Hikayat Merong Mahawangsa lepas sasaran 6 juta

KRU Studios berjaya melepasi sasaran awal RM6 juta selepas memungut RM6.3 juta untuk filem terbaru terbitannya, Hikayat Merong Mahawangsa yang ditayangkan sejak 10 Mac lepas.

Penerbit filem berkenaan Norman Abdul Halim berkata, pencapaian itu menunjukkan masyarakat di negara ini boleh menerima genre filem berbentuk kenegaraan yang dipaparkan filem tersebut.


"Ini satu petanda baik kerana kebiasaannya, filem tempatan yang mendapat sambutan baik adalah bercorak komedi atau seram,” katanya kepada pemberita malam tadi selepas tayangan filem itu yang dihadiri Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Maglin Dennis D”Cruz, mewakili Menterinya, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Norman berkata, selain Singapura dan Brunei, kira-kira 69 negara lain dijangka menayangkan filem itu secara berperingkat mulai Mei hingga Ogos ini.

Beliau berkata, kejayaan filem itu, yang menelan kos sebanyak RM8 juta dan mengambil masa 21 bulan untuk disiapkan, mampu menjadi batu loncatan kepada produksi tempatan lain menghasilkan karya bermutu serta bertaraf antarabangsa. - Bernama

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Intan Ladyana Nafi Bersekedudukan Kamal Adli

Aktres Intan Ladyana Mohamad Yahaya, 28, menafikan dakwaan tinggal serumah atau bersekedudukan dengan kekasihnya aktor Kamal Adli di sebuah kondominium di Ampang, Selangor.


Kata pelakon yang mesra disapa Intan itu, dakwaan tersebut adalah tidak benar sama sekali kerana hakikatnya mereka tinggal berasingan.

"Dakwaan yang mengatakan saya tinggal serumah dengan Kamal adalah tidak betul sama sekali. Kamal tinggal bersama keluarganya.

"Memang tidak betul sangatlah kalau ada yang mendakwa kami tinggal bersama macam pasangan suami isteri," katanya kepada mStar Online, Selasa.

Mengakui Kamal kerap berkunjung ke rumahnya untuk berjumpa atau keluar bersama, Intan bagaimanapun berkata, aktor itu hanya menunggu di bawah dan jarang masuk ke rumah kecuali atas hal-hal tertentu atau kecemasan.

"Saya tidak menafikan Kamal selalu datang tetapi tidaklah sampai masuk ke rumah, apatah lagi untuk tidur bersama pula.

"Kebiasaannya dia akan tunggu di bawah sahaja. Kalau pun keadaan memaksa dia untuk masuk ke rumah, kami tidak akan berdua-duaan. Pasti ada pembantu peribadi saya atau rakan-rakan lain juga," katanya.

Tambah pelakon filem Kembar Siang itu, dakwaan tersebut mungkin timbul kerana jiran-jirannya sering melihat kelibat Kamal berkunjung di kawasan kediamannya.

Tanpa mengetahui cerita yang sebenar, segelintir pihak mudah membuat tanggapan dan andaian masing-masing dengan menyebarkan cerita tersebut.

"Inilah masalahnya apabila orang mudah membuat andaian masing-masing tanpa mengetahui cerita sebenar. Namun, saya tidak kisah sebab perkara itu tidak berlaku," katanya.

Menyentuh perkembangan terbarunya, Intan baru sahaja menyambung kontrak sebagai pengacara untuk musim baru program Chopp!!! yang bersiaran di TV9.

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Nafas Sempurna - Ain

Lirik Lagu Nafas Sempurna - Ain

Hembusan angin menyedarkan aku
Terlena aku disitu
Bagai menanti kamu
Datang menemaniku sejak dulu

Membuka semua ini ku hadapi
Melangkah jalan berduri
Penuh menusuk hati
Bimbang berulang lagi dilukai

Oh buanglah keraguan
Bersinar bagai bintang terang
Terangi jalan jalan yang ku lalui
Yang kini semuanya di tanganku

Sempurnalah dakapan hati ini
Bercahaya selamanya
Hilangkahlah wajah seribu pilu
Biarkan berlalu

Sempurnalah sempurna nafasmu
Hembusan angin menyedarkan aku
Saat leka berlalu
Berlari ku menuju
Sempurna impian di puncak itu

Oh buanglah keraguan
Bersinar bagai bintang terang
Terangi jalan jalan yang ku lalui
Yang kini semuanya di tanganku
Sempurnalah dakapan hati ini

Bercahaya selamanya
Hilangkahlah wajah seribu pilu
Biarkan berlalu
Sempurnalah sempurna nafasmu

Ada dirimu disitu ratu dijalan yang berliku
Usah kau ragu
Hanya satu
Pertahankan dirimu
Maruah mahkotamu dan dunia terbaku
Sempurnalah dakapan hati ini

Bercahaya selamanya
Hilangkanlah wajah seribu pilu
Biarkanlah berlalu
Sempurnalah sempurna nafasmu

Hilangkanlah wajah seribu pilu
Biarkan berlalu
Sempurnalah sempurna nafasmu
Hembusan angin menyedarkan aku

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Gadis Korea – HB46

Lirik Lagu Gadis Korea – HB46

Cerita tentang dia
Yang tak pernah ku percaya
Dia cantik bagai gadis Korea

Apa benarkah cerita
Ku cuba mendekatinya
Dan ternyata bukan lagi cerita

Chorus
Kau cantik bagai gadis Korea
Pandangan matamu yang menggoda
Sungguh jelita dan menawan hati
Kau cantik bagai gadis Korea
Lebih cantik dari Preity Zinta
Made in Malaysia
Just like gadis Korea

Semua jejaka melihatnya pun
Pasti tergila-gila
Made in Malaysia
Just like gadis Korea

Semua jejaka melihatnya pun
Pasti tergila-gila
Made in Malaysia
Just like gadis Korea

Ulang Chorus

Kau cantik bagai gadis Korea
Pandangan matamu yang menggoda
Made in Malaysia
Just like gadis Korea

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Dalam Pelukanku - Diff

Lirik Lagu Dalam Pelukanku -Diff

Kasihku jangan pernah kau tinggalkan aku
di sini sendiri menuai sepi
ku rasa dirimu kini tlah beredar
senyummu tiada lagi indah tercipta

reff:
saat ku merenung membayangkan wajahmu
tersentak dalam hatiku bertanya
mungkinkah aku dapat memilikimu
hingga akhir ujung usaiku nanti

benarkah apa yang pernah engkau katakan
bahwa dirimu bukanlah untukku
tapi mengapa kau hanya bisa diam
saat tubuhmu dalam pelukanku

pernahkah sedikitnya engkau pikirkan
saat kau berniat untuk memutuskan
semua hubungan antara kita berdua
berlalu hanya menyisakan luka

repeat reff

dalam pelukanku

saat ku merenung membayangkan wajahmu
tersentak dalam hatiku bertanya
mungkinkah aku dapat memilikimu
hingga akhir ujung usaiku nanti

repeat reff

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Kuiz Sejati dan Azura

20 iPod untuk peminat Sejati dan Azura

Pengguna telefon bimbit bukan saja berpeluang memuat turun lagu-lagu kumpulan Sejati dan Azura malah hadiah berupa 20 iPod menunggu mereka yang bertuah. Pengguna Celcom berpeluang memenangi hadiah yang disediakan oleh syarikat rakaman AKI Muzik.

Baru-baru ini kumpulan Sejati yang popular menerusi lagu Bila Bunga Dipetik Orang 20 tahun lalu kini kembali popular menerusi lagu berkenaan. Dalam album terbaru Sejati turun dimuatkan sebuah lagu nyanyian penyanyi baru, Azura.

Caranya memuatturun mudah saja. Mereka yang berminat hanya mendail *118*kod lagu# dan tekan CALL/SEND.

Menurut Pengarah Urusan AKI Muzik, Ahmad Khushairi Ismail, ini untuk memberi peluang kepada peminat-peminat memiliki lagu-lagu yang mereka minati. Kerana itu dia sanggup menyediakan hadiah yang banyak untuk memberi peluang yang lebih besar kepada peminat memenanginya.

Lagu-lagunya Sanggupkah Engkau Menanti (104085), Pasrah Cinta (104086), Bila Bunga Dipetik Orang (104087), Segala Yang Tak Pasti - Azura (104088), Bicara Cinta -Azura (104089), Sara (104090), Tidurlah Adik - Azura (104091), Kau Tak setia - Azura (Azura) (104092), Mawar Merah (104093)

Sementara itu AKI Muzik juga menganjurkan Kuiz Sejati dan Azura dengan menawarkan hadiah 10 tiket penerbangan pergi balik ke London, Guangzhou dan Bali. Untuk kuiz peminat perlu menaip SA dan hantar ke 39799.

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Profil Arja Lee

Biodata Profil Arja Lee


Nama penuh: Azharudin Ramli
Panggilan: Arja Lee
Tarikh lahir: 8 September 1983
Asal: Kuala Lumpur
Umur: 27 Tahun
Pendidikan: Sedang mengikuti Ijazah Sarjana Muda Seni Persembahan, Universiti Sains Malaysia (USM)
Hobi: Melancong, melukis dan bersukan
Teater: Puteri Gunung Ledang, Mahsuri dan Kaki Blues
Drama: Alahai Anak Omak dan Ku Lagu Cinta Bisu
Filem:...Dalam Botol

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Wan Raja (Pelakon)

Biodata Wan Raja


Nama penuh: Saiful Redzuan A Bakar
Panggilan: Wan Raja
Tarikh lahir: 12 Februari 1978
Asal: Georgetown, Pulau Pinang
Umur: 33 tahun
Pendidikan: Ijazah Sarjana Muda Seni Lukis, Universiti Teknologi Mara (UiTM)
Hobi: Menonton filem, melukis dan bersukan
Teater: Jebat, Puteri Saadong, Devian Dogma, Radin Mas, Tengku Putri Salasiah, Waktu Sesudah Itu dan Mayat
Drama: Anak Mamak Menantu Mami, Kasih, Dislexia, Waris Songsang, Bisikan Arwah, Spa Qistina, Dalca Mami Georgetown, Metafora, Berek, Kelab Jeng Jeng, Mat Jaja, Seteguh Impian, Matahari dan Rias Mutiara
Filem: Sifu & Tongga, 2 Jiwa 1 Hati dan ...Dalam Botol

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hatiku Bicara - Geisha

Lirik Lagu Hatiku Bicara - Geisha

Ku sadari keras watakku padamu
Mungkin ku salah menyakitimu
Atau mungkin pernah ku menduakanmu
Memang ku kurang menghargaimu

[*]
Dan kini lantang hati bicara
Takkan pernah ku buat kau kecewa
Pastikan ku berubah

[**]
Kau buat hatiku bicara
Cinta sungguh ku cinta
Dan kau buat hatiku terus berkata
Cintta sungguh ku cinta

Kau pahami semua caraku padamu
Susah percaya dan terus mengganggu
Fikiranmu yang tak lagi pikirkanku
Ku tak percaya kau telah begitu

Back to [*][**]

[***]
Kau buat hatiku bicara
Cinta sungguh ku cinta
Dan ku pastikan semuanya karenamu

Back to [**]

Kau buat hatiku bicara oooh

Back to [***]

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ku Syok Kat Dia - Kamal Adli

Lirik Lagu Ku Syok Kat Dia - Kamal Adli

Hey... you you you.. you lah
Siapa lagi kalau bukan you

Sejak ku kenal dia
(menggoda anggun menawan manis orangnya...)
Walaupun kita tidak bertentang mata,
kita hanyalah teman biasa,
Walau menjadi rebutan ramai jejaka,
Tekaan ku memang kau luar biasa,
Bisa menggegarkan jiwa.. jiwa jejaka
Di sisi mu selalu aku selesa

Pusing pening kepala tidak ku tahu kenapa
Mencari punca penawar rindu pengubat jiwa
Senyap sunyi sepi tiada khabar berita
(baru kini ku sedar)
Ku syok kat dia..(5x)

Kamu yang selalu berada di depan ku
Kini kau tiada aku rasa rindu
Ku cari caranya tuk berbicara soal kita

Walau menjadi rebutan ramai jejaka,
Tekaan ku memang kau luar biasa,
Bisa menggegarkan jiwa.. jiwa jejaka
Di sisi mu selalu aku selesa

Pusing pening kepala tidak ku tahu kenapa
Mencari punca penawar rindu pengubat jiwa
Senyap sunyi sepi tiada khabar berita
(baru kini ku sedar)
Ku syok kat dia..(5x)

Mata bertentangan jiwa mula bernada
Memang teman biasa, kini munculnya satu cinta
Biar berkekalan ia selama-lamanya
Biar berputik.. satu

Ku bina cita-cita, ku petik bintang-bintang di angkasa..
Ku hiasi di ruang kamar cinta kita....
Ku syok kat dia (5x)

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Karena Kamu - Geisha

Lirik Lagu Karena Kamu Geisha

Karena kamu aku rela menunggu semua
Sungguh berat yang ku rasa
Karena kamu aku tetap berat
Meskipun kini engkau di peluknya

Masih mungkinkah semua abadi seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu

Reff:
Teruslah melangkah melupakan dirinya
Tinggalkan dia untukku sekarang
Saatnya tunjukkan semua tentang hatimu
Bahwa akulah yang pantas untukmu
Hanya kamu di setiap helahan nafasku
Hanya kamu, hanya kamu

Aku tahu engkau sangat dipuja mereka
Bagai bintang yang di surga
Aku tahu ini semua jalanmu
Tapi ku akan tetap menunggumu

Jangan tinggalkan semua sendiri seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu

Back to Reff:

Masih mungkinkah semua abadi seperti dahulu
Karenamu selalu karenamu ku cemburu

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Got To Go - Najwa Mahiaddin

Got To Go Lyrics - Najwa Mahiaddin

This time I’m gonna live my life
I ain’t no stepford wife
No I ain’t perfect
Gonna find somebody who’s worth it
And no you ain’t that person
Coz i caught you constantly flirtin’
With my best friend

So I guess I’ll say goodbye
I’ll find me another guy
Why (why why why)
You always makin’ me
Cry (cry cry cry)
No I can’t stand it
No you can’t be my man
It don’t matter who you are,
Even if you were a star,
You’ve got to go
(Go go go go go go)
Read my lips I’m leavin’,
and no no I ain’t teasin’,
This time it’s for real,
Gotta find you another girl,
Coz this one sure ain’t stayin’,
By the time you finish what you’re sayin’
I’ll be gone

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tapi Bagaimana – Spider

Lirik Lagu Tapi Bagaimana oleh Spider

Kau buat ku teruja
Kau buat ku tertawa
Terbit rasa tersembnyi beku
Hingga rasa cemburu seperti
Pasangan kekasih yang hangat bercinta

Dan tak sanggup berpisah
Walau hanya sekejap
Aku sangat merindui kau
Senang sekali kau ada

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Dia bukan tak cantik
Dia bukan tak baik
Hanya kekosongan yang ada
Di sudut hatiku tak bisa diusik
Hingga cinta jadi kematu

Tiada yang nak gaduh
Tiada yang nak tentang
Hingga rasa menjadi kering kontang

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa

Bagaimana harus ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Kim Tae Woo Feat. Rain & JYP - Brothers & Me Lyrics

"Kim Tae Woo Feat. Rain & JYP - Brothers & Me Lyrics"

**Romanization**

It's been a long time three brothers
this is our story
brother and me brothers and me my brother JYP
nae ga odiso waneunji oddon gireul waneunji

oddohgei nomojyoneunji oddohgei iro nanji modu da algo ineun

saram keureon sarami woaenji bogosipeul ddaega itjyo
ganghan cheog anhago ggumiji anhado
nae moseub inen geudaero reul boyeodo
amuron gogjong obneun saram
keureon sarami woaenji bogosipojil ddaemyon
amureon mareobsido nae mameul da ilneun saramdeuri naegein itjyo
my brothers and me hamgei isseumyon urin jogeumdo woirobji anhjyo
i seisang sogeiso ddo harureul sarmyonso bikeulgorigo
mongdeun sangcheoreul bomyeon jeil monjo saenggagnaneun saram
geureon sarami woaenji bogosipeul ddaega itjyo
nae modungeol da ilgo chromeuro duragado ddoggateun nunbicheuro na reul
barabomyonso onjeina nal bangyojul saram geuron sarami woaenji bogosipojil ddaemyon
mureon mareobsido nae mameul da ilneun saramdeuri naegein itjyo

my brothers and me hamgei isseumyon urin jogeumdo woirobji anhjyo
my brothers my brothers
my brothers come on
do nungi jonei sojunghameul angei nomuna kodaran chugbogingojyo thank you
that's why we will always be together in many kind weather
amureon mareobsido nae mameul da ilneun saramdeuri naegein itjyo

my brothers and me hamgei isseumyon urin jogeumdo woirobji anhjyo
na boda do nareul jal aneun saram
geu isang sojunghan geon obneun got gatayo

**English Translation**

yeah~ it's been a long time three brothers
this is our story
brother and me brothers and me my brother JYP
Where am i coming from, what road did i take
How far it was, whatever happens,the person who know everything
To that person, i miss to meet you
Not pretending to be strong, Not even worry
In my vision there is you, every time i see you
Whatever, the person who wont worry
That person, when i misses you
Without a words, the persons who already knows my heart
My brothers and Me, together, we wont feel lonely even for a bit
In this world, if living for one more day too
If i stumble, whatever wounded i had, the first person who comes in mind
To that person, i miss to meet you
When i lost my everything, the first thing i turn to
The same looks in the eye that looking at me
The person who always laugh
That person, when i misses you
Without a words, the persons who already knows my heart
My brothers and Me, together, we wont feel lonely even for a bit
my brothers my brothers

my brothers come on
Before it's too late, Embraces the importance, That's a great blessings, thank you
that's why we will always be together in many kind weather
Without a words, the persons who already knows my heart
My brothers and Me, together, we wont feel lonely even for a bit
The person who knows me better than me
It seems those strange and special person hard to believe to be exist

**Hangul**


yeah~ it's been a long time three brothers
this is our story
brother and me brothers and me my brother JYP
내가 어디서 왔는지 어떤 길을 왔는지

어떻게 넘어졌는지 어떻게 일어 난지 모두 다 알고 있는

사람 그런 사람이 왠지 보고 싶을 때가 있죠

강한 척 안하고 꾸미지 않아도

내 모습 있는 그대로 그대로를 보여도

아무런 걱정 없는 사람
그런 사람이 왠지 보고싶어질 때면

아무런 말없이도 내 맘을 다 읽는 사람들이 내겐 있죠

my brothers and me 함께 있으면 우린 조금도 외롭지 않죠
이세상 속에서 또 하루를 살면서 비틀거리고

멍든 상처를 보면 제일 먼저 생각나는 사람

그런 사람이 왠지 보고 싶을 때가 있죠

내 모든걸 다 잃고 첨으로 돌아가도 똑같은 눈빛으로 나를

바라보면서 언제나 날 반겨줄 사람 그런 사람이 왠지 보고싶어질 때면
아무런 말없이도 내 맘을 다 읽는 사람들이 내겐 있죠

my brothers and me 함께 있으면 우린 조금도 외롭지 않죠
my brothers my brothers

my brothers come on
더 늦기 전에 소중함을 안게 너무나 커다란 축복인거죠 thank you

that's why we will always be together in many kind weather
아무런 말 없이도 내 맘을 다 읽는 사람들이 내겐 있죠

my brothers and me 함께 있으면 우린 조금도 외롭지 않죠
나보다 더 나를 잘 아는 사람

그 이상 소중한 건 없는 것 같아요

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kapsul - Stacy AF6

Stacy - Kapsul Lirik

Kadangkala aku rasa ingin luahkan segalanya
Rahsia yang tersimpa di dada sekian lama
Namun kelu terus membisu menatap wajahmu
Daku malu tapi tak mahu kehilanganmu

*
Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi untuk ku mengaku cintamu

Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya
Apabila ia sudah tiada di depan mata
Tidak rela kulepaskan satu-satunya insan
Yang berikan ku segala makna kehidupan

Ulang *

Andai daku kau terima lebih dari kawan biasa
Daku kan setia tak kubenarkan kau berairmata
Andai kau terima cintaku
Daku kan belaikan tanganmu
Di penghujung waktu kau dan aku di dunia

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Alyah - Kisah Hati Lirik

Lirik Lagu Kisah Hati – Alyah


Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Hanya sempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Hadir di angkasana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Remuk Jantungku - Geisha

Lirik Lagu Remuk Jantungku - Geisha

Sulit ku kira kehilangannya
Sakit terasa memikirkannya
Hancur warasku kau telah berlalu
Tinggalkan aku begitu
Rapuh hidupku remuk jantungku

Semua salahku tak jaga dirimu
Untuk hatiku sungguh ku tak sanggup
Semua terjadi seperti mimpi
Mimpi burukku kehilanganmu

Karena kamu nyawaku
Karena kamu nafasku
Karena kamu jantungku
Karena kamu

Rapuh hidupku remuk jantungku
Rapuh hidupku remuk jantungku

Semua salahku tak jaga dirimu
Untuk hatiku sungguh ku tak sanggup
Semua terjadi seperti mimpi
Mimpi burukku kehilanganmu

Karena kamu nyawaku
Karena kamu nafasku
Karena kamu jantungku
Karena kamu

Tanpa kamu ku lemah
Tanpa kamu ku resah
Tanpa kamu ku gundah
Tanpa kamu

Remuk jantungku

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Safura - Perutusan Hiba Lirik

Safura:Perutusan Hiba Lirik

Oh kekasih
lupakah pengorbanan ku
waktu silam

Bila aku kau tinggalkan
di ketika aku sarat
menanggung kerinduan

Oh kekasih
jiwa ini aku serahkan
hanya padamu

Hampir-hampir ku terlemas
di muara cinta palsu

Telah ku cuba melupakanmu
bila ku tahu engkau yang curang
namun lara di kamar rindu

Bagimu setia tak ku indahkan
walau pun aku separuh gundah
ternyata aku yang parah

Tiada lagi airmata
tajamnya perutusan kau kirim
hingga robek hatiku
Tak bisa dirawat

Oh kekasih
jiwa ini aku serahkan
hanya padamu

Hampir-hampir ku terlemas
di muara cinta palsu

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) - Tentera Darat

Lirik Lagu Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD)

Sembilan Belas Melayu DiRaja
Tegak Teguh Gagah Perkasa
Pahlawan Terbilang Benteng Negara
Tetap Gagah Selamanya

Kami Semua Sedia Berbakti
Untuk Bangsa Ibu Pertiwi
Setiap Masa Taat Setia
Itulah Sumpah Perwira

Kami Semua Pahlawan
Warisan Bangsa Melayu
Berpantang Undur Sebelum Kemenangan
Majulah Terus Maju

Sembilan Belas Melayu DiRaja
Tegak Teguh Gagah Perkasa
Pahlawan Terbilang Benteng Negara
Tetap Gagah Selamanya

Senikata dan gubahannya ditulis oleh 13503 PW II Abdul Hamid bin Ahmad pada 1 Jan 1978.

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Safura - Kemarau Berpanjangan Lirik

Lirik Lagu Kemarau Berpanjangan - Safura

Hitam atau putih
Haruslah dibeza
Usah disamakan semuanya

Yang salah dan benar
Bukan kau tentukan
Haruslah didengar jalan cerita

Bridge:
Bukan niat hati
Untuk mencari pujian
Kenistaan menikam pandangan

Jika dibiarkan
Resah terus berpanjangan
Harus dihentikan
Sebelum kemarau berpanjangan

Chorus:
Ku cuba membetulkan keadaan
Akhirnya aku juga disalahkan
Tidak kau beri kesempatan
Untuk aku ke depan

Sebelum kau membuat penilaian
Untuk ku menegakkan kebenaran
Tidak pernah engkau fikirkan
Kesan di kemudian

Bridge:
Bukan niat hati
Untuk mencari pujian
Kenistaan menikam pandangan

Jika dibiarkan
Resah terus berpanjangan
Harus dihentikan
Sebelum kemarau berpanjangan

Chorus:
Ku cuba membetulkan keadaan
Akhirnya aku juga disalahkan
Tidak kau beri kesempatan
Untuk aku ke depan

Sebelum kau membuat penilaian
Untuk ku menegakkan kebenaran
Tidak pernah engkau fikirkan
Kesan di kemudian

Chorus:
Ku cuba membetulkan keadaan
Akhirnya aku juga disalahkan
Tidak kau beri kesempatan
Untuk aku ke depan

Sebelum kau membuat penilaian
Untuk ku menegakkan kebenaran
Tidak pernah engkau fikirkan
Kesan di kemudian

Takkan aku jejak
Mahligai yang syahdu
Biar berjauhan ubat kelukaan

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pemimpin Waja

Lirik Lagu Pemimpin Waja

Tiada gunung terlalu tinggi
Buat kami daki di siang hari
Tiada jurang terlalu dalam
Buat kami turun di malam kelam
Malam kelam....hutan rimba
Hutan rimba....padang lalang
Padang lalang...dusun sunyi jalannya jauh
Panas terik hujan gerimis
Ayuhlah ayuh maju bangsaku
Haram patah....haram patah
Hati kami....hati kami
Kerana terlatihnya
Kamilah pemimpin waja
Ayuh lawan semua...ayuh lawan semua
Bumi luas terbentang
Di seluruh nusantara
Deburan ombak ku kayuh
Cuaca gelap ku rempuh
Kamilah pemimpin waja...WAJA

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Suratan Hidupku - Kamikaze

Lirik Lagu Suratan Hidupku - Kamikaze

Angin bawa ku ke sana
Kabarkan berita
Rintihan suara
Lemas dalam perasaan
Zahir keriangan batin kesayuan
Dan tiada siapa menduga
Senyuman gembira mengaburi mata
Bukan maksud ku sembunyikan dari mu
Kerana di hati ku sering diburu
Rasa pilu

Kelam bergelumangan waktu
Masa yang ku lalu
Begitu cemburu
Tidak sanggup ku luahkan
Apa yang terpendam
Esok menentukan
Dan selembar warkah keputihan
Bersama coretan tergambar kenyataan

Terimalah dengan kesabaran
Menjadi lukisan gambaran kehidupan
Suratan hidup ku
Dan bukan mahu ku
Terbentang indah dari bayang waktu

Angin bawa ku ke sana
Kabarkan berita
Rintihan suara
Tidak sanggup ku luahkan
Apa yang terpendam
Esok menentukan kenyataan

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Bront Palarae dan Gambar Bront Palarae

Biodata Profil Bront Palarae

Nama Sebenar: Nasrul Suhaimin Saifuddin
Tarikh Lahir: 27 September 1978
Umur: 33 tahun
Asal: Alor Setar, Kedah.
Kerjaya: Pelakon, Penulis Skrip, pengarah dan penerbit.
Pencapaian: Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia ke-23
Filem: Lang Buana, Man Laksa, Castelo, Bilut, Tipah Tertipu, Dukun, 1957: Hati Malaya, Anak Halal, Akhirat, Kala Malam Bulan Mengambang, Setam, Remp-it V3, Belukar.
Filem yang Bakal Keluar: Hanyut, Ombak Rindu, Kongsi, Sekali Lagi, Bunga Lalang, Bara Jiwa dan dua filem antarabangsa Quattro Hong Kong 2 (China) dan Liberating Soul (Jepun).

Gambar Bront Palarae
Bront Palarae Biodata dan Gambar


11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Pelakon Nurul Elfira Loy

Profil Elfira Loy


NAMA PENUH: Nurul Elfira Loy Ahmad Sabri

PANGGILAN PENTAS: Elfira

TARIKH LAHIR: 8 Mac 1994

USIA: 17 tahun

ASAL: Kuala Lumpur

KELUARGA:Anak kedua daripada empat beradik

MULA AKTIF BERLAKON:Sejak 2006

KARIER: Pelakon, pengacara, model iklan

IKLAN: Antaranya Motosikal Honda, Sunway Lagoon, Mee Sedap, Institut Jantung Negara, Bank RHB, Mamee Slurp

TEATER: Ali Baba, Ibu Zain 1 & 2

DRAMA/TELEFILEM: Antaranya Tentang Bulan The Series, Persis. Kak Long, Permata Hati, Persinggahan, Sanggar Cinta Raudhah, Cinta Itu Buta, Senja Permai, Waktu Rehat, Qalesya, Kum Kum, Qalesya 2, Waktu Rehat 2 dan Hani.

FILEM: Damping Malam

PROGRAM TV: Berani Jadi Bos (Astro Ceria), Cuti-cuti Famili (TV1), Selamat Pagi Putera Puteri musim 1 dan 2 (TV1), Shana & Nina, Kids n Cash (TV3)

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pulanglah - Awi Rafael

Lirik Pulanglah Awi Rafael

Bukalah mata dan lihat di hadapanmu
Aku berdiri dekat tapi kau tak nampak
Hodohkah aku ‘tuk sering kau campak saja
Apanya yang dia ada yang aku tak ada

Bridge:
Mungkinkah aku yang tidak sekaya
Mungkinkah aku yang tidak bergaya
Haruskah aku pun tetap menantikan mu
Berikan jawapan

Korus: (2x)
Pulanglah sebelum ku runaway
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Aku tak ingin, tak perlu
(Aku dah bingung)

Aku berjalan di kota Kuala Lumpur
Semuanya nampak berbeza tapi ku sama

Ulang Bridge & Korus
*Gitar Solo
Ulang Bridge

Runaway…
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Aku tak ingin, tak perlu

Ualng Korus

Senilagu & Senikata: Awi Rafael
Hakcipta Senilagu & Senikata: Noh Phrofile Enterprise

Awi Rafael




11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Paluan Rindumu – Idayu (Lagu Tema OST Mantera Anjasmoro)

Lagu Tema OST Mantera Anjasmoro - Paluan Rindumu – Idayu

Cinta ini tak mampu ku kecapi
Tanpa mu di sisi
Dan berkurun semangatmu ku genggam
Sewangi kemboja
Tibanya waktu
Aku akan pulang
Ke pangkuan jiwa kau yang ku cinta
Awan berkabus bertaut jadi payung
Meneduhkan kehangatan
Gelora api rindu ini
Terpendam lama

Kau seru namaku
Paluan rindu
Dalam satu dalam gema
Irama paluan saktimu
Ku bangkit menyambutku
Kau kalungkan semangat baru
Tangisan kita menjadi permata
Tenanglah jiwa bersemadi selama-lamanya

Terpendam lama

Kau seru namaku
Paluan rindu
Dalam satu dalam gema
Irama paluan saktimu
Ku bangkit menyambutmu
Kau kalungkan semangat baru
Tangisan kita menjadi permata
Tenanglah jiwa bersemadi selama-lamanya

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Facebook Mila Jirin


Mila aktif mencatatkan diari kehidupan di laman sosial Facebook. Mila boleh diikuti menerusi www.facebook.com/

milajirinmusic atau www.erama.tv/

milajirin.

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Terhenti Di Sini Asfan

Lirik Lagu Terhenti Di Sini Asfan

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

OST Asmara 2 - Lagu Tema Asmara 2 - Hingga Akhir Nafasku

Lirik Hingga Akhir Nafasku – Muzzy (OST Asmara 2)

Berikanlah aku
Sesuatu yang meyakinkan
Sesuatu yang takkan hilang
Yang terbaik untuk diriku
Tuk hidupku

Hulurkan tangan mu
Berikan ku keyakinan
Hingga akhir nafasku
Bila sampainya waktu
Terindah

Chorus:

Hingga akhir nanti
Ku hargai semua ini
Yang terindah
Yang tercipta
Dalam hidupku
Kisah hidup ini
Hingga ke akhir nafasku
Kan menjadi sejarah
Dalam hidupku

Takkan kau fahami
Apa yang tersirat di hati
Masa pantas berlalu pergi
Kenangan kan tetap di hati
Di hargai

Suatu hari nanti
Detik waktu kan terhenti
Hingga akhir nafasku
Bila sampai nya waktu terindah

Ulang chorus

Lagu & Lirik : muZzy & Ranizah

Dapatkan Nada Dering Pemanggil
Hingga Akhir Nafasku – Muzzy
Pengguna Maxis – Dail *131*191020# tekan “CALL”
Pengguna Digi – SMS CT 0101432 hantar ke 2000
Pengguna Celcom – SMS CMT 98230 hantar ke 22990
Pengguna Umobile – SMS CT 249562 hantar ke 28118


11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Angah Raja Lawak

Angah Raja Lawak

* ANGAH atau nama sebenarnya Iskandar Shah Hashim, 32, mula dikenali sewaktu menyertai rancangan realiti Raja Lawak musim pertama.

* NAMA artis komedi ini lebih meledak apabila filem lakonannya bersama Shaheizy Sam dan Azad Jasmin, Ngangkung, meletup di panggung sehingga mencatat kutipan melebihi RM8 juta.

* DIA turut membintangi beberapa filem lain seperti Shhh Dia Datang, Adnan Sempit, Zoo dan Cinta Ekstra.

* PADA Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010, Angah dicalonkan dalam kategori Artis Komedi Lelaki Popular bersama-sama rakan seperjuangan daripada program Raja Lawak iaitu Nabil, Along, Zizan dan Johan.





11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Mestika Melara - Out Worn Shoes

Lirik Lagu Mestika Melara - Out Worn Shoes

Pernahkah kau fikirkan
segalanya berubah
tika kau lafazkan cinta
Bila kau pergi jauh ku rasa
malam ku tanpa bintang yang terang

aku hanya menyepi
kelam yang tak pasti

Biarkan aku yang terluka
berdiri tanpa dirimu
mungkinkah aku yang terleka
menyatu hati kita berdua

Irama tak semerdu
yang ku nyanyikan dlu
hanya aku yang tahu
tidak ku duga kau yang mendusta
terdampar aku dalam gelita

tiada erti nya lagi
ku undurkan diri

Biarkan aku yang terluka
berdiri tanpa dirimu
mungkinkah aku yang terleka
menyatu hati kita berdua

Hujan rintik membasahi bumi (yang tak tenang)
Layu bunga tak kusedari (Gelap kusam)
Redup senja pun berganti..

Pelangi terbentang
Bagaikan kita…

Dimasa dulu
Biarkan pergi tanpa bicara
Langkahku yang keras kaku
Yang kejang
Bisu…

Aku tak mengerti
Apa yang kau cari
Semua hanyalah mimpi
Aku tak mengerti
Apa yang kau ingin
Mengapa mestika melara

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tema Raja Lawak 5

Lirik Lagu Tema Raja Lawak 5

Mari mari..jangan malu jangan segan
mari mari semua
dengar ini cerita
cerita sorang raja lawak
lawak dalam jiwa

Lawak dalam dada

Lawak untuk semua
gelanggang pun dibuka
dengan seribu cerita
cerita duka cerita gembira

Bukan lawak biasa
ini luar biasa
bikin semua ketawa

Wak wak aku pelawak
wak wak aku raja lawak
kerjaku hanya berlawak
ketawa terbahak bahak
mari mari semua
hibur hati duka
hibur jiwaku yang sengsara
tua atau muda
miskin atau kaya semua harus bergembira

Tepuk tepuk tangan goyang goyang badan
geleng gelengkan la kepala
kita sama saja hanya suka suka
lawak untuk semua

Wak wak aku pelawak
wak wak aku raja lawak
kerjaku hanya berlawak
ketawa terbahak bahak
kata la katakan tidak
lawak ku bukan budak budak

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Kuiz Terbang Bersama Muzikfm,bermula 7 Mac - 3 April 2011

Menangi hadiah bernilai RM50,000 bersama Muzikfm bermula 7 Mac hingga 3 April 2011.

Dengan hanya menyertai kuiz Terbang Bersama Muzikfm, para pendengar berpeluang memenangi bukan hanya wang tunai bahkan, tiket-tiket penerbangan pergi dan balik termasuk ke London, Guangzhou, Jakarta, Bali dan Langkawi.

Tidak cukup dengan itu, tiga buah motosikal berjenama Demak yang bernilai hampir RM5,000 setiap satu juga bakal menjadi rebutan.

Sebagai salah sebuah stesen radio yang tersenarai antara 10 stesen terbaik di negara ini, tawaran hadiah-hadiah menarik itu dilihat sebagai terjemahan penghargaan Muzikfm terhadap sokongan pendengar yang tidak berbelah bagi sejak awal penubuhannya pada 20 Jun 1975 lagi.

Muzikfm yang mempunyai jumlah pendengar sebanyak 1 juta secara purata kini dalam perancangan untuk meningkatkan jumlah pendengar mereka sehingga ke angka 1.2 juta.

Sepanjang lima minggu berlangsungnya kuiz tersebut, dua tiket penerbangan akan diberikan kepada pendengar pada setiap minggu malah, soalan-soalan akan dibuat secara mingguan dan pemenang akan diumumkan pada setiap hari Selasa.

Untuk menyertai kuiz tersebut, pendengar hanya perlu mendengar soalan kuiz yang disiarkan setiap hari bermula 7 Mac dan menghantar jawapan pada hari yang sama menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

Caranya, taip SA nombor MYKAD nama dan hantarkan ke 39799.

Soalan-soalan akan dikeudarakan sepanjang hari menerusi lima segmen iaitu Muzikpagi (6 pagi hingga 9 pagi), kafemuzik (10 pagi hingga 2 petang), Rock Selamba (2 petang hingga 5 petang) dan Muzik 5 9 (5 petang hingga 9 malam).

Bagi memenangi hadiah berupa motosikal Demak, pendengar hanya perlu mengikuti segmen Pilihan Bersama setiap malam dari pukul 9 hingga 1 pagi. Untuk menghantar jawapan, sila taipkan PILIH nombor MYKAD nama jawapan dan SMS ke 32776.


11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Andai KuKenali Ku - Nurul

Lirik Lagu Andai Ku Kenali Ku - Nurul

Andai ku rela kau pergi jua
Andai ku berdiri tanpa kata
Bila kan ku rasa cinta
Bila kan ku rasa bahagia
Andai ku kenali ku

Kini ku kan berdiri
Tanpa ragu tanpa sangsi
Diri ku, ku temui

Ku tahu ku mungkin
kan terluka
Ku tahu tak akan ada
yang sama
Kini aku mula kenali ….
Diri ku sendiri

Lagu/lirik : Eena
HUSH Entertainment



11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tertatih Kerispatih

Lirik Lagu Tertatih Kerispatih

Aku berjalan di dalam kesendirian
aku mencoba tak mengingatmu dan mengenangmu
aku tlah hancur lebih dari berkeping-keping
karna cintaku karna rasaku
yang tulus padamu

begitu dalamnya aku terjatuh
dalam kesalahan rasa ini

reff:
jujur aku tak sanggup, aku tak bisa
aku tak mampu dan aku tertatih
semua yang pernah kita lewati
tak mungkin dapat ku dustai
meskipun harus tertatih

begitu dalamnya aku terjatuh
dalam kesalahan rasa ini

repeat reff

aku tak sanggup, aku tak bisa
aku tak mampu dan aku tertatih
semua yang pernah kita lewati
tak mungkin dapat ku dustai
meskipun harus tertatih

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Adik-Adikku, InsyaAllah Boleh

Lirik Lagu Tema Adik-Adikku, InsyaAllah Boleh

Adik-adik anak soleh,
Adik-adik serba boleh,
Adik-adik akhlak yang mulia,
Senyum ceria semua orang suka.

Berkasih sayang sesama insan,
Taat Allah dan Rasul,
Kasihkan ibu bapa.

Beramal soleh di mana saja,
Berjuang dan berkorban,
Untuk agama...
Adik-adikku, Insya Allah Boleh!!

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ladies and Gentlemen - The Azenders

Lirik Lagu Ladies and Gentlemen - The Azenders

Suffocate,
Misguided stories faith
In a case
Restless hearts and masquerades...
The city lights
And shine as a war to kill
Live or die
In our hands we shook goodbye
My lullaby

c/o

Ladies and gentleman
On your bikes tonight and ride
Fight back don't look back
We are the chosen ones
Lovers and haters
This is a landscape of a lie

Story line
Troubles the little mind
With a sign
Moment said were just in time
The sound of shooting guns
And the crying sons
keep in mind story line its time to shine
Its time to shine

C/o

And the chosen one is another son.

by: The Azenders

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Peribadi - The Azenders

Lirik Lagu Peribadi - The Azenders

Seruan bergema lagi
Peribadimu yang bermakna,
Tiupan angin menyeru
Ku serah diri padamu... Kepadamu

Luah gelisah ku pendam,
Atas nama yang ku bimbang,
Kelemahan ku menyerang,
Perbuatan ku dihalang,
Dihentikan.

c/o

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari Keraguan ku menyepi

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Ini realiti...

"Seruan aku menantikan kesedaran"

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Keraguan ku menyepi

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Ini realiti

hooooo..hooooo..hooooo..hoooooooo

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cun Selalu Remy Ishak dan Maya Karin (OST Cun)

Lirik Lagu Cun Selalu Remy Ishak dan Maya Karin (OST Cun)

Aku Suka Bila Kau Ketawa
Kau Buat Aku Senyum Ke Telinga

Aku Suka Bila Kau Tersipu
Merah Muka Hendak Sembunyi Malu

Aku Disini Dengan Kamu
Kalau Boleh Biar Selalu
Kerna Kau Kini Ada Dalam Hatiku

Hanya Kau & Aku Sentiasa
Pedulikan Apa Orang Kata
Kita Berdua Sama Saja
Hanya Ingin Cari Bahagia
Aku Jumpa Waktu Kita Bersama

Buangkan Tisu Basah Airmata
Pimpin Tanganku Untuk Selamanya

Jangan Biarkan Hati Kamu Resah
Kasih Aku Temu Percayalah

Hanya Kau & Aku Sentiasa
Pedulikan Apa Orang Kata

Kau Dalam Diri Ku Selalu }
Engkaulah Yang Aku Mahu } 2x

Hanya Ingin Bersamamu… } 4x
Hanya Ingin Bersama Kamu….



ost cun

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata dan gambar Aiman Mentor 5

Biodata Aiman Mentor 5

Mentor : Rahim Maarof
Nama Penuh : Aiman Hakin Bin Ridza Abdoh
Nama Panggilan : Aiman
Bangsa / Agama : Islam
Asal : Shah Alam, Selangor
Umur : 22
Jantina : Lelaki
Pekerjaan : Pelajar

Selain menyanyi dan bermain gitar, hobi Aiman ialah bersukan. Bola Sepak adalah sebahagian dari hidup Aiman dan pernah mewakili negara ke Kelayakkan Piala Dunia U17. Pengalaman yang tidak akan dilupakan adalah semasa bermain bola sepak bersama skuad Bayern Munich.

" Saya ingin menambahkan pengetahuan saya tentang muzik dan nyanyian dari Mentor saya, Rahim Maarof dan ingin menjadi seorang penyanyi yang Berjaya"<





11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Profil Shiha Mentor 5

Biodata Shiha Mentor 5

Mentor : Datuk Sharifah Aini
Nama Penuh : Nurshiha Binti Mohd Zikir
Nama Panggilan : Shiha
Bangsa / Agama : Islam
Asal : Kuala Lumpur
Umur : 24
Jantina : Perempuan
Pekerjaan : Sendiri

Shiha, di lahirkan dan dibesarkan di Pulau Pinang sering bermain boling atau pergi karaoke di waktu lapang. Shiha mula menyanyi secara serius setelah berhijrah ke Kuala Lumpur kira-kira 6 tahun lalu.

"Saya mahu menimba ilmu dan pengalaman dari Mentor saya, Datuk Sharifah Aini agar boleh melangkah ke tahap yang lebih tinggi. Saya akan menggunakan platform sebaik mungkin supaya saya boleh memenangi pertandingan ini!"





11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Satu Bintang – Hadad Alwi

Lirik Satu Bintang – Hadad Alwi

Sholla ‘alaikallah Yaa Rasulullah sholla ‘ala
Rasulillah Muhammad musthofa
Ada satu bintang, sinarnya berseri
Cahaya atas cahaya, tempat yang utama

Amutu wa ahya ‘ala hubbikum
Wadzulliya ladaikum wa’izziy bikum

Sholla ‘alaikallah Yaa Rasulullah sholla ‘ala
Rasulillah Muhammad musthofa

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Pelakon Afiq Azman

Biodata dan Gambar Pelakon Afiq Azman


NAMA: Muhamad Afiq Muiz Azman Shah

PANGGILAN: Afiq Azman

TEMPAT LAHIR: Kelantan

TARIKH LAHIR: 1 Mei 1992

UMUR: 19 tahun

STATUS: Bujang

BILANGAN DALAM KELUARGA: Anak kedua daripada empat beradik

HOBI: MEMANCING

DRAMA: Mistik Alam Hitam (Darah Puntianak, Sabit Puaka), Mistik Alam Hitam 2 (Panggilan Maut), Mak Pengantin Tak Popular, Seram dan Iqra

PENDIDIKAN: SPM dan pelajar seni lakonan di Aswara.

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Biodata Profil Eina Azman (Pelakon Ratu The Movie)

Biodata Profil Eina Azman


NAMA: Ainur Syakina Azman

PANGGILAN: Eina Azman

TEMPAT LAHIR: Mentakab, Pahang

TARIKH LAHIR: 13 Mac 1995

UMUR: 16 tahun

STATUS: Bujang

BILANGAN DALAM KELUARGA: Anak bongsu daripada lima beradik

DRAMA: 5 Jingga, 23:55, Calon Isteri, Anorexia Nervousa, Mistik Alam Hitam (Panggilan Maut), Baju Raya Mona dan Detik 12:00 Malam Selendang

FILEM: Ratu The Movie dan Ada Sesuatu Yang Tertinggal

PENGACARA: Music Active Genre Pop sebanyak 13 episod dan Impian Anggun musim ke-3

IKLAN: Cadbury Gold, CareFree Queen dan Twister

PENCAPAIAN LAIN: Bridal catwalk di Midvalley 2009, Busana Ratu Sehari Model 2010, Lady Gaga Model Catwalk In Lim Kok Wing 2010, menyertai Bintang Kecil 2006 dan 2007 serta menyertai pertandingan nyanyian Oh La La 2009



11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Selamat Tinggal - Zizan/ Dina

Lirik Lagu Selamat Tinggal Zizan & Dina

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Ok
Dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji
Mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan

Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Selamat tinggal

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi

Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (jangan pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Kau cintaku yang kekal
Selamat tinggal

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Amat Mudah Untuk Hanyut Dibawa Arus – Sekumpulan Orang Gila

Ku bermimpi di malam yang tiada
mengejar impian yang selalu ada
Ku berpijak di atas udara
yang membawa diriku ke utara

Oh Tuhan, tolonglah aku
Sedarkanlah diri ini
Bangkitkanlah aku dari tidur

Satu persatu hilang dari jasadku yang tewas
Tiada penggantinya, semua telah diceritakan-NYA

Ku dinodai arus, tiada kasihan
Ku telah ditunjuk, tiada perasan
Apakah? Apakah yang telah terjadi pada diriku?
Oh Tuhan, tolonglah aku!!

Satu persatu hilang dari jasadku yang tewas
Tiada penggantinya, semua telah diceritakan-NYA

We seek to you GOD
its only You
We seek to you GOD
O GOD, if there is any second chance
Cuz I’m drown, I’m drowned
I seek to you GOD
O Lord, please let me out from this stream

Satu persatu hilang
Tiada pengganti, hilang

Sedarkanlah diri ini
Bangkitkanlah aku dari tidurku

Satu persatu hilang dari jasadku yang tewas
Tiada penggantinya, semua telah diceritakan-NYA
Satu persatu hilang dari jasadku yang tewas
Tiada penggantinya, semua telah diceritakan-NYA

11/03/01 - 11/04/01 @ Lirikami


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut,sila klik sini
 
◄Design by Lirikami