka semula..

Dirinya Sebenar Lyrics Doul Harun
Composer James Baum & Doul Harun
Music James Baum
Producer James Baum
Recoded By James Baum at Red Room Studio
Mixed By Selvam Gnana tunestone studio

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bila Seharusnya : Goldfish and Blink ft Noh Hujan

Lirik Lagu Bila Seharusnya : Goldfish and Blink ft Noh Hujan

Bila seharusnya kita berbicara
Bila seharusnya kita bersuara
Jelas tanpa apa saja yang selesa ke mana saja
Bila seharusnya kita bersuara

Terpancar tepat ke mata
Dan tiba-tiba dikau menjelma
Terlarut dengan irama
Mulai beralun engkau pun sama

Tepat ke mata
Dengan irama
Dikau menjelma
Engkau pun sama

Bila seharusnya kita berbicara
Bila seharusnya kita bersuara
Jelas tanpa apa saja yang selesa ke mana saja
Bila seharusnya kita bersuara

Terpancar tepat ke mata
Dan tiba-tiba dikau menjelma
Terlarut dengan irama
Mulai beralun engkau pun sama

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Patah Seribu - Shila Amzah

Lirik Lagu Patah Seribu - Shila Amzah

Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

Oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

Lirik Lagu Patah Seribu - Shila Amzah


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Dah Lagu Tu – M Nasir

Lirik Lagu Dah Lagu Tu – M Nasir

Istanamu telah lama didakap debu
Serinya pula telah hilang
Aku datang tepat waktu
Tapi kau masih ragu kesan luka lalu

Raja-raja dulu telah fana di makan zaman
Kini tinggal kau tanpa pilihan
Kecuali mahu membiarkan
Hidup di awang-awangan
Mengharapkan yang tak mungkin menjelma

Dah lagu tu nak lagu mana lagi
Biar bagaimanapun kau cuba menghindari
Aku berikan padamu kembang penawar luka
Tiada lagi hari sedihmu

Raja-raja dulu telah fana di makan zaman
Kini tinggal kau tanpa pilihan
Kecuali mahu membiarkan
Hidup di awang-awangan
Mengharapkan yang tak mungkin menjelma

Sanggupkah kau melepaskan cinta
Dan menantikannya untuk selamanya
Aku berikan padamu kuntum penawar luka
Tiada yang lebih dari itu

Dah lagu tu nak lagu mana lagi
Biar bagaimanapun kau cuba menghindari
Aku berikan padamu kembang penawar luka
Tiada hari seindah ini

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bahagia Pun Tiba -Wada (Idola Kecil)

WADA - Bahagia Pun Tiba Lirik

Sukar sekali tuk ku mengerti
Gejolak hati yang sering terjadi
Bila berakhir duka ditanggung
Mempertahankan pedihnya

Di manakah celanya
Sinar hubungan kita
Puas dimengerti namun tak difahami

Kita ingin bahagia
Bukannya sengsara
Sengketa adalah satu penyiksaan

Kembalikan warna damai keindahan
Pulihkan lah duka dalam percintaan
Kau dan aku nyata saling memerlukan
Kita saling menyintai
Usah mendustai hati

Sekian lama dirundung duka
Telah berakhir di sana

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Jangan Tanya Aku Lagi - Farawahida

Lirik Lagu Jangan Tanya Aku Lagi - Farawahida

Sakit hatiku terluka kerna dirimu
Menggoreskan luka dalam hati ini
Menabur dusta dalam hidupku

Semua
Biarlah ku buang iring pergimu
Tak akan aku simpan dalam hati ini
Biarlah aku dengan hidupku

Jangan kau tanya aku lagi
Kerna hati dilukai
Jangan kau tanya aku lagi
Ungkapkanlah semuanya

Kau pernah berjalan dalam hidupku
Dan kini ku yakin bisa tanpamu

Jangan kau tanya aku lagi
Kerna hati dilukai
Jangan kau tanya aku lagi
Ungkapkanlah semuanya

Jangan tanya aku lagi



Muat turun lagu ini di talifon bimbit anda;

Pengguna Maxis/Hotlink
Untuk Caller Ring Tones:
1. Chorus 1
Taip *131*216998# dan tekan call/send
FULL SONG:
Taip Get 10544193 dan send to 29000

Pengguna DIGI
Untuk TRUE TONES
1. Chorus 1
Taip CT 0121654 send 2000 utk chorus 1
FULL SONG:
Type GET 23900622576 & send to 2000

Pengguna CELCOM
Untuk Call Me Tones:
1. Chorus 1
Dail *888*118955 # dan tekan CALL.
FULL SONG:
Type FS 21021409 and send to 21308

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tiada Gementar Lagi -Francissca Peter

Lirik Lagu Tiada Gementar Lagi -Francissca Peter

Tidak pernah terfikir
Masih terukir
Senyuman di bibir

Tidak pernah ku sangka
Selama ini
Kau masih setia

Antara kenangan terindah
Hanya ada kita berdua

Ingatlah aku
Seperti tak pernah beralih waktu
Ingatlah padaku
Yang sentiasa teguh, berani...
Dan tiada gementar lagi

Aku...
Takkan berhenti
Selagi cintamu masih di sisi

Antara kenangan terindah
Hanya ada kita berdua

Ingatlah aku
Seperti tak pernah beralih waktu
Ingatlah padaku
Yang sentiasa teguh, berani...
Dan tiada gementar lagi

Masih impikan
Indah bersamamu...

Ingatlah aku
Seperti tak pernah beralih waktu
Ingatlah padaku
Yang sentiasa teguh, berani...

Dan tiada gementar lagi

Composers: Imran Ajmain & Francissca Peter
Lyricists: Faliq Aizad & Imran Ajmain
Penerbit: ChandraShegar ( Eye Design)
Pengedar: Warner Music

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Jom Jadi Jenin -5forty2

Lirik Lagu Jom Jadi Jenin -5forty2

Dengar citer orang dulu jadikan renungan
pasal sorang mamat kononnya kerja asyik berangan
baik duduk tengah makan atau petik buah kelapa
tak habis-habis plan, cita-cita jadi kaya
hasil petik kelapa dia nak beli banyak ayam
biar biak jadi ladang pastu takyah jadi khadam
boleh jadi tuan, cuma urus perniagaan
perniagaan pun berkembang kaya sebagai balasan
boleh kahwin puteri boleh dapat penghormatan
itulah destinasi dia punya kejayaan
watak tu memang punya perancangan yang cemerlang
tapi aneh kenapa dia dimatikan terang-terang
mesti ada sebab untuk kita semua fikir
bukak mata bukak minda berfikiran kritis sikit
Mat Jenin mati dibunuh bukan sebab berangan
penjajah tak mau tengok orang kita kehadapan

pe dose Jenin dimati sedemikian
kite lihat angan2 dia lihat mase depan
dia ade impian imaginasi penuh visi
bmula dgn mimpi dia karang strategi
perancangan da jelas,cume tinggal usehe
jenin dikebumikan, tak nak kita ikut die
terkubur angan2 konon buat tauladan
hidup la org kite,takut nak berwawasan
dan terus ketinggalan,kabur penuh alasan
pelan takde rancangan cume hanye bualan
lihat sudut positif dalam cerita jenin
impian milik kite klu kenal erti rajin
imaginasikan hala tuju biar nampak jalan
biar jelas biar nyata mana kiri mana kanan
mesti ada sasaran baru kita boleh maju
kemana hendak pergi tu perlu kita tahu
kalau takda matlamat, kalau takda wawasan
itu aku bagi korang sendiri la bayangkan

[chorus]

jom jadi Jenin berani berimaginasi
jangan takut nak bermimpi janji ada usaha skali
bayangkan semua target bayangkan cita-cita
insyaAllah realiti, berpihak pada kita

kalau takda angan mana wujud perancangan
hanya perancangan menjayakan kenyataan
lihatlah yang berjaya diorang semua punya mimpi
mimipi bakar semangat azimat dalam diri
cuba kita bayangkan kalau Jenin terus hidup
bayangkan kalau semua perancangan dia ikut
inshaAllah berjaya capai semua yang dia cita
kan lebih baik dari...tak rancang apa-apa
renung balik hidup, cuba tanya balik diri
kejayaan hari ni, mesti dulu pernah impi

[ulang chorus]

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Semesta - Faizal Tahir

Lirik Lagu Semesta - Faizal Tahir

Arah yang ingin ku tuju
Setiap satu yang ku mahu
Semua yang terus ku beri
Hanya kerana kau ada

Senyumanmu

Apa yang ada menunggu
Dihadapan bukan untuk aku tahu
Harapan menjadi nadi langkahku
Dan aku disini kerana engkau ada

Hadirmu bicara senyuman satu-satunya
Membakar semangat membara api di jiwa
Siang malam ku
Hitam putih dan biru ku
Kau terima aku

Terus aku kerna satu
Kau ada selalu

Apa yang inginku tahu
Detak naluri hati memberi pasti
Harapan menjadi nadi langkahku
Dan aku disini kerana engkau ada

Hadirmu bicara senyuman satu-satunya
Membakar semangat membara api di jiwa
Siang malam ku
Angan-angan dan sedarku
Terima kasih tegak aku kerna satu

Fahamilah tak ku mampu terus tanpa kamu
Terimalah yang ku mampu beri untuk kamu
Bagai pelangi gerimis yang lalu
Cahaya saat ku buntu
Harus kau tahu ku disini kerana

Kau ada selalu
Kau ada

Harapan menjadi nadi langkahku
Dan aku disini kerana kamu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kayu Ria -5forty2

Lirik Lagu Kayu Ria -5forty2

Kayu ria ku jadi, suka riaku hari-hari ku main lagi
Mari-mari jari-jari main, dari malam sampai ke pagi hari (2X)

[Phonic]
Dia mula langkah kanan tak baca bismiLlah
Tak kira level berapa semua dia redah
Mula dari newbie, skang mula disegani
Kawan-kawan yang terer dia titik jadi tak reti
Main apa, semua permainan dia master
batang ria dah kat tangan, memang dia gila
Combo 1,2,3, nampak sedap cam KFC
Tak sempat orang tukar pengganti, dah mati
Itu baru Street Fighter, plus Tekken 3
Belum Counter Strike, Left 4 Dead and FIFA lagi
Kalau dia gelecek, Ronaldo pun serah diri
Sepakan percuma sampai boot kena dahi

Kayu ria ku jadi, suka riaku hari-hari ku main lagi
Mari-mari jari-jari main, dari malam sampai ke pagi hari (2X)

[G]
Bila dia pegang senapang, terus snipe tang kepala
Cheat penuh satu buku, memang invisible la derr
1 shot, 2 shot, dia masih lagi berdiri
~Come shoot me~, tak main sembunyi-sembunyi
Tapi time belajar dia la last in rating
Now I already story, you all thinking
Kong kepala hotak kau, kan dah kena
Ahmad Nisfu pun bebulu, hidup kau sah takde makna
Takde guna kalau hebat, takat kat alam maya
Eksen lebih kau dok tayang kt dalam layar
Bayar bet pun sanggup, tentu2 bole kaya
Bila orang pukul betul, kau lembik tak bermaya

Kayu ria ku jadi, suka riaku hari-hari ku main lagi
Mari-mari jari-jari main, dari malam sampai ke pagi hari (2X)

[CypherD]
Tengok ngan awek cantik, komfem kau kena gelak
Sebab dengan dak kecik, kau bajet hebat nampak
Bapak ahh... 24 jam 7 hari ngadap
Seminit tak sentuh, cam mat pit kau punye sangap
Tangan ketar-ketar, nafas cungap-cungap
Camne kau nak jadi, anak baik yang diharap?
Tinggal harapan, camne la nak bela bangsa
Yang aku tengok skrg ni kau yg jadi mangsa
Senang senang kepala hotak kau diperguna
umpan dengan game, terus kau diperkuda
Hitam gelap masa depan aku boleh jamin
Pasal korang dok asyik, main, main, main...

Kayu ria ku jadi, suka riaku hari-hari ku main lagi
Mari-mari jari-jari main, dari malam sampai ke pagi hari (2X)

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik lagu Sayang Lahir Batin -Wali

Lirik lagu Sayang Lahir Batin -Wali

Dengarkanlah aku cerita hatiku
cerita tentangmu
aku mau ikhlas, ikhlas menyayangimu
tutuplah matamu
cukup aku dan Tuhan yang tahu

reff:
aku tlah berjanji menyayangimu
lahir dan batinku
aku tlah berjanji mendampingimu
lahir dan batinku

andai engkau tahu ku siap mati untukmu
jiwa dan ragaku
cukup aku dan Tuhan yang tahu

repeat reff

(aku tlah berjanji menyayangimu
lahir dan batinku
aku tlah berjanji mendampingimu
lahir dan batinku)

repeat reff

andai engkau tahu ku siap mati untukmu ooh

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Balada Palestine -5forty2

Lirik Lagu Balada Palestine -5forty2

Untuk palestin dalam cengkaman zionis
Tertuduh teroris tanyalah statistik
Siapa yang mati Siapa yang sadis
Siapa iblis cari pasal tak habis-habis (ulang 2x)

Cuba bayangkan kita duduk rehat
Kat ruang tamu rumah tangah lepak-lepak
Pastu datang sekumpulan orang
Yang tak kita kenal
Namanya tak terhafal, masuk rumah buat hal
Dia terus mengaku rumah milik dia
Ntah datang dari mana mengaku ikut suka
Selamba dia lepak... usik itu ini
Semua barang kita...buat harta sendiri
Pastu makin lama makin ramai datang
Ceroboh tiap pelusuk rumah sampai penuh
Bila kita cuba usir diorang mula melawan
Kita dituduh ganggu hak diorang untuk aman
Memang tak masuk akal tapi itu yang jadi
Itulah Palestin tuan rumah dizalimi

Bang bang boom bukan bunnyi bunga api
Takda warna-warni bukan sambut Aidilfitri
Zionis datang lagi bingitkan malam sunyi
Percikan merah kat dinding selubungi diri
dan memori pikir camna nak lari

Sembunyi anak kecil fobia dengar bunyi
Yang lain tengok pastu sambung bergembira
Hanya bersuara cam guruh kat udara
Rintihan demi rintihan jadi rentetan
Celoreng askar setan igauan mengerikan
Nilah jadi bila Islam hanya fantasi
Nak lawan susah Zionis realiti
Rasa kita seketika buat sementara
Rasa diorang kekal, selamanya
Apa lagi nak cari apa lagi kita selongkar
Nak cari dalam laci semangat yang membakar??

Tiada satu darah insan yang gratis
Lihat peperangan egois Zionis
Satu demi satu jiwa diratah kejam
Hari demi hari hidup rasa terancam
Derita tak reda hidup terus tertindas
Das demi das halang erti bebas
Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu
Membatukan hati terus membisu
Mana suara dunia tak kira apa bangsa
Ada mangsa kat sana tunggu nasibnya dibela
Jangan biarkan palestin hidup keseorangan
Atas nama kemanusiaan dan keadilan
Kematian ribuan bukan hanya angka
Tapi ujian pada semua agar bersuara
Kelak bila disoal apa bentuk sumbangan
Pandai-pandailah nak jawab soalan depan Tuhan


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Penjunjung Nama Ku - KRU

Lirik Lagu Penjunjung Nama Ku - KRU

Setiap titis airmata
Setiap saat nan berduka
Mengajar aku erti dunia
Tak ku lupa pengorbanan kehidupan
Memikul beban di bahu nan selalu
Memberi yang termampu

Ayahku terlalu menyayangi aku
Mendedikasikan hidupnya kepadaku
Dan ibu sentiasa ada bersama
Wala serendah mana aku
Dia tetap menjunjung namaku

Biarku belai tanganmu
Yang telah ditelan usia
Namun penuh berjasa... mulia
Terlalu lama impianku luahkan rasa
Kesyukuranku di hati
Pada dua insan paling ku sayangi

Biar ku hilang segalanya
Harta, benda ataupun nyawa
Asal tak ku hilang kau berdua
Dan aku berdoa
Semoga sejahtera selamanya
Hidup kita sekeluarga
Di dunia dan selepasnya

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Nobody Else - Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza - Nobody Else Lyrics

I remember from the first time I saw you
You were staring to my eyes and I caught you
The body line is.. I kinda like it
Something said inside my heart not to fight it

Amazing
It had me shaking
Now I cant stop thinking about it call me crazy
And if u only knew all the ways that I’d love you
You would want nobody else to take it from me

Coz everytime I find my way it’s always pending…
Someone comes into my life and takes love of me
Over and over again it’s the same thing
I try and try but my body want nobody else

Coz everytime I find my way it’s always pending…
Someone comes into my life and takes love of me
Over and over again it’s the same thing
I try and try but my body want nobody else

So tell me
You feel the same
Coz I don’t want this love to ever go away
You’re the only one that makes me feel this way
You complete me

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kuasa Wanita – Adi Mentor/Farawahida (OST Supermak)

Lirik Lagu Kuasa Wanita – Adi Mentor/Farawahida (OST Supermak)

Wanita dengar sini
Katamu tiada erti
Sebenarnya kuasa sakti
ada pada lelaki ini

Semua cuma helah
Menutup kelemahan
Yang tersimpan di dalam
ada satu rahsia

Hei, hei, kuasa wanita

Jangan cuba-cuba
Takut-takut tak tertahan
Tak terlawan

Hei, hei, wanita berkuasa
Jangan tak percaya
Takut-takut tak terdaya
Tak upaya

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Stacy - Lalai Lirik

Lirik Lagu Lalai - Stacy

Terjerumus terhempas tiada kata lagi
Seperti diriku telah hilang pergi
Berhadapan berada pengubat rindu ini
Berjuta prasangka tertanya di hati

Sememang cinta ini mengasyikkan
Terpaku sejenak dalam keajaiban
Hanya aku masih saja mencintaimu,
Mendambakanmu

Meskipun ada kalaku, terlalai jauh
Ku tetap mencintaimu, tetap milikmu
Kerana cintamu hadir di setiap nafasku

Bersemadi terpatri di dalam sanubari
Berbisik mantera cinta yang abadi
Terperangkap terlindung masa yang bersenandung
Memetik kekata kilas seribu tahun

Sememang cinta ini mengasyikkan
Terpaku sejenak dalam keajaiban
Hanya aku masih saja mencintaimu,
Mendambakanmu
Meskipun ada kalaku terlalai jauh
ku tetap mencintaimu, tetap milikmu
Kerana cintamu hadir di setiap nafasku

Hanya aku masih saja mencintaimu,
Mendambakanmu
Meskipun ada kalaku terlalai jauh
ku tetap mencintaimu, tetap milikmu
Kerana cintamu hadir di setiap nafasku

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu What If She Knew - KRU

Lirik Lagu What If She Knew - KRU

Yesterday I saw her again
She didn’t look the same
From the time that I left her
And I could tell just from the look on her face
She seems so much happier now, and I’m glad she’s doing better

Does she know I still keep photographs of her
Sometimes I just pretend she’s still here

What if she knew? What would she do?
Would she give this man a second chance to prove
What if it’s true? What would I do?
I don’t wanna break her heart again
I’ll never know the truth
what if she knew?

How I wish I know what she thinks of me
If she lets me see through the pain and the heartache
And I don’t expect her to understand
That I’m just a man with such a big mistake

Cause I never ever tried to do her right, now
Hope she’ll never come back by my side

Even if I could read your mind now
Would it make a difference any how
Cause the last thing I wanna do is to see you... cry again
I don’t wanna see you in pain

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

OST Laila Manja - Lirik Lagu-Lagu Tema Laila Manja

Lirik Lagu-lagu OST Laila Manja iaitu Perpisahan Ini- Aizat, Purnama Merindu - Siti Nurhaliza dan Kasihnya Ibu - Sharifah Aini

Lirik Perpisahan Ini - Aizat

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Lirik Kasihnya Ibu - Sharifah Aini

Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada

Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya

Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa

Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia

Lirik Purnama Merindu - Siti Nurhaliza

Bermaknakah tiap baris kata-kata
Ataukah hanya dibibir saja
Bersungguhkah rindu yang engkau pamerkan
Ataukah sekadar hanya lakonan

Rindu… telah melekat dalam hatiku
Walau awan berlalu
Rinduku… tak berubah… arah

Purnama mengambang… cuma berteman
Bintang berkelipan dan juga awan
Siapa tahu…
Rindu yang mencengkam di hatiku

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merayu padamu yang sudi… merindu ku

Purnama mengambang berbagai warna
Bila embun pun datang bintang purnama
Tinggallah aku sendirian bertemankan malam sepi

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merindu padamu yang sudi memujuk

Hiaskanlah cinta di jari manisku
Sinarkan bagai gemerlap kencana
Tandakanlah kasih dimercu kalbu
Serikanlah purnama yang merindu

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

5forty2 - Datang Balik Lirik

Lirik Lagu Datang Balik - 5forty2

(Phonic)
Phonic kembali, rasa asyik nak ludah
Lama tak main ayat sampai bahasa jadi basah
Banyak rap Melayu, aku hanya tengok je
Biar korang berucap aku jadi mata-mata
Rata-rata tertanya walau kitorang menyepi
Ade orang wujud tapi takde yang peduli
Aku langsung tak rasa, korang nak kata apa
Korang leh bercakap, rap ni kami punya
Aku beraksi dengan pasti, korang dalam khayalan
Korang tumbuk garisan, aku tinju masa depan
Buat apa banyak bunyi tapi buta meraba
Lebih baik sunyi kehadiran orang rasa
Kitorang sunyi sepi memang sebab kitorang senyap
Dari banyak bunyi sound macam orang sangap
Ramai cuba langgar, ramai cuba tempur
Pernah tak dengar jangan kacau naga tidur?

(NaraMerah)

Yang jauh jom dekat, yang dekat jom rapat
NaraMerah beraksi jangan buat muka ketat
Berayat padat, budak baru Lima Empat Dua
Comeback sesame, kitorang kasi pukul rata
Menyepi kami sepi kami bermeditasi
Diam-diam ubi diam kami diam berisi
Sekarang kau senyap turn korang pasang telinga
Boring aku tengok seni korang takde berbunga
Kononnya wira bangsa pejuang bahasa
Rap kontang mesej gersang sama cam tuan dia
Ini rap dibikin kasi gegar otak sikit
Hiburan duniawi boleh buat jiwa sakit
Sekadar peringatan niat nak bangunkan korang
Cukup-cukuplah mabuk dengan matlamat songsang
Kalau rasa nak lawan rasa tak puas hati
Dok tepi, bukak minda fikir kritis macam kami

(alFaisal)

5forty2 entiti jasad tak pernah hilang
Ada je berdekatan, jangan pandang belakang
Biasalah kadang-kadang kejap hilang pastu muncul
Tenggelam tak lemas mengganas bila timbul
Orang tua-tua kata diam tanda setuju
Sorry bukan macam tu, ini diam tunggu seru
Biasala bila hidup ada je evolusi
Benda-benda semalam tak sama ngan hari ni
Bila makin dewasa bertambah tanggungjawab
Mana lebih utama kena susun takleh silap
Alih sikap takkan nak terus jadi budak-budak
Perangai tak luak otak pun tak bukak-bukak
Terkena tuak dunia layan mabuk sampai lupa
Nanti mana peginya? Kita hidup berapa lama?
Ni cuma ajak fikir, bukan suruh bertapa
Kasi korang pilih, tak sudi pun tak ape

(G)

Jangan gerak lagi, kitorang belum lagi mati
Kipas susah mati bagi angin kejut kami
Skang kitorang dah bangun, tak yah nak berlakon
Jangan buat penat, watpe nak seksa microphone
Bukan nak berpantun, bukan nak bersajak
Roger satu kampung, kehadiran korang buat semak
Satu kali kitorang sapu gotong-royong ramai-ramai
Kitorang ade hutang? Skarang juga kitorang langsai
Kitorang tak nah hilang, ushahidu dari jauh
Banyak budak baru nak up dah mula jadi angkuh
Hip-Hop makin jatuh masa kitorang menyepi
Hip-Hop tak mati cuma karya korang basi
Bukan nak besar diri, korang pun boleh nampak
Betul ke lagu ko tu maksud sebenar gempak?
Kini kitorang kembali memecahkan sunyi
Lagu kitorang berisi, bukan sekadar langsi, yup

(DMent)

Nama plus untung budget dapat lagu panas
Lagu panas jadi suam sebab niat tu tak ikhlas
Lama-lama otak beku sebab diri taknak maju
Buat lagu laju-laju satu ape pun tak laku
Ini realiti, banyak benda boleh nampak
Sempat lagi nak baiki ape yang dah rosak
Hidup sesak sebab Tuhan tak bagi panduan
Jangan sombong, anytime je boleh jalan
Masa terang gelap mata tengok telinga dengar
Otak kena pickup kalau tak nak kena langgar
Jangan main ludah, kena tengok tempat
Jangan main redah takut nak break kang tak sempat
Setitik nila rosak susu sebelanga
Sebab melamin, rosak susu satu dunia
Cuba fikir balik ape kau punya pegangan
Suntik kreativiti, idea bernas, baru layan

(RyFa)

Lebih baik bertapa penuhkan ilmu di dada
Daripada tunjuk terer tapi tu pun kawan punya
Bukan sekadar bunyi baik peram isi lirik
Biar ayat ada kick rap pasar bunyi bingit
Sape rasa sakit hati boleh terasa
Sape rasa pelik harap-harap boleh celik
Buat lirik bukan sekadar nak ngaku hak milik
Tak harap publisiti tapi renungan publik
Dengar apa dikata bukan siapa becerita
Buat lagu jela-jela bukan untuk suka-suka
Tapi kata-kata ingatkan supaya jaga-jaga
Kosa kata bahasa jangan guna sia-sia
Sebelum apa-apa fikir syurga ke neraka?
Yang dengar boleh fikir, yang ajak boleh hampir
Kita hidup tak lama takkan nak jiwang semata
Tak perlu rasa dipaksa anggap je seruan manja

(CypherDefect)

Mari-mari semua kau kekasihku seru
Seruan tak dengar lama apa lagi lagu baru
Ape barang banyak rakam kalau kosong merapu
Lagi baik duduk diam tambah ilmu sampai tepu
Tipu ke aku? Ayat power bukan nak bertarung
Pena tajam masih boleh potong walau bersarung
Serong akal sikit buat korang pikir luar kotak
Biar cerdik kalau tak orang kata takde otak
Agak ah, Hip-Hop bukan sekadar jalanan
Hidup Ini Perlu Hikmah, Otak, Pegangan
Dunia Tuhan luas korang plak sibuk bagi sempit
Kuat kencing pastu bising cam anjing salak bukit
Jong-jong inai mak ipong rajawali
Jadi boss kena pandai kalau tak jadi kuli
Cukup disini canggung, Cypher D undur diri
Kalau rasa tersinggung, ha, lu pikir la sendiri

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kau - Indie Mice

Lirik Lagu Kau - Indie Mice

Terleka aku untuk seketika
Terpedaya aku dibuatnya
Dipermain-mainkan cinta
Dipermain-mainkan jiwa
Dibinasa dan aku pun terluka

Tak ku menduga engkau begini
Tak ku duga aku yang menjadi
Sasaran untuk kau berdusta
Sasaran untuk kau pedaya
Akulah menjadi sasarannya

Hatiku musnah...

Kau telah menghancurkan segala
Kepercayaanku pada wanita
Kini ku merasa tiada lagi cinta
Yang pernah sempurna

Kau telah menimbulkan segala
Rasa keraguan untukku bercinta
Namun ku percaya tak mungkin semua
Kisah ku serupa

Telah ku coba untuk merasai
Perasaan untuk bercinta lagi
Namun terpaksa ku menanti
Sehingga naluri ku kembali
Di dalam diri
Di dalam hidup ku ini

Lagu : Noah
Lirik : Noah

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik KuPinang Kau Dengan Bismillah - Ungu ft. Rossa

Lirik Lagu Ku Pinang Kau Dengan Bismillah - Ungu ft. Rossa

Tuhan memberikanku cinta
Untuk ku persembahkan hanyalah padamu
Dia anugerahkanku kasih
Hanya untuk berkasih berbagi denganmu

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

Hampa terasa bila ku tanpamu
Hidupku terasa mati jika ku tak bersamamu
Hanya dirimu satu yang aku inginkan
Ku bersumpah sampai mati hanyalah dirimu (hanyalah dirimu)

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Semakin Jelas -Siti Nordiana

Lirik Lagu Semakin Jelas -Siti Nordiana

Dahulu ku merasa dunia berputar
Bila kau tinggalkan ku sendiri
Tidak aku mengerti
Saat kau lafazkan
Kasihmu telah tiada lagi

*
Semakin jelas semuanya kini yang pasti
Ku tahu apa yang ku mahu

**Dan kini
Telah ku pujuk hatiku ini
Lupakan kesedihan lalu
Dan kini
Inginku lukis cerita cinta
Dengan coretan yang berbeza

#
Gantikan hari kelam dengan ceria
Hiasi hariku dengan senyuman

Pedih masih terasa
Waktu kau lafazkan
Cerita curangmu dengan dia

Ulang *
Ulang **
Ulang #

Ku yakin mula saat ini
Hidupkan teguh walau bersendiri
Bila cinta kembali
Hati terbuka untuk bahagia

Gantikan hari kelam dengan ceria
Hiasi hariku dengan senyuman
Dan harapan

Ulang **

Gantikan hari kelam dengan ceria
Hadapi hari-hari bahagia

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Mata Hati -Nubhan

Lirik Lagu Mata Hati -Nubhan

Telah ku kata cinta ini selamanya
Telah ku janji selalu di sisi
Walau apa terjadi tak ku mungkiri

Begini dekat begitu jauhnya
Dalam jangkauan namun tak tersentuh
Ku hanya ruang kosong
Oh di matamu yang makin suram
Pudar cahaya meremuk jantung ini

Pandanglah aku dengan mata hati
Ku rayu padamu
Peganglah ku biar ku rasa bernyawa
Ku ingin rasa ku masih bermakna

Telah ku hafal tiap garis di wajahmu
Telah ku kenal bahasa tubuhmu
Bertambah sukar lagi membiarkan kau resah begini
kerana aku yang pernah kau kasihi

Pandanglah aku dengan mata hati
Ku rayu padamu peganglah ku biar ku rasa bernyawa
Ku ingin rasa ku masih bermakna

Perpisahan paling menyiksa
Ketika bahagia sedang di puncak tertinggi dalam kehidupan
Namun siapalah aku untuk merubah suratan
Bila masanya tiba

Pandanglah aku
Ku ingin rasa ku masih bermakna

Pandanglah aku dengan mata hati
Ku rayu padamu peganglah aku biar ku rasa bernyawa
Ku ingin rasa ku masih bermakna

Ku ingin rasa ku terus bernyawa
Telah ku kata cinta ini selamanya

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pergilah-Adam

Lirik Lagu Pergilah-Adam

Pergilah, pergilah, pergilah saja
Pabila ku merenungmu tepat dalam matamu ku rasa bagai
suatu menganggu fikiranmu
Bagai satu rahsia tapi kau sembunyikannya apakah maksud
mu sayang

Kini ku mengerti apa yang terjadi, kini kau dah punya
teman baru
Namun ku tetap melepaskanmu
just go away, just go away, just go away girl

Tak akan ku kembali di sisi mu kasih
Segalanya kini dah berakhir
Selamat ku ucapkan bahagia di sisi teman baru yang kau cinta
pergilah, pergilah, pergilah saja

Kini kau mahu kembali menagih cinta ini setelah sekian
lama kau menghilangkan diri
Namun ku dah berpunya kau simpan sajalah hasrat kau
dijiwa kerna telah lama kau ku lupa

Kini kau menyesal apa yang terjadi
dulu berkata setia tunai janji
untuk ku kembali memberi hati,
just go away, just go away, just go away girl

Tak akan ku kembali di sisi mu kasih
Segalanya kini dah berakhir
Selamat ku ucapkan bahagia disisi teman baru yang kau cinta
pergilah, pergilah, pergilah saja.


11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Please Forgive Me -Elly Mazlein

Lirik Lagu Please Forgive Me -Elly Mazlein

Tak pernah terbayang sebelumnya
Denganmu telah berakhir di sini
semoga kau dapat merelakan
dan melupakan semua tentangku

Korus
Selamat tinggal kekasih
kau kan selalu ada
di atas hatiku

Dan bila aku yang salah
Please forgive me my love
I just want you to know
You`re always in my heart

Ternyata ku harus meninggalkan
Semua kenangan bersamamu
Maafkan ku memilih dirinya
Kerna ku tak mampu menolaknya

Korus
Selamat tinggal kekasih
Kau kan selalu ada
Di atas hatiku

Dan bila aku yang salah
Please forgive me my love
I just want you to know
You`re always in my heart

Tak pernah terbayang sebelumnya
Denganmu telah berakhir di sini
semoga kau dapat merelakan
dan melupakan semua tentangku

*Selamat tinggal kekasih
kau kan selalu ada
di atas hatiku

Dan bila aku yang salah
Please forgive me my love
I just want you to know
You`re always in my heart

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Merpati Putih - OST Tahajud Cinta (Zamani ft Astrid)

Lirik lagu Merpati Putih - OST Tahajud Cinta (Zamani feat Astrid)

Mengering sudah bunga di pelukan
Merpati putih berarak pulang
Terbang menerjang badai
Tinggi di awan, menghilang di langit yang hitam

Selamat berpisah kenangan bercinta
Sampai kapan kah jadinya
Aku harus menunggu
Hari bahagia seperti dulu

Bersama kasih kembali mesra
Bercumbu lagi memadu satu
Janji berjuta bintang
Dalam pelukan sehangat pagi
Yang terang

Selamat berpisah..
Kenangan bercinta..

11/08/01 - 11/09/01 @ Lirikami


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut,sila klik sini
 
◄Design by Lirikami