Lirik Lagu Pilihanku - Caprice ft Hayad

Lirik Lagu Pilihanku - Caprice ft Hayad

(Caprice)
“Aw Man, I think I’m in love bro; with this indie girl
You know, I like the way she holds the guitar
And she’s so cute, you have no idea
What should I do? are you serious?
I’m not gonna wear those tight jeans man
No way, not for a girl
Fine, I’ll give it a try, let’s go”

(Hayad)
Kau buatku bermimpi
Auramu ku rasai
Dekati dan dampingiku
Jangan kau malu malu

Hatiku berkata
Kau dan aku kan bersama
Mari kita berkawan
Jangan kau malu malu

(Caprice)
I’m riding on the highway
I’m thinking bout my fan
How she got me thinking sideways
Bout the way I treat my fan

Like we should never go out
But shorty I’mma doubt it
I’ll take you to a place
Where my friends won’t allow me

Even though she got me
She ain’t never been the type to
Tell her friends about me
And I never had to hide you

Even when I ride but
Jangan lebih lebih
I made your friends say
Like caprice can be your baby

chorus
(Hayad)
Ku, kan jadi teman dalam hidupmu
Ku yakin kisah kau dan aku
Walau hujan dan panas mengganggu
Kau jadi pilihanku

Kau, kau yang sempurna dari hatiku
Ku yakin kisah kau dan aku
Walau hujan dan panas menggangu
Kau jadi pilihanku

(Caprice)
I’m a rapstar, shorty, I’m a rapstar
I be from Damansara
And this other dudes would hate but

I don’t bring no drama
My heart I left by the paper
Haters wanna front on me
I tell’em see ya later

Always on my grass
So it got complicated
You don’t got to worry
I can hit you on your pager

Twitter all day but
Jangan lebih lebih
I make your friends say
Like caprice could be your baby

(Hayad)
Berdua,
Tidak semesti bercinta
Ku tahu kau dan aku
Bersama

chorus
(Hayad)
Ku, kan jadi teman dalam hidupmu
Ku yakin kisah kau dan aku
Walau hujan dan panas mengganggu
Kau jadi pilihanku

Kau, kau yang sempurna dari hatiku
Ku yakin kisah kau dan aku
Walau hujan dan panas menggangu
Kau jadi pilihanku (X2)


(caprice)
“*sigh* sebenarnya
I dah jatuh cinta dgn you

(Girl)
Alaa jangan lah merepek caprice

(caprice)
Umm..I got one question though, serious

(girl)
What?

(caprice)
Do I have to keep wearing this tight jeans?

(girl)
*giggles

(caprice)
I don’t have to?
Thanks, love coz’ it’s a little too tight for me
You know what I mean
We people in hip hop
We got big ones
I need to readjust myself”

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Galau - Yovie & Nuno(OST Negeri 5 Menara)

Lirik Lagu Galau Yovie & Nuno(OST Negeri 5 Menara)

Tahukah hatiku galau
tak tahu harus melangkah
sejak pertama mata jatuh menatap
hatiku tak pernah dusta
bila cintaku ini salah
hatiku tetap untukmu
namun kenyataannya parah
dirimu tak pernah untukku

mencoba lupakan keinginan hati
namun tak ingin ku menyerah
tapi mengapa bila ku mendekat
rasanya semakin jauh

bila cintaku ini salah
hatiku tetap untukmu
namun kenyataannya parah
dirimu tak pernah untukku

ternyata ku hanya bisa ooo
menggapaimu di mimpiku

namun kenyataannya parah
dirimu (dirimu) tak pernah untukku

(bila cintaku ini salah
hatiku tetap untukmu
namun kenyataannya parah
dirimu) dirimu (tak pernah untukku)

bila cintaku ini salah
hatiku tetap untukmu
namun kenyataannya parah
dirimu tak pernah untukku
dirimu tak pernah untukku

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Senarai Pemenang Anugerah Juara Lagu (AJL) edisi ke 26

Pemenang Anugerah Juara Lagu (AJL) edisi ke 26 ialah Awan Nano – Hafiz

Senarai Pemenang Anugerah Juara Lagu 26

JUARA LAGU KE 26
Awan Nano – Hafiz

NAIB JUARA LAGU KE 26
Beribu Sesalan – Tiga Suara(Ning/Jac/Shila)

TEMPAT KETIGA JUARA LAGU KE 26
Karma - Faizal Tahir

PERSEMBAHAN TERBAIK
Kisah Hati - Alyah

VOKAL TERBAIK
Hafiz - Awan Nano

Persembahan Terbaik AJL26

Anugerah Juara Lagu (AJL) edisi ke 26 telah berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil, 29 Januari 2012. 12 lagu telah berentap dan kesemua finalis telah membuat persembahan yang mantap dan terbaik. Boleh dikatakan AJL kali ini yang terhebat dan berprestij. Sangat menghiburkan persembahan yang diberikan oleh semua finalis.


Antara persembahan mantap ialah Karma, Sedetik Lebih, Awan Nano dan Beribu Sesalan.

Lagu dan finalis Anugerah Juara lagu 26

1. Wanita Seluruh Dunia – Project Pistol
2. Sedetik Lebih – Jaclyn Victor
3. Kekanda Adinda – Monoloque/Atilia
4. Penakut – Yuna
5. Kalau Berpacaran – Ana Raffali/Suhaimi Mior Hassan
6. Cinta Muka Buku – Najwa Latif
7. Karma – Faizal Tahir
8. Kisah Hati – Alyah
9. Sungai Lui – Aizat
10. Gadis Semasa – Yuna
11. Awan Nano – Hafiz
12. Beribu Sesalan – Tiga Suara(Ning/Jac/Shila)

Hadiah yang dimenangi dalam Anugerah Juara Lagu 26

JUARA LAGU KE 26
Trofi dan wang tunai RM 35,000

NAIB JUARA LAGU KE 26
Trofi dan wang tunai RM 15,000

TEMPAT KETIGA JUARA LAGU KE 26
Trofi dan wang tunai RM 12,000

PERSEMBAHAN TERBAIK
Trofi dan wang tunai RM 10,000

VOKAL TERBAIK
Trofi dan wang tunai RM 10,000

Buat semua pemenang dan juara, anda semua memang terbaik!!

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Terbang (OST Aku Mahu Terbang) - Vierra

Lirik Lagu Terbang (Lagu Tema Aku Mahu Terbang) - Vierra

Di balik sebuah mimpi
Ada sebuah harapan
Ada sebuah kisah yang tersimpan
Berjuang untuk hidup
Berjuang untuk jiwa
Berjuang untuk sahabat sejati
Dan aku ingin terus bermimpi
Dan ingin mewujudkannya

Bila harus ku berlari
Bila harus ku terjatuh
Bila nanti ku terluka
Ku tak akan meminta
Di sinilah ku berdiri
Di sinilah ku bertahan
Aku tak akan berpaling
Kerna ku bisa dan ku akan terbang

Di balik sebuah mimpi
Ada sebuah harapan
Ada sebuah kisah yang tersimpan
Berjuang untuk hidup
Berjuang untuk jiwa
Berjuang untuk sahabat sejati
Dan aku ingin terus bermimpi
Dan ingin mewujudkannya

Bila harus ku berlari
Bila harus ku terjatuh
Bila nanti ku terluka
Ku tak akan meminta
Di sinilah ku berdiri
Di sinilah ku bertahan
Aku tak akan berpaling
Kerna ku bisa dan ku akan terbang

Fly away, fly away
Searching for the brightest light
Fly away, fly away
Searching for the brightest light

Bila harus ku berlari
Bila harus ku terjatuh
Bila nanti ku terluka
Ku tak akan meminta
Di sinilah ku berdiri
Di sinilah ku bertahan
Aku tak akan berpaling
Kerna ku bisa dan ku akan terbang


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Gelisah - Amir Jahari

Lirik Lagu Gelisah - Amir Jahari

Ku tersenyum seorang
Memikirkan tentang dia
Orang yang sentiasa
Membuatku gembira

Ku rindukan
Tika alam persekolahan
Membuat ku bahagia
Seperti keluarga
Walaupun kau begitu
Ku tetap di belakangmu

Gelisah
Ku tak dapat berpisah denganmu
Gembira
Aku tahu kau pun begitu

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik lagu Jalan Lain ke Hatimu -Last Child

Lirik lagu Jalan Lain ke Hatimu -Last Child

Tak ingin terkurung di dalam pandang sempit egoku
namun ku berjanji ku kan tetap ada di depanmu
tak ingin berhenti di gerbang gemerlap hidupku
dan terlena tanpa sadar masa mudaku segera berakhir

Ku tak ingin penantianku tiada berakhir
dan terus tersiksa di sini

Berliku berduri terjal jalan hidupku
hingga harus ku temukan jalan lain ke hatimu
ku kan terus mencoba tuk tetap di sini
berbagi masa muda dan terus menjadi bintang yang tertinggi

Tak pernah ku jegal yang seharusnya jadi milikku
tak akan ku rapuh diterpa sindir manis bibirmu
biar cahayaku yang tetap jadi simpul lidahmu
menyelamatkanmu dari kehancuran yang tiada berakhir

Ku tak ingin penantianku tiada berakhir
dan terus tersiksa di sini

Berliku berduri terjal jalan hidupku
hingga harus ku temukan jalan lain ke hatimu
ku kan terus mencoba tuk tetap di sini
berbagi masa muda dan terus menjadi bintang yang tertinggi

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Menunggu Kepastian -Ayuni

Lirik Lagu Menunggu Kepastian -Ayuni

Ku tutup mata ini
Agar aku tak tahu
Saat kau bersamanya
Tak berartikah diriku
Penantian hatiku
Tak sanggup ku bertahan
Sepi yang membunuhku
Menyatu dalam benciku

Ku sedih ku sepi
Ku ingin kau dengar bisik rinduku
Cinta ku mau kau di sini memelukku
Kau jauh di sini ku terdiam
Dalam sendiriku menunggumu

Penantian hatiku
Tak sanggup ku bertahan
Sepi yang membunuhku
Menyatu dalam benciku

Ku sedih ku sepi
Ku ingin kau dengar bisik rinduku
Cinta ku mau kau di sini memelukku
Kau jauh di sini ku terdiam
Dalam sendiriku menunggumu

Ku sedih ku sepi
Ku ingin kau dengar bisik rinduku
Cinta ku mau kau di sini memelukku
Kau jauh di sini ku terdiam
Dalam sendiriku menunggumu

Ku sedih ku sepi
Ku ingin kau dengar bisik rinduku
Cinta ku mau kau di sini memelukku
Kau jauh di sini ku terdiam
Dalam sendiriku menunggumu

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Dunia Menangis - Biel Shah

Lirik Lagu Dunia Menangis - Biel Shah

Jentayu terbang tinggi
di langit yang biru
tinggi lagi cintaku kepada bumiku

Beribu bintang yang berkerdipan
kilaumu sinari duniaku
kaulah yang satu
menghidup segala yang ada

Kau indahkan segalanya dibumiku
sempurnakan keindahan
setiap insan yang ada
ohhh

Mengapa masih dunia menangis 2x



Song: Dunia Menangis
Artiste: BielShah
Composer: Dato Mohd Nor
Lyricist: BielShah & Dato Mohd Nor
Label: Kasturi Rekod Sdn Bhd (Independent Record Label)

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Di Tanah Kita - Salam

Lirik Lagu Di Tanah Kita - Salam

Hey mista pendusta jangan tipu lagi
Ramai sudah pergi bila mahu kau sedari

Kata mahu cuba! sampai bila mahu cuba?
Kalau betul kuat apa kata terus buat

Ada kata gaya hidup kita harus diubah
Untuk masa depan anak kita dia bersumpah
Hey bilang kawan kau jangan tipu lagi
Atau nanti masa depan kau tercemar dengan bukti

Di Malaysia di tanah kita
Di mana anakmu membesar
Di Malaysia di tanah kita
Di mana rakyat ku Merdeka

Tak mahu kita ikut gaya kamu
Tak mahu kita pendam dendam kamu

Tak mahu kita ikut rentak kamu
Aku mahu tari ikut rentak aku
Tak mahu kita ikut gaya kamu
Tak mahu kita pendam dendam kamu

Tak mahu kita ikut rentak kamu
Aku mahu tari ikut rentak aku

Tak mahu kita ikut gaya kamu
Tak mahu kita pendam dendam kamu
Di Malaysia di tanah kita
Di mana rakyat ku Merdeka

Hey missasolusi sila tampil diri
Kemana mahu kau pergi? tolong tunggu sini
Banyak lagi tak disekolah
Tapi kau masih ketawa

Hidup mati bermasalah
Wang tak cukup masa nak menyara

Rompak curi berlaku di sana
Semua sebab kau yang tak menjaga
Sifat tamak kau yang dijaga
Makan minum kau haram di atas nama-Nya

Di mana anakmu membesar
Di Malaysia di tanah kita
Di mana anakmu membesar
Di Malaysia di tanah kita
Di mana rakyat ku Merdeka

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Lupakan Semalam - Salam

Lirik Lagu Lupakan Semalam - Salam

Belok kanan belok kiri
Ke manakah engkau nak pergi
Jangan biarkan nasib menguasai diri
Jangan ribut-ribut nanti kau tersangkut

Cuba kau fikirkan dulu

Kini kau dah terjerat
Terjerat di sangkar maya
Jangan kau percaya pada si murai
Kerna dia akan hanya cipta kekalutan

Cuba kau fikirkan dulu
Fikirkan dulu

Hari ini atau esok
Lupakan semalam
Hari ini atau esok

Lambat laun kau sedar kau putus asa
Tak tahan dengan cahaya matahari
Oh kawan jangan kau gentar
Kau harus berdiri menegakkan diri

Hari ini atau esok
Lupakan semalam
Hari ini atau esok
Lupakan semalam
Hari ini atau esok
Lupakan semalam
Hari ini atau esok


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Saat Itu – Dayang Nurfaizah

Lirik Lagu Saat Itu – Dayang Nurfaizah

Jauhnya wajahmu dari mata
Ingin ku sentuhi bayangan dirimu
Tanpa ragu ku yakin engkau juga
Mendengar getaran kasih asmara kita
Yang bernada

Bersabarlah wahai cinta inikan sementara
Jalan didepan kita bercahaya terangi angkasa
Saat itu akan tiba kala kita bersama
Hanya berdua tanpa jarak gelita
Kaulah penenang jiwa

Kembara kasih yang kita bina
Seperti sebuah kisah dalam mimpi
Masih segar kau hadir dengan sinar
Terpancar tulusnya cinta engkau padaku
Yang berlagu

Bersabarlah wahai cinta inikan sementara
Jalan di depan kita bercahaya terangi angkasa
Saat itu akan tiba kala kita bersama
Hanya berdua tanpa jarak gelita
Kaulah penenang jiwa tak bercahya

Segalanya sudah tiada kerana akhirnya
Hanya cinta teman kita
Bagai syurga yang hadir didunia

Bersabarlah wahai cinta inikan sementara
Jalan didepan kita bercahaya terangi angkasa
Saat itu akan tiba kala kita bersama
Hanya berdua tanpa jarak gelita

Bersabarlah wahai cinta inikan hanyalah sementara
Jalan didepan kita bercahaya terangi seluruh angkasa
Saat itu akan tiba kala kita terus bersama
Hanya berdua tanpa jarak gelita
Kau penenang jiwa sayang

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

(Lagu Berendoi - Naik Buai) Lirik lagu Anak di dalam Buaian

Lirik lagu Anak di dalam Buaian ( Adat Berendoi Melayu)

Ayuhai anak di dalam buaian,
Pejamkan mata jangan tangiskan,
Lagu Berendoi kami dendangkan,
Di dalam majlis tanda kesyukuran.

Lamalah sudah kami menanti,
Namun engkau tak kunjung tiba,
Dengan takdir ilahi rabbi,
Kini engkau sudah menjelma.

Adat berendoi atau buai bayi ini dipersembahkan sebagai tanda keriangan atau kesyukuran menyambut kelahiran cahaya mata. Antara lagu yang dibawa dalam majlis berendoi ialah Tuhan Rabbul'alamin, Anak di dalam Buaian, Ayuhai Anak Cahaya Mata, Kebesaran Allah, dan Aduhai Anak Jangan Durhaka.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Berendoi - Dondang Siti Fatimah (Dikir Siti Fatimah)

Lirik Lagu Berendoi (Naik Buai) - Dendang Siti Fatimah



Zaman-zaman ya Rasullullah
Zaman Nabi tanah Mekah
Wafat Nabi di Madinah
Meninggalkan anak Siti Fatimah.

Syair :
Bismillah itu mula pertama
Keadaan zat bersama-sama
Dizahirkan sifat tentukan asma
Qidam dan baqa sedialah lama.

Asal daripada Nabi Allah
Asal nawahi Nur Khatam
Dipecah empat akhir qidam
Dipecahnya itu sekalian alam

Rahim bapamu turun ibumu
Empat puluh hari Nadqah namamu
Lapan puluh hari Nadqah namamu
Seratus dua puluh hari Madqah namamu.

Dikandung ibumu sembilan bulan
Lebih dan kurang tiada ditentukan
Beberapa azab kesakitan
Dipantang pula minum dan makan.

Apabila ibumu perutnya sarat
Hendak berjalan tiadalah larat
Hatinya itu terlalu gelorat
Bapamu pantang terlalu berat.

Bapamu itu kerasnya pantang
Siang dan malam pagi dan petang
Tiada berani membunuh binatang
Takut akhirnya cederanya datang.

Alib :
Hassan Hussin anak cucu Rasulullah
Mati Hassan tinggal Hussin
Mati perang Sabilillah.

Apabila sudah cukupnya hari
Sakitlah ibumu tiada terperi
Bapamu pun turun berlari-lari
Memanggil bidan bawa ke mari.

Bidan pun datang tiadalah lambat
Serta membawa kelengkapan ubat
Dilihatnya penuh saudara sahabat
Bidan pun naik bertempuh rapat.

Sakit ibumu tiada terkira
Berhimpunlah sanak saudara
Sangatlah ramai tiada terkira
Sekeliannya itu duduk berjaga.

Perutnya sakit bagai nak pecah
Bukannya kurang makin bertambah
Dipanggil bapamu disuruhnya langkah
Dipintanya ampun barang yang salah.

Alib :
Adam Siti Hawa datuk nenek moyang kita
Wafat di Judah di luar kota
Panjang kuburnya 40 hasta
Batu nisannya berjajar tiga.

Apabila engkau sudah jatuh ke lantai
Bidan datang segera dicapai
Dibasuh dicuci semua selesai
Diambil kain diberi pakai.

Kenanglah olehmu Awang oan Dayang
pada ibu bapamu hendaklah sayang
Sakitnya badan hangat berdiang
Hangat serta malam dan siang.

Ibumu berdiang tiada berhenti
Hidupnya pun serasa mati
Terlalu gundah di dalam hati
Antara anak lepas 44 hari.

Waktu ibumu di atas gerai
Air matanya jatuh berderai
Wahai anakku emas berurai
Dengan ibumu jangan bercerai.

Beranakkan engkau sudahlah tentu
Diletak dalam talam yang satu
Bapanya rendam gula batu
Diberi hisap ganti susu.

Di antara anak lepas 44 hari
Pusat engkau luruh sendiri
Dipotong rambut buat kenduri
Haji dan Lebai dipanggil ke mari.

Ayuhai anak paras gemilang
Pada ibumu banyaklah sayang
Dipeliharanya engkau bukannya senang
Tidur tak lena makan tak kenyang.

Memelihara engkau terlalu sudah
Tidur tidak pernah merasa mudah
Kiri kanan habis basah
Berlumur kencing dengan muntah.

Dijaga engkau tidak terperikan
Engkau diletak di atas ribaan
Tatkala menangis dipujukkan
Segala makanan tiada tertelan.

Alib :
Adam Siti Hawa
Datuk nenek moyang kita
Mati di Judah di luar kota
Berapa panjang kuburnya 40 hasta.

Syair :
Ibumu itu penat terlalu
Digantang tirai serta kelambu
Serta pula dipasang tuntu
Tak diberi nyamuk hampir padamu.

Ibu bapamu miskin terhutang
Kain sehelai haram di pinggang
Kain pun basah anak dipegang
Tarik ke atas di bawah renggang.

Susahnya ayah bukan sedikit
Disuluh nyamuk tak diberi gigit
Bila menangis bunyi sedikit
Daripada tidur segera bangkit.

Diangkat di diri dialah lali
Ayuhai anakku emas gemala
Diminta doa kepada Allah Taala
Supaya jangan mendapat cela
Ayuhai anakku emas rupawan
Tidurlah anak atas pangkuan
Ibu berdoa ke hadrat Tuhan
Jangan terkena penyakit sawan.

Jika ibu bapamu orang miskin
Tiada sampai dua helai kain
Biar jimat dia dipakai
Ditampung dihubung dibuat lampin.

Dengarlah anak yang berbahagia
Sampai umurmu muda belia
Baik tingkah kelakuan kaya
Dipuji orang akannya kita.

Kepada ibu bapa jangan dilawan
Sangat dimurka olehnya Tuhan
Ke dalam neraka dimasukkan
Azabnya tidak terperikan.

Jika disuruh engkau mengaji
Membaca Quran jangan dibenci
Supaya dapat makam terpuji
Sama ada perempuan atau lelaki.

Janganlah takut pergi mengaji
Di Padang Mahsyar tiadalah rugi
Buang olehmu fiil yang keji
Supaya terang hati mengaji

Sembahyanglah anak jangan berhenti
Dari hidup sampai ke mati
Di Padang Mahsyar diguna nanti
Di sanalah ayah bonda menanti

Sembahyang itu jangan dielak
Siang dan malam janganlah tidak
Serta mengaji janganlah tidak
Itulah tuntutan sangat dikehendak.

Janganlah tuan mengikut nafsu
Berkehendakkan intan permata batu
Minta jauh sekeliannya itu
Kepada Allah juga yang tentu.

Jika kita pergi mengaji
Kepada lebai ataupun haji
Kita ikutlah bersungguh hati
Jangan diumpat atau dikeji.

Ayuhai anakku muda bestari
Jangan bermain sehari-hari
Banyaklah ilmu engkau pelajari
Supaya senang kemudian hari.

Janganlah tuan segan dan silu
Pergilah mengaji kepada guru
Ikutlah tuan katanya itu
Jangan dibuat barang tak tentu.

Jika kita pandai mengaji
Ibu dan bapa bersuka hati
Kasihan ia tidak terperi
Ialah sangat berkehendak di hati.

Habislah nasihat tamat kalam
Dendang Fatimah ampun dalam salam
Salah silapnya tersebut kelam
Jangan simpan hati di dalam.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Live Your Life - Yuna ft Dizzee Rascal

Lirik Lagu Live Your Life - Yuna ft Dizzee Rascal

Chorus:
Find your lie, don’t hide from what you are
And rise before you fall,
And hope for something more
Live if you really want to
Live if you really want to
Live if you really want to

All my life, I’ve been looking for something amazing
It’s almost like I’ve been star gazing
The sky is riding above me
Oh, oh, oh
We were meant for something bigger than this
Don’t ever try to dismiss yourself
Cause you don’t have to lose

Chorus:
Find your life, don’t hide from what you are
And rise before you fall
And hope for something more!
Live if we really want to
Live if we really want to

All my life, my dreams just seemed so far away
And now it’s like they’re here to stay
I hold it close to me
Oh, oh, oh
We were meant for something bigger than this
Don’t ever try to dismiss yourself
Cause you don’t have to lose

Chorus: (x2)
Find your life, don’t hide from what you are
And rise before you fall
And hope for something more!
Live if we really want to
Live if we really want to
Live if we really want to
Live if we really want to


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Abdul - Alif Satar

Lirik Lagu Abdul - Alif Satar

Aku punya seorang sahabat
Namanya Abdul Junior bin Abdul
Perasan lelaki paling hebat
Sekali lirik wanita terus terpikat

Tapi itu tak pernah terbukti
Buktinya ia masih sendiri
Inilah liku-liku...
Laki-laki tak laku-laku
Yang penting exist exist

Korus
Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...
Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...

Pernah satu ketika dirinya
Ungkapkan cinta pada wanita
Konsert nyanyi di atas menara
Bikin rasa segan...

Mesti berkali terkena reject
Baginya macam tak ada effect
Ini betul-betul...
Kisah Abdul Junior bin Abdul
Yang penting narsis narsis

Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...

Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...

Tapi ia paling setia
Meski kadang terlalu banyak gaya
Dia yang selalu menceriakan suasana
Kurangnya adalah...
Saat beraksi dekati wanita

Abdul meski dia susah
Tak pernah nampak gelisah
Sedikit berkeluh kesah
Tak buat dia jadi marah marah

Abdul tak putus asa
Walau selalu gagal bercinta
Jodoh takkan ke mana
Apa saja cara menjemputnya

Abdul siapa mahu jangan ragu dia
Sahabatku...
Abdul takkan lari jangan pergi dia
Sahabatku paling juara

Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...

Abdul Abdul Abdul dul betul
Abdul Abdul macam betul...

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Perlukan Cinta – Dayang Nurfaizah & Tompi

Lirik Lagu Perlukan Cinta – Dayang Nurfaizah & Tompi

Dalam hati kita tersimpan rasa
Rasa yang sempurna buat semua
Seindah disyurga harum dan mewangi
Selamanya

Marilah kita sebarkan kasih suci abadi
Buat semua insan didunia
Kita perlukan cinta membelai jiwa
Ada bahagia yang bersemi kedamaian sejati
Kita semua perlukan cinta

Mengapa manusia sering sengketa
Sering bermusuhan sesama sendiri
Sedangkan keamatan lebih menenangkan meriangkan

Marilah kita sebarkan kasih suci abadi
Buat semua insan didunia
Kita perlukan cinta membelai jiwa
Ada bahagia yang bersemi kedamaian sejati
Kita semua perlukan cinta

Hanya cinta yang mampu menyatukan manusia
Dalam ikatan jiwa kasih sayang terindah sentiasa

Ada yang datang dengan tiba-tiba
Terpantul entahkan dari mana
Dengan bentuk dan saiz yang tak diduga
Jauh dari didamba

Ada yang selama ini ada
Didepan mata dibawah sedar
Hingga ku terpanas saat ku telihat dirimu

Kita perlukan cinta membelai jiwa
Ada bahagia yang bersemi kedamaian sejati
Kita semua perlukan cinta

Kita perlukan cinta membelai jiwa
Ada bahagia yang bersemi kedamaian sejati
Kita semua perlukan cinta

Kita perlukan cinta membelai jiwa
Ada bahagia yang bersemi kedamaian sejati
Kita semua perlukan cinta

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik lagu Titipan Kasih - Royce Saayan (OST Sinar Itu Hadir Jua)

Lirik lagu Titipan Kasih - Royce Saayan

Sejambak mekar belaianmu kasih
Titipan belas tiada henti
Walau dugaan datang pergi
Tak mungkin kau sendiri lagi kerna janji

Pandangan mata mengekorimu
Senyuman di setiap langkahku
Lenyap semua rintihan di penghujung penantian
Kelam kan berlalu

Korus
Pabila mentari muncul semula
Angin membawa khabar gembira
Satu genggaman itu harapan itu impian
Pastinya sinar itu hadir jua

Sejambak mekar belaianmu kasih
Titipan belas tiada henti
Walau dugaan datang pergi
Tak mungkin kau sendiri lagi kerna janji



Lagu: TITIPAN KASIH
Komposer: Mohd Noor Mohd Zain
Lirik: Royugina
Penyanyi: ROYCE SAAYAN

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pilihanku - Maliq & D'Essentials

Lirik Pilihanku - Maliq & D'Essentials

Berjuta rasa rasa yang tak mampu diungkapkan kata-kata
Dengan beribu cara-cara kau selalu membuat ku bahagia
Kau adalah alasan dan jawaban atas semua pertanyaan
Yang benar-benar kuinginkan hanyalah kau untuk selalu di sini ada untukku
Maukah kau tuk menjadi pilihanku
Menjadi yang terakhir dalam hidupku
Maukah kau tuk menjadi yang pertama
Yang selalu ada di saat pagi ku membuka mata

Oh..
Ijinkan aku memilikimu, mengasihimu, menjagamu, menyayangimu,
memberi cinta
memberi semua yang engkau inginkan
selama aku mampu aku akan berusaha
mewujudkan semua impian dan harapan
tuk menjadi kenyataan

Maukah kau tuk menjadi pilihanku
Menjadi yang terakhir dalam hidupku
Maukah kau tuk menjadi yang pertama
Yang slalu ada di saat pagi ku membuka mata

Jadilah yang terakhir
Tuk jadi yang pertama
Tuk jadi selamanya...

Maukah kau tuk menjadi pilihanku
Menjadi yang terakhir dalam hidupku
Maukah kau tuk menjadi yang pertama
Yang selalu ada di saat pagi ku

Maukah kau tuk menjadi pilihanku
Menjadi yang terakhir dalam hidupku
Maukah kau tuk menjadi yang pertama
Yang selalu ada di saat pagi ku membuka mata

Jadilah yang terakhir
Tuk jadi yang pertama
Tuk jadi selamanya....

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Khabar Buat Ibu - Alleycats

Lirik Lagu Khabar Buat Ibu - Alleycats

Ke hadapan ibuku
Yang sangatku cintai
Dengarlah khabar ini
Tentang calon menantu

Orangnya sederhana tidak berlebihan
Tapi cergas serta pintar
Dan dia kan membantu
Dalam urusan seharian

Usahlah engkau bimbang tentang cinta kami
Kami telah berjanji akan saling menghormati
Harap ibu kan taburkan beras kunyit
Di depan halaman rumah
Menyambut kepulangan kami berdua oh ibu ku

( korus )
Ku menyintainya
Seperti ayah menyintaimu
Dan dia menyintaiku
Seperti kau cintakan ayah

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Ku Kehilangan Dikau - Alleycats

Lirik Ku Kehilangan Dikau - Alleycats

Lembut pedih direnungkan
Diselubungi awan hitam gelap
Bagaikan burung terbang
Di awan yang biru
Tiada tepian untuk dihinggapi

Bersama mendung yang suram
Kau tersentuh dan menghilang diri
Umpama tiap pantai diselimuti sepi
Di selubungi hati pedih pilu

( korus )
Kau hilang bersama bayang
Bersama sang bayu
Kerna kesilapan diri ini
Hingga kau sanggup untuk
Memutuskan percintaan

( korus 2 )
Ku kehilangan dikau
Ku kehilangan dikau
Bagai embun di siang hari

Diulang hilang dan kelam
Peristiwa lama yang berlalu
Datanglah kembali
Memancarkan rupa
Senyum tawamu yang kurindukan

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Derita Seorang Insan - Alleycats

Lirik Derita Seorang Insan - Alleycats

Sekian lama deritanya
Dia bawa bersama-sama hidup ini
Mengharung masa-masa yang pahit
Namun hatinya tak pernah kecewa

Berjuta-juta peristiwa
Yang tak mungkin lagi dapat dipisahkannya
Begitu kasihnya dibelai dan dimanja
Namun akhirnya kecewa melanda

Kini semuanya sudah berlalu sepi
Dia menangis mengenang kembali
Segala beban ditempuh tiada erti
Bagaikan debu dibawa angin

Dia berjalan penuh hampa
Namun dia terima segala-galanya
Menadahkan tangan kepada Yang Esa
Bersyukur diatas pemberianNya

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ku Undur Cinta – Fairuz Selamat

Lirik Lagu Ku Undur Cinta – Fairuz Selamat

Ku siramkan kasih pada cinta
Moga hadirnya kembang bahagia
kiranya lalang yang penuhi
Taman impian

Ku semai janji tiba masanya
Kita bersama bina istana
Namun kau mungkiri
Bila setia kau permainkan

Andai sekali tak mengapa
Biarpun pedih ku terima
Kerana kasih yang ku ada
Yang terindah dalam jiwa

Sayangnya cinta makna berbeza
Tidak sekata ku rasakan
Kejujuran tidak berharga
Begitulah kau gambarkan

Jelas kini kau tak mengerti
Erti kasih nan sejati
Jika begini tiada yang pasti
Ku undur diri

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Tangga-Tangga Ke Pintu Bahagia - Alleycats

Lirik Tangga-Tangga Ke Pintu Bahagia - Alleycats

Mana silapnya arah yang aku jejaki
Yang ku temu hanya pintu sepi
Dalam keriuhan ku rasakan kekosongan
Jiwaku dahaga kasih sayang

Masih tak bertemu yang kucari dulu
Hati masih berlabuh
Dalam langkah perjalanan terkeliru
Hilangnya arah tuju

Sungguh lama terpisah pandangan
Sejak detik akhir pertemuan
Jauh meninggalkan dirimu dan diriku
Terpisah bersama waktu

Sejauh mana sekalipun aku berlari
Ingatan padamu menghantui
Aku tak mengerti dan tidak ku mampu lagi
Menahan gelora hati ini

Ingin ku kembali ke jalan yang dulu
Aku rindu padamu
Moga dibukakan semua pintu-pintu
Untuk ku bersamamu

Ingin aku mendaki semula
Tangga-tangga ke pintu bahagia
Mencari cahaya cinta yang sebenarnya
Antara aku dan dia

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Pertemuan Ini Seindah Mimpi - Alleycats

Lirik Pertemuan Ini Seindah Mimpi - Alleycats

Antara pagi dan dini hari
Antara sore dan malam hari
Damainya di sini

Jauh terlalu jauh berlari
Lama terlalu lama menanti
Hati kini terusik

Teras dunia
Terhenti seketika
Hanya degup jantung
Sapa mengapa

Demi mendengar ucapan
Kasih sayang
Dengan penuh keihlasan

Sesegar sesuci embun pagi
Seindah cerita dalam mimpi
Pertemuan ini seindah mimpi

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bukankah Aku – Awi Rafael (Lagu Tema Pelangi Kasih)

Lirik Lagu Bukankah Aku – Awi Rafael (Lagu Tema Pelangi Kasih)

Hancur hatiku hatiku ini
Meskipun tiada pun yang tahu
Aku berdoa aku kan cuba
Meskiku tak lagi percaya

Namun ku masih tetap mencuba
Hampa hati yang ada di langkah kaki
Namun tetap ku menanti

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kejamnya Cintamu - Lambang

Lirik Lagu Kejamnya Cintamu - Lambang

Hujan turun membasahi bumi ini
Langit hitam tak tampakkan keceriaan
Begitu juga hati ini yang ku rasa
Pilu pedih merasakan cinta yang ada
Tuhan tolong Kau katakan kepadanya
Cintaku tak seperti yang ia rasakan
Tuhan tolong Kau katakan kepadanya
Cintanya tak sebesar yang aku punya

Kejamnya cintamu membuat aku terluka
Mungkin ini sudah suratan dan aku terima
Kejamnya cintamu membuat aku tak berdaya
Mungkin ini sudah nasibku
Cintaku tlah berakhir, ku merelakannya

Kejamnya cintamu membuat aku terluka
Mungkin ini sudah suratan dan aku terima
Kejamnya cintamu membuat aku tak berdaya
Mungkin ini sudah nasibku
Cintaku tlah berakhir, ku merelakannya

Kejamnya cintamu membuat aku terluka
Mungkin ini sudah suratan dan aku terima
Kejamnya cintamu membuat aku tak berdaya
Mungkin ini sudah nasibku
Cintaku tlah berakhir, ku merelakannya, ku merelakannya

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Pinkan Mambo - Tentang Cinta Lirik

Pinkan Mambo - Tentang Cinta Lirik

Aku terdiam merasakan
Hati kian bergetar yang ku sebut cinta
Aku tak kuasa menahannya
Cinta begitu hebatnya menyerang hatiku

*Aku cinta dia selamanya
Selamanya ku bernyawa hanya dia cintaku
Aku mau dia selama-lamanya
Selama jantung ini berdetak untukku
Hanyalah dia seorang

Cinta menjadi satu misteri
Selalu libatkan hati, tak mudah dimengerti
Cinta butuh yang tulus dan ikhlas
Tak sekedar yang terlihat, Tuhan bantu aku

*

(Cinta dia selamanya) selamanya ku bernyawa
(Selamanya ku bernyawa hanya dia cintaku)
(Aku mau dia) aku mau dia selama-lamanya
Selama jantung ini berdetak untukku
Hanyalah dia seorang

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Sesal Mendua - Klangit

Lirik Lagu Sesal Mendua - Klangit

Dulu
AKu pandang diriku
Kekasih yang setia
Tak pernah berdusta
Kini...
Aku mulai merasa
Sedap hati mendua
Perlahanku tinggalkan kamu

Tapi...semakin jauh
Aku...semakin aku rindu
Rindukan kamu...

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan sisa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Mungkin...
Mungkinkah kita bisa
Perbaiki semua...
Kembali bersama...

Kerna semakin jauh aku
Semakin aku rindu...
Rindukan kamu...

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan sisa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku tinggalkan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan sisa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan sisa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Nikita Willy- Lebih Dari Indah Lirik

Nikita Willy- Lebih Dari Indah Lirik

Bergetar hati ini
Saat mengingat dirimu
Mungkin saja diri ini
Tak terlihat olehmu
Aku pahami itu

Bagaimana caranya
Agar kamu tahu bahwa
Kau lebih dari indah
Di dalam hati ini

Lewat lagu ini
Ku ingin kamu mengerti
Aku sayang kamu
Ku ingin bersamamu

Meski ku tak pernah tahu
Kapan kau kan mengerti
Ku coba tuk berharap

Nikita Willy


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Ke Langit -Royce Saayan

Lirik Lagu Cinta Ke Langit -Royce Saayan

Kata kan pada ku bagaimana nanti
Hidup tiada rindu kelam mata hati
Beribu tahun pun pengembaraan ini
Sinar pasti muncul kembali

Yakini diri mu setulus mana jua
Yang sempurna dicipta
Hanya lah untuk kita
Tiada beza apa tiada menghalang nya
Arah mana jua kita serupa

Cermin sebuah wajah
Yang lahir dari jiwa
Mengikis semua noda hitam lara
Cermin sebuah wajah
Wajah yang bercahaya
Seperti bidadari syurga

Turun menyentuh di jiwa
Menjadi bintang kejora
Setia kekal di rindu
Setia kekal di cinta
Jika di beri kata dua
Kau pilih luar biasa
Hanya yang terbaik
Cinta terus kelangit...o..oo...

Pesan lah diri ku pada batas menanti
Pimpin lah tangan ku
Setia lafaz janji
Sudah pun tertulis kita pasti bersama
Walau bumi ini terbelah dua

Cermin sebuah wajah
Yang lahir dari jiwa
Mengikis semua noda hitam lara
Cermin sebuah wajah
Wajah yang bercahaya
Seperti bidadari syurga

Turun menyentuh di jiwa
Menjadi bintang kejora
Setia kekal di rindu
Setia kekal di cinta
Jika di beri kata dua
Kau pilih luar biasa
Hanya yang terbaik
Cinta terus kelangit...o..oo...

Turun menyentuh di jiwa
Menjadi bintang kejora
Setia kekal di rindu
Setia kekal di cinta
Jika di beri kata dua
Kau pilih luar biasa
Hanya yang terbaik
Cinta terus kelangit

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Sinopsis The Descendants lakonan mantap George Clooney

Sinopsis Filem The Descendants

Amat pahit untuknya apabila terpaksa menerima hakikat mengetahui isteri yang terlantar koma dan menanti masa untuk mati, rupa-rupanya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.

Matt King lakonan George Clooney dalam filem filem The Descendants mendedahkan keperitannya menghadapi dugaan itu dan pada masa sama bersimpati dengan nasib yang menimpa isterinya, Elizabeth (Patricia Hastie).

Kisah hidup Matt, seorang peguam hartanah yang mempunyai aset di kepulauan Hawaii ini bermula selepas Elizabeth kemalangan bot dan terlantar koma.

Bagaimanapun hubungan Matt dan dua anak perempuannya, Scottie (Amara Miller) dan Alexandra (Shailene Woodley) tidak begitu rapat kerana kesibukan tugasnya.

Dek bengang dan marahkan si bapa, Alexandra meluahkan apa yang terbuku di hati sehingga terpacul cerita mengenai hubungan sulit ibunya dengan Brian Speer (Matthew Lillard), seorang ejen hartanah.

Meskipun jalan ceritanya agak perlahan dan sedikit meleret, namun plot penceritaannya sangat menarik untuk tontonan. Begitupun filem ini tidak berapa sesuai untuk tontonan kanak-kanak kerana dialognya banyak menggunakan bahasa kesat.

Apapun sinematografi filem yang menelan kos RM136 juta juta itu dilihat cukup menarik, dengan berlatarkan Honolulu dan Kaua’i, Hawaii, yang nyata menghidupkan lagi jalan cerita.

Sentuhan tangan pengarah Alexander Payne menyuntik kelainan berbanding filemnya sebelum ini, Sideways, kerana banyak menimbulkan konflik kekeluargaan di dalam plot penceritaan.

Filem bergenre drama komedi ini menyingkap perasaan Matt dalam menjejaki lelaki yang meruntuhkan kebahagiaan rumah tangganya.

Hakikatnya, Brian yang sudah berkahwin dan memiliki dua anak lelaki itu terkejut dengan kehadiran Matt yang mahu mencari jawapan mengenai hubungan mereka.

Di sebalik penceritaan itu, banyak mesej perhubungan antara keluarga dan orang sekeliling dipaparkan, namun filem terbabit dilihat tidak sampai tahap klimaksnya.

Penamat cerita yang begitu ringkas dan bersahaja agak sukar diterima dibandingkan dengan kos pembikinan yang begitu tinggi. Rasanya, Payne mampu menghasilkan babak akhir dengan lebih baik dan dramatik lagi.

Info The Descendants

Filem: The Descendants
Arahan: Alexander Payne
Pelakon: George Clooney, Judy Greer, Patricia Hastie, Shailene Woodley, Amara Miller dan Matthew Lillard
Genre: Drama, komedi

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

BFF Teman Tapi Mesra Sinopsis lakonan Sari Yanti

Sinopsis BFF… Teman Tapi Mesra
Iskandar (Munif Isa) dan Shahidah (Sari Yanti) berkawan baik sejak zaman kanak-kanak. Mereka saling memahami dan sering berkongsi masalah. Masing-masing merupakan sumber kekuatan untuk mengharungi pelbagai masalah dalam hidup.

Selepas tamat SPM, Iskandar sudah diterima sebagai pelatih juruterbang manakala Shahidah terpaksa menurut kehendak ayahnya untuk belajar di universiti tempatan. Jauh di lubuk hati, Shahidah masih menyimpan cita-citanya untuk menjadi seorang pereka fesyen yang berjaya di ibu kota.

Iskandar yang sudah menjadi seorang juruterbang bersimpati melihat kawan baiknya hidup dalam tekanan akibat kongkongan ibu bapanya. Lantas, dia terfikir hendak membebaskan Shahidah dengan cara melamarnya sebagai isteri. Demi kebebasan dan minat yang membara terhadap kerjaya yang diimpikan, Shahidah menerima lamaran Iskandar walaupun cinta tidak pernah hadir dalam hubungan mereka.



Iskandar dan Shahidah berhijrah ke Kuala Lumpur. Mereka tinggal berasingan dan merahsiakan status mereka daripada orang sekeliling. Iskandar meneruskan kerjayanya sebagai juruterbang manakala Shahidah memohon kerja dengan pereka fesyen yang menjadi idolanya, Elaira.

Shahidah dan Iskandar sering bertukar cerita tentang kerjaya masing-masing. Mereka tidak pernah berbual tentang cinta. Hanya berbual tentang impian mahu menjadi yang terbaik dalam industri yang mereka ceburi. Sehinggalah suatu hari, Iskandar telah jatuh cinta dengan Karmila, seorang pramugari. Shahidah mula rasa kesunyian kerana Iskandar asyik melayan Karmila. Dia mula rindukan perhatian Iskandar.

2 tahun sudah berlalu, Iskandar berbincang dengan Shahidah tentang penceraian mereka kerana dia merancang untuk berkahwin dengan Karmila. Walaupun hati Shahidah terguris tetapi dia menerima hakikat bahawa mereka akan ‘berpisah’ pada suatu hari juga. Namun, hasrat mereka terpaksa ditangguhkan kerana ibu Shahidah meninggal dunia.

Hubungan Iskandar dan Karmila putus apabila Karmila beralih cinta kepada seorang duda yang kaya. Iskandar terluka dan Shahidah sentiasa berada di sisinya untuk memberikan kata-kata semangat. Lalu Iskandar sedar bahawa Shahidah bukan lagi sebagai teman baik tetapi pasangan hidup yang lengkap. Iskandar telah jatuh cinta kepada teman baiknya sendiri.

BFF Teman Tapi Mesra

Bagaikan sudah terlambat bagi Iskandar kerana Shahidah semakin rapat dengan Emran (Irfan Roslan) dan sedia menerimanya sebagai cinta pertama. Apakah kesudahan bagi hubungan Shahidah, Iskandar dan Emran? Jangan ketinggalan untuk menonton kesudahan kisah Shahidah, Iskandar dan Emran menerusi ‘BFF…Teman Tapi Mesra’ pada setiap Ahad jam 9.00malam.

Drama bersiri BFF… Teman Tapi Mesra selama 8 episod ini membariskan bakat-bakat muda seperti Sari Yanti, Munif Isa, Irfan Roslan dan Syatilla Melvin.


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Pelangi Kasih Sinopsis Lakonan Nabila & Johan

Pelangi Kasih Sinopsis

Drama bersiri Pelangi Kasih terbitan Global Station mulai 19 Januari 2012, setiap hari Selasa hingga Khamis jam 10.30malam.

Pelangi Kasih mengisahkan persahabatan erat antara Sofea (Nabila Huda), Azlin (Puteri Sarah) dan Zafrul (Beto Kushairy), Sofea berkawan rapat dengan Azlin sejak zaman persekolahan walaupun berasal dari latar belakang keluarga yang berbeza. Azlin bakal mewarisi perniagaan daripada datuknya, Haji Mahmod, Pengerusi Green Global Sdn Bhd manakala bapa Sofea ialah seorang guru agama di surau dan bercucuk tanam untuk menampung keluarganya.

Zafrul (Beto Kushairy) yang tinggal berhampiran dengan mereka berumur 2 tahun lebih tua daripada Azlin dan Sofea banyak membantu mereka dalam pelajaran. Malah, Zafrul yang cemerlang dalam pendidikan menjadi teladan kepada Azlin dan Sofea untuk berjaya.

Setelah tamat pengajian di universiti, Sofea dan Azlin menyertai syarikat Green Global Sdn. Bhd. Di bawah pengurusan dua wanita muda in,i GREEN GLOBAL SDN.BHD meningkat dengan pantas. Azlin memang cekap dalam pentadbiran dan perhubungan dengan pelanggan. Sementara Sofea begitu bijak membawa pelabur luar masuk ke dalam negara dan melabur dalam bidang hartanah.

Hubungan erat Azlin, Sofea dan Zafrul berjalan lancar sehingga Zafrul membuat keputusan untuk mengahwini Azlin. Sofea terluka kerana cintanya kepada Zafrul dipermainkan.

Untuk mengukuhkan kedudukan Zafrul dalam syarikat, Azlin telah memberikan jawatan yang sepatutnya menjadi milik Sofea kepada Zafrul. Sofea berasa kecewa dengan Azlin kerana menganggap Azlin cuba menyingkirkannya secara halus.

Pengenalan Sofea dengan Omar (Johan Ariff Asa’ri) yang merupakan pesaing kepada Green Global Sdn Bhd menimbulkan rasa tidak senang hati oleh Zafrul. Akhirnya, Sofea dikhianati dan dipecat atas tuduhan pecah amanah oleh Azlin yang cemburu dengan prihatin Zafrul atas Sofea.

Selepas Sofea berkahwin dengan Omar, syarikat Lembayung Delta Sdn Bhd milik Omar telah mengalahkan Green Global Sdn Bhd untuk mendapatkan tender tanah. Bagi menjaga kepentingan syarikat pada masa depan, Zafrul berikhtiar untuk ‘menghapuskan’ Sofea dan Omar dari dunia korporat.


Sofea terluka dengan pengkhianatan 2 sahabat baiknya dan menghilangkan diri di kampung halaman Omar.. Apakah Sofea akan bertemu semula dengan Zafrul dan Azlin? Saksikan kesudahan Pelangi Kasih di slot Samarinda mulai 19 Januari 2012, setiap hari Selasa hingga Khamis jam 10.30malam.

Pelangi kasih membariskan pelakon-pelakon handalan seperti Nabila Huda, Puteri Sarah, Beto Kushairy, Johan Ariff Asa’ri, Wati Sadali, Fathil Dani, Abu Bakar Juah dan ramai lagi, drama bersiri 25 episod ini mendapat sentuhan kreatif daripada sutradara Mohamed Feroz Kader dan penulis skrip Zahirah Hassan.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pencinta Terbaik - Sofazr

Lirik Lagu Pencinta Terbaik - Sofazr

Berikan ku peluang terakhir sekali lagi
Untuk membukti kasih sejujurnya di hati
Maafkan seandainya cintaku tidak sempurna

Kaulah insan pertama berpacaran dengan ku
Dan bersama ku mahu masa depan yang kukuh
Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta terbaik

Bukan dengan sengaja tidak cukup prihatin
Ku harap kau bersabar dan rasa lebih yakin
Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta terbaik

Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta... ooo
Pencinta terbaik

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Drama - Cerita Dia

Lirik Lagu Drama - Cerita Dia

Sempurna...
Cerita yang tak sempurna
Apakah alasannya
Siapakah di hatinya...

Bahasaku...
Mungkin tidak seindah
Lafaz kata pujangga
Namun ku bersumpah...

Rela ku tunggu
Jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku
Tak bernyawa lagi...
Sampai nanti...
Ooo...ooo..ooo

Rela ku tunggu
jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...Saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku...
Tak bernyawa lagi...

Saat ini..
Rela ku tunggu
jawapanmu...

Masihkah aku ada
Dihatimu...
saat ini….(3x)

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Primadunia - Classmates

Lirik Lagu Primadunia - Classmates

Verse 1
Andai kau masih disini,
terus berlari mencari erti.
Semakin laju dunia,
pastikan ada sesuatu yang kau cipta.

Verse 2
Telah ku cuba segala,
tidak berdaya mencari cita.
Semakin laju dunia,
pastikan ada sesuatu yang kau cipta.

Korus

Primadunia,
kau idola.
walaupun kau telah pergi selamanya.
Oh primadunia

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Baru - Estranged

Lirik Lagu Baru - Estranged

Kamulah impian aku
Bernyala sering terpaku
Apabila musnah dibuatku
Ku salin mengikut sifatmu

Sempurna kita membinanya
Sejati cantik biasa
Tak terhenti detak hatimu
Yg terbaru dari hajatmu

*
Tak perlu ku cari beribu
Ku akui kamu yang satu
Kau buat ku rasa baru
Hasratku hanyalah untukmu percaya kepada
Aku sama kamu

Pantas kau senyum dengan perlahan
Lambat kau lihat sambil berjalan
Fikiran menembusi aku
Menolak ku arah kamu

*

Sengaja ku lepas tangan
Sebab ku tau kau akan sambutkan
Senang ku hidupkan lampu itu
Susah kita padamkan cinta ini

ESTRANGED - Baru (Official Music Video)


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bangkit - Karmal

Lirik Lagu Bangkit - Karmal

Chorus
Bangkit, cepat bangun dari tidur,
Bangkit, matahari dah di timur,
Bangkit, tak usah lagi berangan,
Bangkit, tak usah bagi alasan,

Verse 1
Ini cuma luahan, dari minda si bijak,
Bukan berbual kosong, bukan aku nak riak,
Ini borak berasas, tapi tidak beralas,
Tuju pada si malas, yang suka cari nahas,
Si anak anak muda, yang berlagak dewasa,
Dan orang tua yang masih belum puas berpesta,
Remaja perasan, gaya konon bagus,
Tapi harapkan mak bapak bank in elaun beratus,
Mulutku memang laser, tapi tidak melampau,
Masih beri peluang, simpati pada engkau,
Beza kita ketara, cuma engkau tak nampak,
Aku terus melangkah, engkau masih nak lepak,
Engkau masih sangkut setempat kerana dah rosak,
Aku guna otak aku fikir di luar kotak,
Engkau masih mahu rehat macam orang yang sakit,
Jam loceng sudah bising, kini tiba masa untuk...

Chorus
Bangkit, cepat bangun dari tidur,
Bangkit, matahari dah di timur,
Bangkit, tak usah lagi berangan,
Bangkit, tak usah bagi alasan,


Verse 2

Bila aku bangkit, hiphop jadi sihat,
Aku bukan syed, tak perlu waktu rehat,
Masih ligat macam, yang kau dapat lihat,
Dulu kau tak ingat, kini kau dah minat,
Aku mc hebat, dikejar yang lemah,
Bagi mereka mc, mereka dah mengah,
Mereka macam pelajar yang taknak belajar,
Ramai yang kurang ajar sebab kurang diajar,
Ada banyak mamat yang buat aku nak bergaduh,
Tapi buat apa tunduk sama dan jadi bodoh,
Ada juga suka tiru apa yang orang buat,
Perangai macam ini yang buat aku meluat,
Ada jadi boneka, kerana diabaikan,
Semuanya disuap, lirik dengan pakaian,
Aku asah bakat aku malam sampai pagi,
Engkau muncul, aku muncul, kau tak muncul lagi

Chorus
Bangkit, cepat bangun dari tidur,
Bangkit, matahari dah di timur,
Bangkit, tak usah lagi berangan,
Bangkit, tak usah bagi alasan,

Bangkit - Karmal Official Video


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Apa Warnamu - HWC (Handle With Care)

Lirik Lagu Apa Warnamu - HWC (Handle With Care)

Lama ku perhati
Kini realiti
Haluan kiri
Ku pasti

Tak ku
Tahu apa di depan mu
Kan tiba masa

Apa warnamu
Tunjukkan pada ku
Apa warnamu

Kata kan lah ini semua
Hanya khayalan
Generasi bereputasi
Kan ku atasi

Tak ku
Tahu apa di depan mu
Kan tiba masa

Apa warnamu
Tunjukkan padaku

Jantung berdegup laju
Takkan kau mampu
Sembunyi dariku
Takkan ku jatuh denganmu...

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Angan-Angan Permata - Reza Salleh

Lirik Lagu Angan-Angan Permata - Reza Salleh

Bila aku di sini fikiran ku bergelora
Bila aku di sini wajah mu tetap di mata
Bila aku di sini ruang minda ku bersepah
Bila aku di sini hidup sementara indah

Tiba masa ‘tuk ku pulang
Izinkan ku berlengah sementara
Di sini di ruang oh tamu
Oh taman oh minda ku
Mengenang angan-angan lalu

Biarkan, ku tolak ke tepi
Ku berangan dalam suasana oh sepi
Oh biarkan, usah diganggu lagi
Jangan ku ditinggal, diperangkap, dikurung di sini
Oh biarkan usah ku menahan diri

Sudah lama teringin ku merenung permata
Yang dikurniakan kepada mu
Tapi bila ku merenung terlalu lama
Oh kembali angan-angan ku

Tiba masa ‘tuk ku pulang
Izinkan ku berlengah sementara
Di sini di ruang oh tamu
Oh taman oh minda ku
Di sini sebalik memori kasih dulu
Di sini di ruang taman minda ku
Di sini angan kembali

Oh biarkan, ku tolak ke tepi
Ku berangan dalam suasana oh sepi
Oh biarkan, usah diganggu lagi
Jangan ku ditinggal, diperangkap, dikurung di sini
Oh biarkan usah ku menahan diri

Biarkan, ku tolak ke tepi
Ku berangan dalam suasana oh sepi
Oh biarkan, usah diganggu lagi
Jangan ku ditinggal, diperangkap, dikurung di sini
Oh biarkan usah ku menahan diri

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Come As You Are - Yuna

Lirik Lagu Come As You Are - Yuna

Come as you are, as you were
As I want you to be
As a friend, as a friend
As an old enemy

Take your time, hurry up
The choice is yours, don’t be late
Take a rest as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

Come doused in mud, soaked in bleach
As I want you to be
As a trend, as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria
Memoria, memoria
(No I don’t have a gun)

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Start Stop - OJ Law

Lirik Start Stop - OJ Law

I've got a song I sing in metaphors
Secretly coded lies
You've got words you speak like poetry
Breaking hearts of former lives

I sing a song so full of venom
Leaving destruction behind
All the letters you wrote are torn up
Burning in a fire
Burning with desire

And we want to stay together
Walk through stormy weather
Brave the highs and lows and the fight
'Cause it's thin ice that we're treading
People we're forgetting
Feelings of the ones left behind

Girl, you'd better stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Before we start over.

Girl, you'd better stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision

I've got a melody so dissonant
Making all the ladies sigh
You've got a novel full of mystery
Forcing tears in grown men's eyes

I've got a chord that makes the heart race
Teasing emotion out
You've got an ending twist so different
Oh it's so inspired
Shocking and inspired

And we want to stay together
Walk through stormy weather
Brave the highs and lows and the fight
'Cause it's thin ice that we're treading
People we're forgetting
Feelings of the ones left behind

Girl, you'd better stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision
Baby, stop (stop)
Listen, don't hasten your decision

Oh, you make your own decisions
Oh, you make your own decisions
Oh, you make your own decisions
Oh, you make your own decisions


OJ Law-Start Stop Video

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Sinopsis filem The Awakening , Trailer The Awakening

The Awakening Sinopsis
The Awakening berlaku pada tahun 1921 di England bermula apabila Florence seorang pakar pendedahan kes-kes penipuan melibatkan hantu, lakonan Rebecca Hall diminta datang ke sebuah sekolah berasrama oleh Robert seorang guru lakonan Dominic West. Kepakaran Florence diperlukan untuk menyelesaikan misteri kematian seorang pelajar lelaki sekolah tersebut yang dikaitkan dengan kemunculan hantu kanak-kanak.

Florence tiba ketika para pelajar bersiap sedia meninggalkan sekolah tersebut untuk bercuti, kecuali Tom seorang anak yatim yang turut ditemani wanita tua Maud yang juga penjaga sekolah. Florence memasang pelbagai peralatan khas di dalam bilik dan kelas untuk membuktikan hantu tidak wujud. Namun beberapa kejadian menyeramkan yang berlaku ke atas dirinya menyebabkan Florence meragui pendiriannya sendiri dan penjelasan yang diberikan oleh Robert dan Maud.


Filem seram iaitu "The Awakening” arahan Nick Murphy.

Trailer The Awakening


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Cemburu - Amanda Imani feat. Malique, single terbaru Amanda

Amanda Imani (Amanda), gadis berusia 21 tahun ni kini muncul dengan ‘single’ terbaru berjudul Cemburu yang juga menampilkan Malique.

Single bergenre RnB ini bukan sahaja dihasilkan dengan teliti dan berkualiti tinggi, malah ia juga menawarkan muzik yang lebih mesra pendengar berbanding lagu-lagu sebelum ini. Malah, "Cemburu" ni dicipta sepenuhnya oleh Malique.

Cemburu Amanda Amani

Penyanyi lagu Selamilah Cinta ini pernah melakar kejayaan dalam 20th International Pop Music Festival Discovery 2011 di Bulgaria, Mei 2011apabila memenangi trofi Lagu Asal Terbaik menerusi lagu itu dan Penyanyi Baru Terbaik.

Dengan kemunculan single terbaru ini, diharap Amanda akan lebih sukses dalam mengembangkan lagi sayapnya dalam industri muzik tanahair.

Video Live Cemburu - Amanda Amani

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Menyambut Janji - Letto (OST Sinetron Aliya)

OST Sinetron Aliya - Lirik Lagu Menyambut Janji (Letto)

Ku meanti sang kekasih
Dalam sunyi ku bersuara lirih
Yang berganti hanya buih
Yang sejatitak akan berdalih

Lembaran putih telah terpilih
Dan demi cinta
Ku tepiskan semua keraguan jiwa
Dan ku ganti dengan kepastian
Hatiku ini yang mulai mengerti
Dan berani tuk menyambut janji

Kisah cinta yang abadi
Takkan ada jika tak kau cari
Sering juga hanya mimpi
Yang membuatku tertahan disini

Lingkaran putih telah terpilih
Dan demi cinta
Ku tepiskan semua keraguan jiwa
Dan ku ganti dengan kepastian
Hatiku ini yang mulai mengerti
Dan berani tuk menyambut janji

Ku tepiskan semua keraguan jiwa
Dan ku ganti dengan kepastian
Hatiku ini yang mulai mengerti
Dan tuk menyambut janji

Ku tepiskan semua keraguan jiwa
Dan ku ganti dengan kepastian
Hatiku ini yang mulai megerti
Dan berani tuk menyabut janji

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Audrey - Semua Tentang Kamu Lirik

Lirik Audrey - Semua Tentang Kamu

Ku menatap malam sendiri
Bagai sebuah angan dan sama mimpi
Berharap kembali datangnya kisah yang telah pergi
Bersama indahnya kasih di antara kita berdua

*Dan semua tentang kamu
Membuat luka yang dalam di hatiku lagi
Dan, dan segala tentangmu
Selalu menjadi cerita sedihku
Meskipun kau tahu betapa ku sayang kamu

**Di saat kamu pun tak ada
Bawa semua harapanku pun pergi
Jiwaku pun ikut melayang
Hilang bersama yang ku sayang
Semoga aku tak mati menanti kamu

*

**

* 2x

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bicara Hati – Lena

Lirik Lagu Bicara Hati – Lena

Pinjamkan hatimu
Agar dapat aku tunjukkan cintaku
Moga engkau tahu semua kasihku
Hanya untukmu
Setia rinduku nyata pada mu

Pinjamkan cintamu
Agar dapat aku selami hatimu
Moga aku tahu ikhlasnya
Kasihmu hanya untukku
Percaya rindumu nyata pada ku

Bicaralah hati tentang kita
Bicaralah hati untuk selamanya
Bicaralah hati dengan rela
Kau lengkapkan hidupku
Sempurnakan cintaku
Biar hati kita jadi satu

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Just Before I Sleep - Janice and the Supertank

Just Before I Sleep Lyrics - Janice and the Supertank

Just before I sleep
Just before the secrets I keep
Come out like a hurricane
I lie awake and lie to myself again

Just before I sleep
Just before my mind falls deep
Straight into my heart and runs wild
Dreaming aloud like a child
I’d say good night

*And I don’t know why I occupy
My mind like this
Coz when I sleep and arise
I know there’s more than this

Just before I sleep
Just before my heart starts to weep
And begs, “Please, take that chance...”
I tell myself I’m unable to make “ammends”

Just before I sleep
Just before I dare to sweep
Everybody off of their feet
In my dreams
I say, “But I’m happy enough...”
Or so it seems

*

There must be more than this 2x

And life is way too short to live it like I’m not
There must be a reason why I have this call in me
And nobody’s holding me back but myself
So tonight I’ll pray just before I sleep
And trust Him to help me take that leap

*

Just before I sleep
Just before the secrets I keep
Come out like a hurricane
I promise myself, everyday I’ll pursue my destiny

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

OST Janji Cinta Aisha | Lirik Lagu Rindu - Agnes Monica

Lirik Lagu Rindu - Agnes Monica (OST Janji Cinta Aisha)

Selama aku mencari...
Selama aku menanti...
Bayang-bayangmu di batas senja
Matahari membakar rinduku
Ku melayang terbang tinggi

Bersama mega-mega...
Menembus dinding waktu
Ku terbaring dan pejamkan mata
Dalam hati ku panggil namamu
Semoga saja kau dengar
Dan merasakan...

Getaran di hatiku...
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu saat-saat pertama
Kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikkan kata-kata...
Aku cinta padamu...

Peluhku berjatuhan...
Menikmati sentuhan...
Perasaan yang teramat dalam
Telah kau bawa segala yang ku punya
Rindu ini telah sekian lama terpendam

Getaran di hatiku...
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu saat-saat pertama
Kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikkan kata-kata
Yeah...aku cinta
Kepadamu...ooo
Kepadamu...ooo

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tak Bisa Tak Mau - Drimi

Lirik Lagu Tak Bisa Tak Mau - Drimi

Ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no
ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no

Dulu kau bilang padaku
kau sudah banyak berubah
namun kau tak juga membuktikan
bahwa akulah seorang untukmu

ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no
ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no

kau bilang banyak urusan
namun ternyata kau bersamanya
kau kirimi aku bunga
namun percuma percuma

tapi kau kembali lagi
dengan sejuta rayuan
namun kau tak dapat
membuatku terlena

ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no
ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no

baby you’re so fine, you’re so fine
tapi ku tak bisa no nooo
you’re so fine, you’re so fine
tapi ku tak mau lagi denganmu

ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no
ku tak bisa no no no no
ku tak mau no no no no

kesabaranku sudah tak ada lagi untukmu
dan aku tak mau tak bisa kembali padamu

(ku tak bisa no no no no)
(ku tak mau no no no no)
(ku tak bisa no no no no) ku tak bisa ku tak mau
(ku tak mau no no no no) ku tak bisa tak mau no no

(ku tak bisa no no no no) ku tak bisa tak mau denganmu
(ku tak mau no no no no) ku tak mau kembali denganmu
(ku tak bisa no no no no)
(ku tak mau no no no no)

(ku tak bisa no no no no) tak bisa tak bisa
(ku tak mau no no no no) tak mau tak mau
(ku tak bisa no no no no) tak bisa tak bisa
(ku tak mau no no no no) tak mau tak mau

Judul Lagu : Tak Bisa Tak Mau
Penyanyi : Drimi
Album : Dream Of Me
Produksi : Catz Records

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Jadual Ujibakat Mentor 6

Kalendar Ujibakat Mentor 6

Sekiranya percaya pada bakat yang dimiliki anda serta yakin andalah bintang kelahiran Mentor seterusnya, ini peluang anda untuk tampilkannya di khalayak umum.

Maklumat ujibakat untuk para mentor seperti yang tertera di bawah.

20 Jan: Imperial Hotel, Miri, Sarawak

22 Jan: Merdeka Palace, Kuching, Sarawak

4 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Ogy Ahmad Daud

5 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Faizal Tahir

11 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Ramlah Ram

12 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Ferhad

18 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Ella

19 Feb: Sri Pentas, TV3, Bandar Utama
Mentor - Adam

Ujibakat bermula seawal jam 10 pagi hingga 5 petang.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

BF Rockstation kumpulan Bunkface

Kumpulan popular Bunkface yang popular dengan lagu ‘Panik’ ini telah membuka BF Rockstation yang menempatkan butik pakaian dan aksesori, studio jamming dan juga pejabat pengurusan artis, acara dan produksi TV milik mereka.

BF Rockstation kumpulan Bunkface

“BF Rock Station adalah hasil duit poket kami sendiri. Secara kasar kami telah belanjakan RM200,000 untuk projek ini. Selain menjual pakaian dan aksesori kepada peminat, kami juga menempatkan studio jamming dan juga pejabat pengurusan bagi memudahkan semua urusan karier kami nanti. BF Rock Station dibuka dari jam 10 pagi hingga jam 2.00 pagi. Untuk makluman, studio ini bukan untuk kegunaan kami sahaja, tetapi ia juga boleh disewa dengan kadar yang berpatutan. Memang saiz studio tidak terlalu besar, tetapi ia cukup selesa untuk kegunaan pemuzik,” ujar Paan.

Bercerita tentang pakaian dan aksesori yang dijual, Paan memberitahu semua baju, seluar, topi, jam tangan dan pelbagai barangan cenderamata yang lain adalah pilihan Bunkface sendiri.

“Memang design kami tidak buat sendiri, tetapi kami ada melantik agen untuk menghasilkan rekaan pakaian yang kami mahu. Semua corak itu tidak mewakili mana-mana fahaman, sebaliknya ia semata-mata ekspresi fesyen yang kami gemari. Satu lagi keistimewaan butik ini ialah, peminat juga berpeluang mendapatkan beberapa barangan peribadi Bunkface. Buat masa ini kami ada sebuah gitar dan papan luncur air yang boleh dijadikan barangan koleksi. Selain barangan daripada Bunkface, peminat juga boleh dapatkan barangan daripada Abstraxx Jingga, Medea Project, Surf Board, Vans dan beberapa jenama lain,” ujar Paan lagi.

Jadi untuk semua Bunkers (gelaran buat peminat Bunkface) di luar sana, jangan lupa singgah ke BF Rock Station yang terletak di 9-1, SS15/8B, Subang Jaya, Selangor.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ritme Hati - Drimi

Lirik Lagu Ritme Hati - Drimi

Mendayu-dayu ku dengar detak jantungmu
terbuai aku dalam puisi hangatmu
dapat kau rasa emosi jiwa bersatu
menjalin rangkaian benih-benih cinta ohh oooh

panah asmara dipacu memburuku
bermain kata dengan indahnya
dapat kau rasa emosi jiwa bersatu
menjalin rangkaian benih-benih cinta

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

panah asmara dipacu memburuku
bermain kata dengan indahnya
dapat kau rasa emosi jiwa bersatu
menjalin rangkaian benih-benih cinta

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

oh peri cinta (tolonglah aku)
mengarungi kisah kasih dengannya
buatku sadar akan dunia
agar dapat ku bertahan

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli
melodi hati teriakkan namamu
membentuk ritme yang tak pasti

inikah rasa nya bila dicinta
kupu-kupu menari membuat ku geli

inikah rasa nya bila dicinta

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Yang Cantik – Khalifah

Lirik Lagu Yang Cantik – Khalifah

Hai cantik
Jelingan matamu mempersona
Senyuman yang merundum jiwa
Kelu lidah aku berbicara
Cantik-cantik

Sungguh ayu
Ciptaan tuhanku padamu
Mungkinkah kau bidadari itu
Halus kulit merah bibirmu
Ayu-ayu

Bintang bulan pun tidak secantik kamu
Mungkinkah tuhan mengizin kamu
Satu antara beribu

Matahari terhenti
Menyinari hari ku yang panas
Cuaca bertukar wajah
Bila kau menjelma
Didepan semua mata memandang
Terpukau yang sasau yang angau

Bila-bila dan dimana-mana
Ku lafaz doa-doa
Puji…puji…puji… bagi-Nya

Lalu titis-titis air kering dari langit
Membasahi bumi gersang lalu jadi hijau
Kau yang cantik bagai bidadari dari langit
Memiliki wajah ayu yang memukau

Kau cantik
Punya senyuman yang manis
Punya pandangan yang manja
Ayu mata mempersona
Bisa-bisa buta mataku
Jika terus merenungmu
Kerana kau bidadariku
Hanyalah didunia ku

Tiada-tiada paling cantik
Kurniaan tuhan kepadaku
Hanyalah ada dirimu
Kerana kau bidadariku
Cantik-cantik

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tema sinetron Yusra dan Yumna, Maafkan, Nikita Willy

Lirik Lagu OST Yusra dan Yumna, Maafkan - Nikita Willy

Tlah tiba waktunya
Untukku menyatakan
Padamu sebenarnya
Apa yang ku rasa

Maafkan hati ini
Yang tak bisa berhenti menyayangimu
Walau ku tak bisa menjadi milikmu
Juga sebagai yang tercinta
Di hidupmu

Kekasih yang ku cinta
Kekasih yang ku mau
Ku tahu saat ini
Kau masih ragu

Maafkan hati ini
Yang tak bisa berhenti menyayangimu
Walau ku tak bisa menjadi milikmu
Juga sebagai yang tercinta
Di hidupmu

Ohhh...

Maafkan hati ini
Yang tak bisa berhenti menyayangimu
Walau ku tak bisa menjadi milikmu
Juga sebagai yang tercinta

Sungguh bukan maksudku
Untuk memaksamu menjadi milikku
Yang slama ini sudah menemaniku
Untuk sebagai yang tercinta
Di hatiku

Uhhh...

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pinjamkan Ku Waktu -Wana

Lirik Lagu Pinjamkan Ku Waktu -Wana

Mendengar di hujung talian
Suara menyahut kata panggilan
Bisikan keluh dan resah
Dan gurau senda di sepanjang masa

*Terima kasih kerana menjawab panggilanku
Di saatnya diriku terasa sendiri
Terima kasih kerana masih melayaniku
Walau ku tahu kau tak akan memilihku

Mendengar dihujung talian
Suaramu itu suara yang sendu
Ku mendengar kau juga sepi
Diri yang dibiar sendiri

Terima kasih kerana meminjamkan ku waktu
Di saatnya hidup tiada erti ini
Terima kasih kerana masih menemaniku
Walau ku tahu kau tak akan memilihku

Sampai hujung bicara
Ia tidak mudah untuk kau mengucapkannya
Ronta hatiku ronta
Kau takkan rindu kepadaku

*

Bersama denganmu...
Di sepanjang waktu.....


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Lament -Devotees

Lirik Lagu Lament -Devotees

You
You like to live
like to believe
Essence of life is fun
Want
Want to pretend
The life that you live
Has no guiding hands and you

Jumped into the monies
And never looked back
Moved away from righteousness
You want it all
And don't care if you fall
You wanna see the world
You wanna be the world

Try
Try to believe
The reason to live
Eternal compassion
You'll feel it deep within inside of you

Grasp
The chance to live
A new life
A new beginning
But you

c/o

Why
Do you throw life away
Don't you wanna be among
The ones who faught for the truth
When you eyes were blinded
By the taste temptation in your life
Then tell me why must you


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Sinopsis filem Bunohan lakonan Faizal Hussein, Zahiril Adzim

Sinopsis filem Bunohan

Filem Bunohan berlatarkan sebuah kampung di Kelantan. Bunohan mengisahkan tiga adik beradik yang terasing – Adil, Bakar dan Ilham serta bapa mereka yang sakit.

Selepas lari daripada pertarungan maut, Adil ‘Bunga Lalang’ peninju tomoi lari daripada pembunuh upahan bernama Ilham. Kejar mengejar ini telah membawa mereka ke Bunohan, apabila mereka bertembung memori hitam mula menghimpit dan mereka berjumpa seorang guru yang ingin menjadi usahawan yang berjaya.

Kehadiran mereka bertiga di kampung telah mengbangkitkan kembali kisah silam Pok Eng sebgai ayah kepada mereka bertiga. Setiap mereka bergelut dengan ketenangan yang tidak tercapai , pengampunan ditelenggami dengan kebencian yang membawa kehilangan jiwa , pengkhianatan tidak kesudahan dan pemBUNOHAN.

Pelakon Utama Bunohan: Faizal Hussein, Zahiril Adzim

Bunohan

Trailer Bunohan

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Biodata Profil Diana Amir, Gambar Diana Amir

Biodata Profil Diana Amir

NAMA PENUH: Nurdiyana Amir Hashim
PANGGILAN: Diana Amir
TARIKH LAHIR: 22 Jun 1986
TEMPAT LAHIR: Birmingham, England
ASAL: Johor Bahru, Johor
KELUARGA: Anak keempat daripada tujuh beradik
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang
DRAMA BERSIRI: Impian, Impian 2, Sari Maya, Adam Maya, Laila Asyikin dan Jalan Pinang Sebatang
FILEM: V3 (Samseng Jalanan), Aku Masih Dara, Senario Ops Pocot dan Sekali Lagi, 3,2,1 Cinta

Gambar Diana Amir
Diana Amir bertudung

Gambar Diana Amir

Gambar Diana Amir
Diana Amir


12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu 7 Petala Cinta -Dakmie (Lagu Tema OST filem 7 Petala Cinta)

Lirik Lagu 7 Petala Cinta - Dakmie

Semakin hebat rindu ku,
Semakin deras degupku,
Semakin teguh cintaku,
Kepadamu........

Hembusan nafasku saluti,
Kata-kata penuh bermakna,
Semua rinduku tersusun dihati,
Menantikan masa..........

Tujuh petala...... Cinta,
Berbisiklah kedengaran,
Terhamparlah syahadah,
Titik-titik percintaan......

huuuuhhuuuuhuuuuuhuuu

Kasih....... Dengarkanlah rindu kepadamu,
Cinta....Kepadamu hidup untukmu..........

Kasih.... Ku di cinta....
Hatiku bergema hiasi cahaya,
Bersemilah rasa............

Penyanyi/Lirik/Komposer : Dakmie

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Sepi Rindu -Ali XPDC

Lirik Lagu Sepi Rindu -Ali XPDC

Kuntuman mekar bergugur sudah
Bukan tandanya tiada indah
Begitu juga dengan diriku
Selalu merindukan dirimu

Sepi rindu meniti hari-hari
Dengan keluh kesah
Ku derita...

Semakin parah rasanya
Dunia ku rasa makin kelam

Apakah salahku...
Hingga tak kau maafi
Terus meninggalkan aku begini

Seandainya aku
Yang membuat kau sedih
Maafkan aku kekasih

Kau pergi tanpa kata-kata untuk aku
Ku sentiasa mendoakan...
Agar kau kan muncul semula

Diri ku kini meronta-ronta
Bak kapal tiada arah
Mengikut arus lautan
Jiwaku kini terkapai-kapai
Hasrat murni aku tak tergapai

Aku menyesali dengan perbuatanku
Yang kau derita serta sengsara
Kau tinggalkan aku
Di dunia yang fana...
Ku kenang sepanjang masa
Jika kau masih ada
Inginku menebus dosa...
Bahagiakan dirimu sayang
Aku bersumpah kepadamu
Janjiku kau genggam...
Cahaya cintamu ku genggam...

Kau pergi tanpa kata-kata untuk aku
Ku sentiasa mendoakan
Agar kaukan damai di sana...

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bawalah Aku :Stephen Rahman Hughes

Stephen Rahman Hughes : Bawalah Aku Lirik

Mengapa ku membisu
Berdebar-debar jantungku
Apa ini cintaku
Sekian lama menunggu
Oh Mulakan nada cintaku
Puisi rasa hatiku
Terimalah
Hanya untuk kita
Bawalah aku
Ke ambang syurga bersamamu
Usah kau resah dan ragu
Keikhlasan hatiku
Padaku cinta hanya
Yang Satu
Hati ini terharu
Menyambut sekalung cinta
Aku akan beri kan
Segala-gala yang ada
Rehatlah saja oh pipimu
Atas bahu ini
Pegang tanganku
Jangan kau sangsi

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hitam Manis -Filsuf

Lirik Lagu Hitam Manis -Filsuf

Ini bukan lagu cinta
Lagu ini aku tujukkan khas untuk orang-orang yang seperti aku
kamu tahu siapa kamu
Tak perlu lagi risau tak perlulah lagu malu-malu
Dengarkan lagu ini...semoga terhibur!!

Korus
Hitam manis hitam manis
Yang hitam manis
Pandang tak jemu pandang tak jemu
Yang hitam manis pandang tak jemu

Tak perlu lebih gula
Tak perlu lagi perisa untuk menambahkan rasa
Semulajadi sejak dari mula
Ramai yang tergoda,ada yang jatuh cinta
Ada juga yang jadi cemburu buta hanya kerana warna
Ada yang kata unik ada juga yang kritik
Walaupun sudah terbukti secara saintifik
Lihat saja statistik
Hitam itu menawan hitam itu klasik
Tak perlu jadi the 'Bomb' hitam itu menarik
Tak usah main tali hulur tarik hulur tarik bisik-bisik membisik
Katakan saja di depan mata
Kenapa mesti malu kenapa ragu-ragu
Katakan saja setuju
Aku mahu kalau kau mahu
Tapi kalau kau tak mahu aku pun tak akan merasa sedih tan pilu
Kerna ku tahu..Aku

ulang korus

Sepuluh budak hitam main di tepi jalan satu kena langgar tinggal (Sembilan)
Sembilan budak hitam main di dalam hutan satu sesat jalan tinggallah
(Lapan)
Lapan budah hitam mainlah kejar-kejar satu jatuh tersungkur tinggallah
(Tujuh)
Tujuh budak hitam mainlah selam-selam satu lemas dalam kolam tinggallah
(Enam)
Enam budak hitam main di tepi paya satu jatuh dalam paya tinggallah
(Lima)
Lima budak hitam mainlah lompat-lompat satu tak sempat lompat tinggallah
(Empat)
Empat budak hitam mainlah kira-kira satu tak tahu kira tinggallah
(Tiga)
Tiga budak hitam ingin jadi rappers melayu dua tak cukup hitam tinggallah
(Satu)
Salah...habis Tu? Tinggal aku....

Ulang korus

Jangan sekali kau hina manusia seperti ku
Biarlah buruk di mata orang asal tidak di mata kamu
Jangan di paksa jangan memaksa
Lain mulut lain kata lain rasa lain bicara
Tak perlu saing bersaing tak perlu juga banding membanding
Ini pilihan masing-masing
Walupun rambut sama hitam hati tetap lain-lain

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kokorono Tomo (Teman Hati)-Zivilia

Lirik Lagu Kokorono Tomo (Teman Hati)-Zivilia

Anata kara kurushimi o
Ubaeta sono toki
Watashi nimo ikiteyuku
Yuuki nga waite kuru

Hidupku hampa tanpa dirimu
Sepi merasuk dalam jiwaku
Peluk diriku genggam tanganku
Rasakan cintaku

Ai wa itsumo rarabai
Tabi ni tsukareta toki
Tada kokoro no tomo to
Watashi o yonde

Senyumanmu bahaguiaku
Tangisanmu itu lukaku
Kan kusimpan dalam hatiku
Rasa ini takkan mati

Melayang cintaku kan selalu
Temani saat engkau pulang
Karena aku ada untukmu
Sebagai teman hatimu woooo...
Sebagai teman hatimu woooo...
Sebagai teman hatimu woooo...

Belaian cintaku kan selalu
Temani saat engkau lelah
Karena dirimu kesedihanku
Tiada lagi ku rasakan

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ku Tiba Lagi - Hyper Act

Lirik Lagu Ku Tiba Lagi-Hyper Act

Verse 1 :
Menanti bicaramu menyambut kataku...
Bagaikan puisi mimpi mengindahi lenaku..
Hadir cahayamu menari dimataku..
Lembut jiwa menyambutku..
Mimpi kita bersatu..

Bridge : Dan ku mengharap
Sinar hatiku bertemu

Chorus :
Kutiba lagi..
bersama rasa rindu datang bertamu..
Diruang hati kecil yg berbicara..
Ingatilah diriku ini bersama
Kenangan itu...

Walaupun ku lihat bintang-bintang di balik awan..
Gugurnya kebumi menjadi impian
Takkan ku lepas apa yg ku harapkan
Kerna ku untuk mu

Verse 2 :
Apa mungkinku melakari memorimu..
Di wajah langit membiru..
Awan putih tintaku..

Bersama kita mengejar rasa sempurna
Walau hakikat ku tahu..
Mimpi tiada bersatu..

Ulang Bridge & Chorus.

Bridge II : Takkan lena walau seketika
Bisikan mimpi pasti berbicara
Tak pernah jemu menanti dirimu
Hingga kau menjelma

Repeat Bridge & Chorus.

song by Hyper Act.
Lyric by frozen

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Mengulang Waktu: Badai

Lirik Lagu Mengulang Waktu: Badai

Ada yang hilang dari hidupku
ada yang dulu aku hempaskan
akulah orang yang paling berdosa
akulah orang yang paling menyesal

Tak ku sadari besar artimu
tak ku sadari tulus cintamu
yang ku inginkan hanyalah mauku
yang ku inginkan hanya egoisku padamu

Maafkanlah aku andaikan bisa
mengulang waktu mencintaimu
sejujurnya aku tak ingin semua ini terjadi
ku tak bisa hidup tanpamu

Yang ku inginkan hanyalah mauku
yang ku inginkan hanya egoisku padamu

Sejujurnya aku tak ingin semua ini terjadi
ku tak bisa hidup

Andaikan bisa mengulang waktu mencintaimu
sejujurnya aku tak ingin semua ini terjadi
ku tak bisa hidup, ku tak bisa hidup
ku tak bisa hidup tanpamu
ku tak bisa hidup tanpamu

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Itu Ini Begitu Begini:Mirwana Ft. Altimet

Lirik Lagu Itu Ini Begitu Begini:Mirwana Ft. Altimet

(INTRO)
Kau membisik, Kau memanggil,
Cuba mengheretku ke ruang fantasi,
Bicaramu menggoda, Semua bagai indah,
Hanya madah sia-sia, Racun berbisa..

(CHORUS)
Itu ini begitu begini, Beza persepsi di sana-sini,
Cara dia dan cara mereka, Masing-masing punya citarasa,
Itu ini begitu begini, Gosip sensasi di sana-sini,
Kisah dia cerita mereka, Tak peduli benar atau dusta..

(VERSE 1)

Aku merenung ke luar tingkap
Memikirkan masa aku yang kian singkat
Merancang usaha aku yang perlu ditingkat
Terkenang masa lalu yang lebih ringkas.
Pesanan ringkas di alat komunikasi,
Bisik belakang lagi gosip sensasi
Dulu geli hati pernah ku minati
Yang dahulu manis kini aku rasa basi,
Bila diumpankan secebis umpatan,
Yang lebih penting lebih senang dilupakan,
Yang gangsa digilap kita sangka emas,
Kaca dikejar yang berlian lekas terlepas
Nasi yang dikendong senang tercicir
Bila sibuk mengejar madu mengalir dari bibir
Yang dijual murah untuk beli sepah,
Hingga tubuh kebulur, dan rohani resah

(Chorus)

Itu ini begitu begini, Beza persepsi di sana-sini,
Cara dia dan cara mereka, Masing-masing punya citarasa,
Itu ini begitu begini, Gosip sensasi di sana-sini,
Kisah dia cerita mereka, Tak peduli benar atau dusta.

(VERSE 2)

Satu masa dulu kita dua sejoli,
di antara hobi, bercerita di kedai kopi
Hingga pukul 2 3 4 5 pagi,
Malam tua tapi kita masih muda lagi
Gerak pantas mulut manis bila ada gadis,
Macam baju tukar laju biar mereka menangis,
Tak heran ada yang lain lain,
Kita saing bukan sukan hanya main main,
Bukan tempat aku untuk mencemuh mencaci,
Tapi aku bukan, lelaki itu lagi,
Kau ada hidup kau aku punya hal sendiri,
Lihat aku punya masjid indah yang terdiri,
Jauh sekali tempat aku mengadili
Tapi aku harap kau pandai membawa diri,
Kalau jumpa diluar pasti bertegur sapa,
Jemput ke rumah aku kalau ada masa,

(BRIDGE):

Helah dan dusta punca sengketa,
Menghancurkan segala,
Bawa sengsara dan airmata..

(Chrous X2)

Itu ini begitu begini,
Beza persepsi di sana-sini,
Cara dia dan cara mereka,
Masing-masing punya citarasa,
Itu ini begitu begini,
Gosip sensasi di sana-sini,
Kisah dia cerita mereka,
Tak peduli benar atau dusta.

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Happy – Randy Pangalila Feat Mikha Tambayong (OST Nada Cinta)

Lirik Lagu Happy – Randy Pangalila Feat Mikha Tambayong

Kar’na kamu ku ingin happy happy
Kar’na kamu aku ada disini
Kar’na kamu ku ingin happy happy
Kar’na kamu hdup tak pernah sepi

Seperti embun di pagi hari kan selalu datang setiap pagi
Bila waktunya pun tiba untuk apa kau tunggu tunggu tunggu tunggu lagi

Jangan kau bilang diriku tak perduli
Jangan kau bilang diriku tak perhatian
Bila ku cinta ku katakan cinta
Bila ku sayang ku katakan sayang

Jangan kau bilang diriku tak perduli
Jangan kau bilang diriku tak perhatian
Bila kau cinta kau katakan cinta
Bila kau sayang tell me tell me tell me tell me that you love me

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami

(OST Nada Cinta) Lirik Lagu Lebih Dari Bintang – Lyla

Lirik Lagu Lebih Dari Bintang – Lyla

Ku pejamkan mata ini saat ku rindu hadirmu
Maka tak sedetik pun bayangmu menghilang
Begitu hebatnya rasa yang Tuhan sedang titipkan
Untukku untukku untukku
Padamu padamu hanya padamu

reff:
Kau lebih dari sekedar bintang-bintang
Kau lebih dari sekedar sang rembulan
Bagiku kau ratu penguasa isi hatiku
Kau lebih dari sekedar bintang-bintang
Kau lebih dari sekedar sang rembulan
Ku pastikan aku selalu ada untukmu

Ku pejamkan mata ini saat ku rindu hadirmu
Maka tak sedetik pun bayangmu menghilang
Begitu hebatnya rasa yang Tuhan sedang titipkan
Untukku untukku untukku
Padamu padamu hanya padamu

repeat reff:
Begitu banyak bintang berpijar menemaniku
Namun tak satupun terangi hatiku seperti, seperti hatimu

repeat reff:
bintang bintang sang rembulan
kau lebih dari bintang

12/01/01 - 12/02/01 @ Lirikami


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut,sila klik sini
 
◄Design by Lirikami