Lirik Lagu OST Tema BoBoiBoy

Lirik Lagu Tema BoBoiBoy - OST BoBoiBoy

Sesuatu masa
Keadaan dunia
Penuh bahaya
Ancaman dari
Musuh-musuh Bumi

Selamatkanlah kita
Hero yang ada
Hero manusia
Penyelamat Bumi! (2x)

Alien datang menakluki Bumi ini
Demi koko yang dicari-cari
Mereka akan tiba, tak lama lagi
Apa mungkin terjadi?
Jadi kita perlukan penyelamat Bumi

BoBoiBoy! (3x)

BoBoiBoy selamatkanlah kita
dari segala ancaman dunia
Ying, Yaya dan Gopal,
Rakan kita semua

Berani dan Gagah (2x)
Penyelamat Manusia!

Yeeaahhh!

BoBoiBoy! (3x)

Ying!
Yaya!
Gopal!
Dan Superhero kita!

(Guitar Solo)

BoBoiBoy! (4x)

Yeah Yeah! (2x)

BoBoiBoy!


BoBoiBoy OST Lyrics

Aliens invading earth for cocoa beans
Prized throughout the galaxy

They’re coming soon, they’re coming fast
I don’t know if we can last

So we all need a saviour to defend the planet earth

BoBoiBoy
BoBoiBoy
BoBoiBoy

Ying!
Yaya!
Gopal!
And our hero…
BoBoiBoy

BoBoiBoy
BoBoiBoy

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Alamat Palsu – Ayu Ting Ting

Lirik Lagu Alamat Palsu – Ayu Ting Ting

Ya ya ya ya ya ya
Kemana kemana kemana
Ku harus mencari kemana
Kekasih tercinta
Tak tahu rimbanya
Lama tak datang ke rumah

Dimana dimana dimana
Tinggalnya sekarang dimana

Kesana kemari membawa alamat
Namun yang kutemui bukan dirinya,sayang
Yang kuterima
Alamat palsu

Ku tanya sama
Teman-teman semua
Tetapi mereka bilang tidak tahu…sayang
Mungkin diriku sudah tertipu
Membuat aku frustasi dibuatnya

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Begini Caranya – Shaheizy Sam / Yana Samsudin

Lirik Lagu Begini Caranya – Shaheizy Sam / Yana Samsudin

Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Shaheizy Sam / Yana Samsudin

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Luar Biasa - Ifa Raziah

Lirik Lagu Luar Biasa - Ifa Raziah

Ku Luar Biasa

Hanya kerna ku wanita
Kau anggap aku lemah dan tak berdaya
Pandanganku tak pernah kau kisah
Kata-katamu oh, sering berubah
Luar biasa

*Sekali-sekala buat hatiku marah
Kau mahu ku tunduk oh, caramu saja
Segala, segala aku takkan mengalah
Aku tetap aku
Luar biasa

Ku Luar Biasa

Kau mahu aku berundur
Dari permainan yang telah kau susun atur
Aku tak mudah untuk kau pijak
Kerna akulah seorang wanita
Luar biasa

* 3x

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kesekian Kali - Suhaimi ft Munif

Lirik Lagu Kesekian Kali - Suhaimi ft Munif

Kesekian kali kini ku berdiri
tulus hati di hadapanmu
masih terus merayu dengarkan aku

Jalan yang berliku sepanjang hayatku
aku jua merasainya
lantas aku mengerti dan memahami

Lihatlah ke dalam hatimu
percikan cahaya yang akan membara
menjadi penerang segala yang di depanmu

lihatlah jua ke hatiku
akulah temanmu
terimalah aku
kitakan bersama mengharung dunia fana ini

kesekian kali ku ulangi lagi
tidakkan pudar keyakinanku
yang kau akan berdiri
atas kemuncak tinggi

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Aku Suka Dia – Ainan Tasneem

Lirik Lagu Aku Suka Dia – Ainan Tasneem

Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Aku suka dia

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Podi Tanah - Jaimol Sulimin

Lirik Lagu Podi Tanah - Jaimol Sulimin

Satu botol stout baru tambah darah,
Dua botol baru buka cerita,
Campur-campur minum jangan,
buat gara-gara,
Ujung-ujung masuk dalam lukap.

Iti noh gara-gara minum,
Gisom doh adalaan,
Au nodi kopuriman,
Nunu nopo nantakan.

Oi aman tingkod noh moginum,
Moginum do singarung,
Tu ika haro tinggi darah,
Kinongoho noh boros doktor,
Au noilaan oh nasip sori sita,
palis-palis,
Aragang podi tanah sawoh tokou,
Nasawoh suai tulun.

Oi inan kada padalaai,
Mingakan do ongonsom,
Tuika haro kurang darah,
Kinongoho boros doktor.

Au noilaan oh nasip,
Sori sita palis-palis,
Aragang podi tanah,
Sawoh tokou nasawoh suai tulun

Song Title: Podi Tanah
Singer: Jaimol Sulimin
Song & Lyric by Jaimol Sulimin

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kurindukan Ceritamu - Stinky

Stinky – Kurindukan Ceritamu Lirik

Merindukanmu kini dalam sepi malamku
gugah rasa haruku berbagai kenangan berganti
masa yang indah dulu takkan terulang lagi
perlahan terbayang pasti garis wajahmu menjauh
ku berharap masih ada getar hasrat jiwa tercipta

oh kembalilah masa itu kurindukan ceritamu
sebenarnya aku masih bersamamu (bersamamu)
walau kau tiada di sisi

begitu lelah diri mencari bunga hati
dimana kasih tertanam berikan aku jawabnya

oh kembalilah masa itu kurindukan ceritamu
sebenarnya aku masih bersamamu (bersamamu)
walau kau tiada di sisi

oh kembalilah masa itu kurindukan ceritamu
sebenarnya aku masih bersamamu wooo
oh kembalilah masa itu kurindukan ceritamu
sebenarnya aku masih bersamamu yee yeeah

oh kembalilah masa itu kurindukan ceritamu
sebenarnya aku masih bersamamu walau kau tiada di sisi

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Menjadi Ayu - Ayu Damit

Lirik Lagu Menjadi Ayu - Ayu Damit

Bermula dengan gurauan
Kita selalu dipersendakan
Sering kita menafikan
Soal hati dan juga perasaan

Maafkan aku tak dapat menolak
Gerangan jiwa hati berkata-kata

Korus
Akulah wanita yang paling bahagia
Oh dipandang jelita wajah
Ku menjadi ayu
Oh di mata kamu

Jelas apa kau lakukan
Melayanku dengan istimewa
Kata indah kau bisikkan
Selalu menari di dalam ke malam

Maafkan aku tak dapat menunggu
Walau sehari untuk menatap wajahmu

Ulang Korus

Akulah wanita ku ingin bahagia
Apabila bersama
Pastikan segala menjadi sempurna
Membawa cinta pada pencintanya

Ulang Korus

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Aku dan Dia - Karmal ft SSK & Jay Walia

Lirik Lagu Aku dan Dia - Karmal ft SSK & Jay Walia

Uhh.. aku dan dia, hanya aku dan dia,
Bros macam warna, mewarnai dunia,
Takkanlah bosan, dia bercerita,
Pelbagai gaya, pelbagai cara,

Banyak kenangan bersama semanis suria,
Tanpa dia hidupku tak sempurna,
Dari Sabah ke Kangar, kami mengembara,
Bersama-sama kami pergi jauh, so far,

Dari underground dasar, ke dalam rumah kasar,
Bersama umum lembut, di dalam pasar kasar,
Melalui dia aku luahkan perasaan,
Melalui dia aku serlahkan perasaan,

Aku dahagakan kejayaan,
Dia datang, tuangkan minuman,
Walaupun sekarang dia dipinggirkan,
Aku dan dia teruskan perjalanan.

Chorus
Bila malam menjelma, hanya aku dan dia,
Bila musik bergema, hanya aku dan dia,
Mengalir dari pena, itu aku dan dia,
Aku.. dia.. aku.. dan dia,

Yaw, mata masih tak lelap, langit dah kurang gelap,
Anak muda baru nak pulang dari kelab,
Tapi ku keseorangan, lebih senang begini,
Bukan di depan TV, minda bermisi,

Ku tulis baris-baris rapi, macam askar,
Susun alunan music, macam keratan akhbar,
Macam posmen ku hantar korang yang terima,
Tapi di hujung hari, hanya aku dan dia,

Dia kunci kotak, yang telah lama terkunci
Tanpa dia ku macam meja, tak berkerusi
Masa terhenti, mindaku tetap berjalan
Biarkan saja orang lain dibawah zaman,

Dia, bukan teman sementara,
Selalu disisi, tempat berbicara,
Dia, kekal selalu bersama,
Sukar untuk digambarkan, apa yang ku rasa,


Chorus
Bila malam menjelma, hanya aku dan dia,
Bila musik bergema, hanya aku dan dia,
Mengalir dari pena, itu aku dan dia,
Aku.. dia.. aku.. dan dia.

Karmal

Dah bertahun bersama, tak pernah rasa jemu,
Jatuh bangun bersama, sejak mula bertemu,
Kemana jua ku pergi dia akan ikut,
Selalu buatku tenang, menahan ribut,

Bila bulan muncul, mindaku terus terbang,
Rentak beri semangat, bekal pergi berperang,
Pena mula menari, bantu bentuk career,
Kertas menjadi lantai, dan untuk idea,

Ramai yang dah cuba, tapi tak berjaya,
Sebab ramai perasan, kononnya bergaya,
Ramai yang tak senang, kerana tak dapat,
Mereka cemburu, kita masih rapat,

Biar yang lain dengki, mengumpat pasal kita,
Aku tak akan layan, ku kejar cita-cita,
Kami tetap diatas, walau bumi terbalik,
Itu aku dan hip-hop, pasangan yang terbaik.

Track by Karmal, SSK, and Jay Walia from Karmal's mixtape, X.

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu You’re So Fine - Yuna ft Guba

You’re So Fine Lyrics - Yuna ft Guba

It feels like December
The birds flew across my bedroom window
And the spiral staircase
That we used to hang around ’til 3 in the afternoon

I remember that day
The purple hoodie that you’re wearing
And the smile up on your face
Your hair was flowing in the air
As you were sitting by my side
You moved me with your tides

You’re so fine
And I wouldn’t do anything
To deny you
And I would die for
You..

Oh baby don’t despair
You’re not alone I’m always there
I wish I was the one who’s scared
Of the sickness that you bear
For as long as I could stay
I’ll be happy just to see you smile for another day

But you’re gone now
Oh so far gone now
Where the trees are green and cloudy grounds it seems
But my time will come
Oh so let it come
Where we’ll meet again
Until the end of time



12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu What I've Been Looking For - Bittersweet

Lirik Lagu What I've Been Looking For - Bittersweet

Come, come out and play
Like if you dare
Life won’t give you easy way
To make it through the days

Days have passed me by
Too young to die
It hurts so bad when you realise
Try to touch the sky, high

When you went to far from where you're going
You know He wont be that cruel
I bet it's true
And painted scars for you to notice
All the signs that had been given to you
Given to you

Don’t you worry I’ll be in good hands
I hope you understand
For every reasons that I cant explain
Don’t lose your faith in me
Faith is a friend

I used to live there
With so much pain
Forgot how cheap I sold myself
How I sold myself

But it's good you know where I'm going
Is where He wanted me to go
But don’t you cry when im going
Kiss me goodbye
She guides me through the door
She guides me through the door


12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Gambar Pose Menarik Akim

Gambar photoshoot Akim. Akim bakal keluar dengan album baru yang merupakan sebuah album yang istimewa. Tidak menetapkan sebarang genre pilihan, Akim yang berpegang kepada konsep muzik tanpa batasan berpendapat muzik seharusnya diterima secara universal dan terbuka oleh semua penggemar muzik.

Gambar Akim AF

Gambar Akim Ahmad

Sungguh mantap gambar photoshoot Akim ini!

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Sinopsis telemovie Patah Seribu, 23 Febuari, 9 malam Astro Ria

Sinopsis Patah Seribu

Telemovie Patah Seribumengisahkan tentang Bella (Shila) dibesarkan dalam suasana mewah sejak kecil mula merasakan hidupnya kosong apabila mendapati rakan-rakannya hanya rapat dengannya kerana wang dan kedudukan. Dia berkenalan dengan Azu (Sharnaaz) yang juga seorang penjual buah berangan namun Azu enggan melayannya sehinggalah pengutip cukai haram datang memeras ugutnya di gerai.

Telemovie Patah Seribu

Kasihan dengannya, Bella membayar sejumlah wang kepada penjahat tersebut dan sejak itu dia semakin rapat dengan Azu dan pelbagai kisah menarik terjadi sepanjang perkenalan mereka. Nak tahu apa seterusnya yang akan berlaku, jangan lupa tonton telemovie menarik Patah Seribu ni pada 23 Febuari jam 9 malam ni di saluran Astro Ria 104.

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Bersatu - Liyana Jasmay

Lirik Lagu Cinta Bersatu - Liyana Jasmay

Di matamu ku berharga
Kau perlakukan aku
Lebih dari mencintai dirimu

Di dekatmu ku merasa
Bahagianya aku
Dapat ruang cintamu

Hanya kamu saja
Yang mampu begitu
Tulus
Mengerti aku

Kau sempurna bagiku
Tak kurang sesuatu
Kau terima apa adaku

Ku sempurna bagimu
Tak kurang sesuatu
Cinta bersatu

Gayamu
Sifatmu
Cara mencintaiku
Yang membuatku diriku jatuh cinta padamu

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tulus - Nora Ariffin (Nora J)

Lirik Lagu Tulus - Nora J

Seperti deru angin bayu
membelai malam nan syahdu
begitu indah tak seindah kasih dan sayangmu
dan sejernih titis air mata
menjadi ratapan pilu
begitu jauh berpisah tak bertemu..

Seandainya dapat kumencari
sentuhan kasihmu yang kian hilang
biarpun sekadar suatu persinggahan
tetap kukenang untuk selamanya
dan kusedari ketulusan kasih ini..

Seperti terhentinya waktu
terabai bila kau pergi
namun suara masih didengari tika rindu
dan betapa tenangnya wajahmu
bila dugaan menguji
keikhlasanmu telah membukakan hatiku

Seandainya dapat kumencari
sentuhan kasihmu yang kian hilang
biarpun sekadar suatu persinggahan
tetap kukenang untuk selamanya
dan kusedari ketulusan kasih ini..

Sentuhan kasihmu yang kian hilang
biar pun sekadar suatu persinggahan
tetap kukenang untuk selamanya
dan kusedari ketulusan kasih ini..

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Dalam Rumah Tangga – Sohaimi Mior Hassan / Erra Fazira

Lirik Lagu Dalam Rumah Tangga – Sohaimi Mior Hassan / Erra Fazira

Dalam rumahtangga kalau ada pertengkaran
Anak-anak pasti menjadi mangsa tekanan
Dalam rumahtangga kalau sampai bercakaran
Ingat pada tuhan
Cepat-cepat bermaafan

**
Cubit-cubitan (boleh-boleh saja)
Sengol-sengolan (oh, ada batasnya)
Asal jangan sampai menjadi kes dera
Biar perang dingin atau besar
Lepas solat mesti berdamai semula

Dalam rumahtangga kalau main kayu tiga
Rumahtangga jadi seperti dalam neraka
Ingat pada tuhan
Bertaubatlah segera sebelum ajalmu sampai dengan tiba-tiba

***
Pukul-pukulan (mama jangan coba) sila-silakan (mama jangan coba)
Itu pasti akan menjadi kes dera
Biar perang Jepun atau Korea
Lepas solat mesti berdamai semula

Ulang **
Ulang ***

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Beri Aku Waktu - Afif / Aida (AF9)

Lirik Lagu Beri Aku Waktu - Afif dan Aida (AF9)

Berikan aku waktu untuk mencintaimu
Yang dulu pernah menyayangimu
Tapi Kini ternyata cintamu telah berubah
Ada yang lain selain diriku

Harusku mengalah
Sedangkan aku masih menyayangimu
Kaulah yang pertama dalam hatiku
Dan mungkin ini yang terakhir

Berikan aku waktu
Untuk mencintaimu
Yang dulu pernah menyayangimu

Tapi Kini ternyata
Cintamu telah berubah
Ada yang lain selain diriku

Harusku mengalah
Sedangkan aku masih menyayangimu
Kaulah yang pertama dalam hatiku
Dan mungkin ini yang terakhir

Ku ingin selalu dekat disisimu
Ku ingin engkau jua menyayangi aku
Walaupun sedetik waktu berlalu
Kekasih engkau tercipta untukmu

Ku ingin selalu dekat disisimu
Ku ingin engkau jua menyayangi aku
Walaupun sedetik waktu berlalu
Kekasih engkau tercipta untukmu

Ku ingin selalu dekat disisimu
Ku ingin engkau jua menyayangi aku
Walaupun sedetik waktu berlalu
Kekasih engkau tercipta untukmu

Lirik Beri Aku Waktu - Afif Aida

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Seandainya - Ramlah Ram

Lirik Lagu Seandainya - Ramlah Ram

(Verse 1)
Seandainya aku tahu
Kau memiliki dia
Takkan mungkin aku
Datang kepadamu
Dan kau pula tidak mahu
Berterus-terang padaku
Sehingga diriku
Terjerat dengan dustamu

(Verse 2)
Kau buat ku terluka
Kau buat ku sengsara
Hingga ku tak mampu
Merasakan kehilangan cinta darimu
Dan kau pula membakarnya
Dengan bara kebohongan mu itu
Hingga aku lemah tidak berdaya

(Chorus 1)
Cukup sudah semuanya kau kecewakan cintaku
Ku tak mungkin akan dapat memaafkanmu
Dan kini kau ingin meminta diriku
Untuk menerima dirimu
Kau membuatku menjadi pilihan cintamu..
Oh..Oh..Oh..Oh..Oh..Oh..Oh..

(Repeat Chorus 2)
Cukup sudah semuanya kau kecewakan cintaku
Ku tak mungkin akan dapat memaafkanmu
Dan kini kau ingin meminta diriku
Untuk menerima dirimu
Kau membuatku menjadi pilihan cintamu

(Repeat Chorus 3)
Cukup sudah semuanya kau kecewakan cintaku
Ku tak mungkin akan dapat memaafkanmu
Dan kini kau ingin meminta diriku
Untuk menerima dirimu
Kau membuatku menjadi pilihan cintamu

Kau membuatku menjadi pilihan cintamu
Kau membuatku menjadi pilihan cintamu

Ciptaan : Id Mifzal
Lirik : Zie Sharifuddin

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hanya Kamu - Davina Rajendra

Lirik Lagu Hanya Kamu - Davina Rajendra

Ku tak tahu sejak kapan
Ku jatuh cinta padamu padamu
Tanpa ku sadari rasa itu
Tumbuh di antara kita berdua
Kau jadikan ku hidupmu
Bahagia hari-hariku
Hangatnya sayangmu untukku

Kasih dengarlah kau satunya untukku
Bersamamu ku merasa lengkap hidupku
Cintamu selalu sinari dan bercahaya
Kaulah segalanya diriku hanya kamu ooh hanya kamu

Ku tak tahu sejak kapan
Ku jatuh cinta padamu padamu
Tanpa ku sadari rasa itu
Tumbuh di antara kita berdua

Kau jadikan ku hidupmu
Bahagia hari-hariku
Hangatnya sayangmu untukku

Kasih dengarlah kau satunya untukku
Bersamamu ku merasa lengkap hidupku
Cintamu selalu sinari dan bercahaya
Kaulah segalanya diriku hanya kamu ooh hanya kamu

Kau sempurnakan hidup ini
Rinduku selalu ada untukmu
Hatiku hanyalah untukmu

Kasih dengarlah kau satunya untukku
Bersamamu ku merasa lengkap hidupku
Cintamu selalu sinari dan bercahaya
Kaulah segalanya diriku hanya kamu

Kasih dengarlah kau satunya untukku
Bersamamu ku merasa lengkap hidupku
Cintamu selalu sinari dan bercahaya
Kaulah segalanya diriku hanya kamu ooh hanya kamu, hanya kamu

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Pesananmu - Alyah

Lirik Lagu Pesananmu - Alyah

Aku akan senantiasa
Berpegang pada pesanan
Tiap kali melangkah
Biar jelas arah dan tujuan
Mengalami jatuh bangun
Dan terluka soal biasa
Kata Mu ku harus tabah
Usah mudah mengaku kalah

Pesananmu azimat
Di jiwa sayang...

Oleh bimbingan dan dorongan
Yang kau berikan...
Ku tiba jua di garisan kemenangan
Ingin ku lihat di matamu
Rasa bangga atas kejayaanku
Namun kau menghilang...
Begitu saja tiada berita

Masih terdengar-dengar
Pesananmu di saat ini
Bila di puncak nanti usah
Lupakan rumput di bumi
Katamu hidup ini...
Bagai roda terus berputaran
Yang disayangi bukan milik kekal
Sekadar pinjaman...

Pesananmu azimat
Di jiwa sayang

Oleh bimbingan dan dorongan
Yang kau berikan...
Ku tiba jua di garisan kemenangan
Ingin ku lihat di mata mu
Rasa bangga atas kejayaan ku
Namun kau menghilang...
Begitu saja tiada berita

Pesananmu azimat
Di jiwa sayang...

Oleh bimbingan dan dorongan
Yang kau berikan...
Ku tiba jua di garisan kemenangan
Ingin ku lihat di matamu
Rasa bangga atas kejayaanku
Namun kau menghilang..
Begitu saja tiada berita

Oleh bimbingan...
Namun kau menghilang begitu saja tiada
Yang kau berikan...
Namun kau menghilang begitu saja tiada

Ingin ku lihat di matamu
Rasa bangga atas kejayaanku
Namun kau menghilang...
Begitu saja tiada berita

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Karena Aku Cinta - Memes

Lirik Lagu Karena Aku Cinta - Memes

Jangan cemburu, janganlah membisu
Dia hanya sahabat lamaku
Ku tahu dirimu marah kepadaku
Ku mengerti perasaan dirimu
Kalau kau sayang, ku lebih sayang
Kalau kau cinta, aku lebih cinta
Kalau engkau marah, ku pasti mengerti
Karena hanya kamu di hatiku

Lihatlah mataku belah saja dadaku
Yang ada hanya dirimu
Ku akan setia sepanjang hidupku
Karena aku cinta

Kalau kau sayang, ku lebih sayang
Kalau kau cinta, aku lebih cinta
Kalau engkau marah, ku pasti mengerti
Karena hanya kamu di hatiku

Lihatlah mataku belah saja dadaku
Yang ada hanya dirimu
Ku akan setia sepanjang hidupku
Karena aku cinta

Lihatlah mataku belah saja dadaku
Yang ada hanya dirimu
Ku akan setia sepanjang hidupku
Karena aku, karena aku
Karena aku, karena aku cinta

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Aku Bersahaja – Rossa & Taufik Batisah

Lirik Lagu Aku Bersahaja – Rossa & Taufik Batisah

Bisakah ku menggapai bintang yang bersalut indah,
Bisakah ku menebak masa cintakan tercipta,
Bisakah ku huraikan segala misteri dunia,
Bisakah ku mengucap cinta untuk selamanya
Inginku pupuskan segala tanda tanya yang terbelenggu di jiwa,
Sulitkah mahuku cuma untuk mengucapkan cinta

Aku bersahaja,
kamu yang luar biasa,
Bukan syurga yang kupinta,
Hanya secebis cinta yang terbazir didunia,
Aku bersahaja,
Menanti di tebing sana,
Haus tak terarah,
Hanya satu yang ku pinta,
Seteguk air cinta,
Bisakah ku huraikan segala misteri dunia
Bisakah ku mengucap cinta untuk selamanya
Inginku pupuskan segala tanda tanya yang terbelenggu di jiwa,
Sulitkah mahuku cuma untuk mengucapkan cinta,
Aku bersahaja,
kamu yang luar biasa,
Bukan syurga yang kupinta,
Hanya secebis cinta yang terbazir didunia,
Aku bersahaja,
Menanti di tebing sana,
Haus tak terarah,
Hanya satu yang ku pinta,
Seteguk air cinta

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Toyota Kampung : Omar Gurisan

Lirik Lagu Toyota Kampung : Omar Gurisan

Pinurak nu miagal kapas belanda,
Linundus nu miagal di Norin Noor,
Tapi sayang seribu kali sayang,
seribu gaji doh sombulan,
Au kosukup balanja doh tinan nu.

Tapi sayang seribu kali sayang,
seribu gaji doh sombulan,
Au kosukup balanja doh tinan nu.

Aduh...
Aduh sayang...
Toyota kampung mimang gagah,
naik bukit dia bulih tahan,
siapa mahu boleh saja pandu.

Toyota wawasan do baino,
Okon ko miagal di pogulu,
silap jalan sudah ditangkap basah,
Toyota kampung doh baino,
Au modoid CCM id dohuri.

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Gemilang Cinta - Memes

Lirik Lagu Gemilang Cinta - Memes

Pernahkah terbayang dalam mimpimu
kebersamaan ini selamanya
sempatkah terlintas dalam anganmu
keabadian jadi milik kita
aku tak berubah
cinta masih membara, tetap setia

gemilang cinta kita berdua
tak pudar terhapus rentang waktu
dampingi aku sayangi aku
gemilang cinta abadi selamanya

simpanlah dalam kalbumu
kebersamaan tiada pernah hilang
kenanglah selalu dalam hatimu
keabadian takkan pernah sirna

aku tak berubah
cinta masih membara, tetap setia

gemilang cinta kita berdua
tak pudar terhapus rentang waktu
dampingi aku sayangi aku
gemilang cinta abadi selamanya

(gemilang cinta kita berdua
tak pudar terhapus rentang waktu)
dampingi aku sayangi aku
gemilang cinta abadi selamanya

(gemilang cinta kita berdua
tak pudar terhapus rentang waktu) wooo
(dampingi aku sayangi aku) gemilang cinta kita berdua
(gemilang cinta abadi selamanya) abadi selamanya

Memes – Gemilang Cinta Lirik

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tak Keruan - Zamani ff Sharifah Zarina

Lirik Lagu Tak Keruan - Zamani ff Sharifah Zarina

Tak seorang yang ambil tahu
Tak seorang pun ambil peduli
Sehinggalah dikau yang datang
Dan membawa bersama hatimu

Mana mungkin ku persiakan
Bila cinta aku ketahuan
Debar kencang aku rasakan
Bergetaran di dalam hatiku

Saratnya bebanan asmara
Beratnya menepis gelora
Semua relaku terima
Andainya inilah cinta

Ternyata dialah ku cari
Di dalam terjaga dan mimpi
Meskipun adakala sepi
Tetap setia menanti

Hanya dia yang ku dambakan
Walau pun aku rasa gundah… tak keruan
Biar putih atau pun hitam
Asalkan hati penuh rela dengannya cinta

Tiap saat tiada tempat
Bukan bayangan tapi nyata didepan mata
Siang malam ku rasa terang
Kurasa tenang
Rasa damai
Di buai cinta

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Putus Cinta Ya Allah Ya Tuhanku - Brutal

Lirik Lagu Putus Cinta Ya Allah Ya Tuhanku - Brutal

Ya Allah ya Tuhanku ya Allah ya Tuhanku
kenapa jadi begini kenapa jadi begitu
kenapa mengapa ya Allah Tuhanku

Kau pergi dariku tinggalkan kusendiri
tanpa cinta dan kasih
oh kenapa sayangku kenapa mengapa
oh sayangku

Putus cinta membuatku jadi gila
patah hati bikin aku kepengen bunuh diri

Kenapa sayangku mengapa oh sayang
kenapa kamu teganya kepadaku
kenapa mengapa oh sayangku

Lirik Lagu Putus Cinta Ya Allah Ya Tuhanku - Brutal

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ayam Piara - Jos Ginsos

Lirik Lagu Ayam Piara - Jos Ginsos

Awas-awas ayam piara,
walau pun makan baja,
awas-awas penyakit busau,
silap sikit penyakit angau.

Ayam piara ki sisik tapuk,
tonsi dau oromomol,
jaga-jaga mongugutuk,
kumakai dot mongongodul.

Mongkokok-kokok ayam piara,
Monin duk id taman bunga,
mohihum ungkaraban,
buka bulu tinggal badan.

uhot kunopo hombo karaja,
bisnes kaka dot sup soto,
suhuto kuno solug,
tau-tau office girl lodo.

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Miniagal Oh Sinsing (Bakakuk Remix) - Atama Ft. Alvin MY

Lirik Atama Ft Alvin MY - Miniagal Oh Sinsing (Bakakuk Remix)

Intro & Part 1: (Alvin MY)
Miniagal oh sinsing,
Poinsulung Id tunturu ya,
Tanda dagai do misanganu,
Tanda dagai do miginawo.

Sinsing di pointopot,
Di au nodi, Oidu idu,
Tanda do poingirot oh ginawo,
Tanda do aiso suai sanganu.

Sorou-sorou ku noh,
Ngaran do pomungaran yaa,
Au kaandad orikot oh timpu,
Au kaandad aiso kikibiton.

Aiso di suai andadon ya,
Nga tanak dagai kopogulu,
Tondu poh toi kusai oh tanak,
Ginawoon dagai ngoduo.


Part 2: (Atama)
As you walk down on this aisle,
Faded pictures pass me by,
Reminisce and realise,
The day I looked into your eyes.

Had the faith to carry on,
Know this day was gonna come,
Got down on my knees to pray,
God would bring you back one day.

Awesome God plans purity,
Wrote this day for you and me,
Lost you twice we're far away,
Now you're mine we're here to stay.

See you walking down this aisle,
Faded pictures pass me by,
What I though could never be,
Is now pronounced eternity.


Chorus: (Alvin MY)
Miniagal oh sinsing,
Poinsulung Id tunturu ya,
Tanda dagai do misanganu,
Tanda dagai do miginawo.

oh..oh..oh..

Aiso di suai andadon ya (andadon ya),
Nga tanak dagai kopogulu (ooo yeah),
Tondu poh toi kusai oh tanak,
Ginawoon dagai ngoduo.

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kokorono Tomo - Zivilia

Lirik Lagu Kokorono Tomo - Zivilia

Anata Kara Kurushimi O... Ubaeta Sono Toki
Watashi Nimo Ikiteyuku... Yuuki Ga Waite Kuru
Hidupku Hampa Tanpa Diimu
Sepi Merasuk Dalam Jiwaku
Peluk Diriku Genggam Tanganku
Rasakan Cintaku

Reff 1:
Ai Wa Itsumo Rarabai... Tabini Tsukareta Toki
Tada Kokoronotomoto... Watashi O Yonde oo...

Senyumanmu Bahagiaku... Tangisanmu Itu Lukaku
Kan Kusimpan dalam Hati... Rasa ini Tak akan Mati
Shizukani Mabuta Toji Te
Kokorono Doa O Hiraki
Watashi O Tsukandara
Namida Fuite

Reff 2:
Belaian Cintaku Kan Slalu... Temani Saat Engkau Lelah
Karena Aku Ada Untukmu... Sebagai Teman Hatiku

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Hanya Satu - Caffeine

Lirik Hanya Satu - Caffeine

Andaikan saja kau kembali jadi milikku
akan ku berikan semua jiwaku padamu
setulus hatiku aku akan selalu menjagamu
di setiap waktu untuk selamanya

hanya satu yang selalu ku cinta
dari semua yang telah ku miliki
hanya kamu yang bisa memberikan segalanya

berikanlah satu kesempatan
untuk bisa mengulang kembali
cinta yang pernah hilang antara kau dan aku

sungguh indahnya jika cinta itu masih ada
di dalam hatimu, berikan untukku

hanya satu yang selalu ku cinta
dari semua yang telah ku miliki
hanya kamu yang bisa memberikan segalanya

berikanlah satu kesempatan
untuk bisa mengulang kembali
cinta yang pernah hilang antara kau dan aku

hanya satu yang selalu ku cinta
dari semua yang telah ku miliki
hanya kamu yang bisa memberikan segalanya

berikanlah satu kesempatan
untuk bisa mengulang kembali
cinta yang pernah hilang antara kau dan aku

hanya satu yang selalu ku cinta
dari semua yang telah ku miliki
hanya kamu yang bisa memberikan segalanya

berikanlah satu kesempatan
untuk bisa mengulang kembali
cinta yang pernah hilang antara kau dan aku

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Menikmati Penyesalan -Krisna

Lirik Lagu Menikmati Penyesalan -Krisna

Saat cinta ku rasa begitu indah
namun terlambat engkau datang
hati ini tlah jatuh begitu dalam
entah salahkah rasa ini
namun ku tak kuasa menahan semua rasa
ku akui kini aku jatuh cinta kepadamu
meski ku tahu bahwa kau bukan milikku

memang sepantasnya ku menikmati
penyesalan yang begitu dalam di hatiku
kalau memang masih ada ruang di hatimu
sisipkan pintaku meski tak memilikimu

namun ku tak kuasa menahan semua rasa
ku akui kini aku jatuh cinta kepadamu
meski ku tahu bahwa kau bukan milikku

memang sepantasnya ku menikmati
penyesalan yang begitu dalam di hatiku
kalau memang masih ada ruang di hatimu
sisipkan pintaku meski tak memilikimu

ku tahu jalan kita berbeda
karena terlambat waktu yang pertemukan kita
biarkan kini yang ada hanya sisa cinta
namun aku tahu wooo
namun aku tahu itulah yang terbaik

Krisna – Menikmati Penyesalan

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

DJ Razak IKIM.FM meninggal dunia akibat kemalangan

Industri penyiaran tanahair kehilangan seorang lagi insan yang banyak menyumbang ke arah perkembangan dakwah menerusi seni di negara kita. DJ Razak atau nama sebenarnya Abdul Razak Arbain dari radio IKIM.FM telah kembali ke Rahmatullah pagi tadi akibat terlibat dalam satu kemalangan jalan raya.

Abdul Razak Arbain

Difahamkan, penyampai IKIM.FM berusia 46 tahun itu meninggal dunia selepas terbabit dengan satu perlanggaran dengan sebuah lagi motosikal yang lain. Penyampai radio sambilan di IKIM.FM itu yang mula berkhidmat sejak tahun 2006 dikenali sebagai seorang yang mesra dan mudah bergaul dengan rakan-rakan yang lain.

Sering terlibat dengan aktiviti kemasyarakatan melibatkan IKIM.FM, arwah meninggalkan seorang balu, Rosnani Binti Haji Dali dan 3 orang anak. Sesungguhnya, pemergian arwah amat dirasai keseluruhan warga kerja IKIM.FM, serta para pendengar yang rata-rata berpendapat kehilangan seorang permata dalam bidang penyampaian radio.

Juruhebah yang cukup terkenal dengan kemesraannya melayan pendengar di IKIM.FM mengendalikan segmen Dinihari bermula jam 2 hingga 6 pagi di radio tersebut. Semoga Allah S.W.T menempatkan arwah dalam kalangan orang beriman. Ucapan takziah kepada keluarga dan sahabat terdekat arwah. Marilah bersama kita sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham Abdul Razak Arbain. Al-Fatihah. - Gua

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik lagu Walking Like A Dream - Yunalis Zarai (Yuna)

Lirik lagu Walking Like A Dream - Yuna

I... love you...
Like, like, like, like, like, like I said I would...
I'll... take care... of you...
Like, like, like, like, like, like I said I would

You walk in like a dream...
Sending butterflies to my tummy
I don't want you to leave...
Cause I need, I need, I need you to be with me

Cause music sounds...
Better, better, better when I'm with you...
Oh my love
I'll never, never, never let go of you

I'll be there...
Like, like, like, like, like, like I said I would...
I... will stand... by you
Like, like, like, like, like, like I said I would

You walk in like a dream...
Sending butterflies to my tummy
I don't want you to leave...
Cause I need, I need, I need you to be with me

Cause music sounds...
Better, better, better when I'm with you...
Oh my love
I'll never, never, never let go of you
(Repeat twice)

Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, da...

Yunalis Zarai (Yuna)



12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bukan Cinta Monyet - Tilu

Lirik Lagu Bukan Cinta Monyet - Tilu Band

Cinta monyet (3x)

Kau rayu aku
Kau kata kamu
Cinta
Ayat-ayat cinta
Dari mulutmu
Menggoda
Sedikit pun oh kau
Tak kenal aku
Tapi mahu mahunya
Kau rayu diriku...

Ku tak mahu...
Tak mahu tak mahu
Kusakit hati...

Ku tak bisa
Tak bisa tak bisa
Engkau bohongi...

Cintaku bukan...
Cinta monyet lagi
Cinta cintaku...
Bukan cinta cintaan

Kau kata cinta...
Setinggi langit biru
Kau kata cintamu...
Lebih dari cintaku

Sedikit pun oh kau...
Tak kenal aku
Tapi mahu mahu nya
Kau rayu diriku...
Ku tak mahu...
Tak mahu tak mahu
Kusakit hati...

Ku tak bisa
Tak bisa tak bisa
Engkau bohongi...

Cintaku bukan...
Cinta monyet lagi
Cinta cintaku...
Bukan cinta cintaan

Suka hatilah engkau
Cinta mestilah cinta
Cintaku bukanlah
Cinta cintaan...

Cinta monyet uuu uuu
Cinta monyet uuu uuu

Ku tak mahu...
Tak mahu tak mahu
Kusakit hati...

Ku tak bisa
Tak bisa tak bisa
Engkau bohongi...

Cintaku bukan...
Cinta monyet lagi
Cinta cintaku...
Bukan cinta cintaan

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hey! - Joy 92

Lirik Lagu Hey! - Joy 92

Hey!
Kau di sana
Cuba renungkan
Bersama

Jika hidup ini tiada cinta
Berpandukan nafsu dan haloba

Hey!
Kau di sana
Cuba renungkan
Bersama

(pre-korus)
Ke mana hilang cahaya.. (ca-ha-ya)
Dunia menjadi gelita..(ge-li-ta.. ha..ha..ha..)

(korus)
Oh! Yang lemah terusan merana
Ditindas dibiar melara
Menangis tiada kata
Akibat sengketa manusia..

Hey!

(ulang pre-korus & korus)

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Be Mine : Tasha Manshahar

Lirik Lagu Be Mine – Tasha Manshahar

Bermula di Facebook
You IM I dulu tak tahu malu
I malas nak layan
So I buat taktahu

You terus cuba dan mencuba
Sehingga I jatuh cinta
Gatalnya diri you
Membuat I terjatuh

Bila kita dah start mengada
Kita selalu keluar sama
Borak panjang panjang
Makan dan tengok wayang

Sikit sikit je I merajuk
You selalu sabar pujuk
Tapi sebenarnya
I cuma test you saja

Chorus
Let me tell you that I love you
And I never wanna wrong you
Take my hand baby
Come, go through with me
Let me tell you that I miss you
And I never wanna lose you
You’re my heart baby
My life is incomplete without you

Dalam pada I gembira
Sometimes I feel so sad juga
Cause you dah berpunya
But I always want you to be mine forever
Please be mine forever

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kau Tinggi Di Awan Biru - Sharifah Aini

Lirik Lagu Kau Tinggi Di Awan Biru - Sharifah Aini

Inilah kisah cintaku
Terjalin cinta pandang pertama
Ku selalu ditinggal-tinggalkan
Menanti penuh kerinduan

Hatiku kau bawa pergi
Terbang tinggi di awan yang biru
Ku menanti dan menanti
Pelukkanmu yang kurindukan

Bawalah daku bersama
Terbang tinggi menemani dikau
Kupeluk, kubelai mu sayang
Dicelah kepulan awan

Kau tinggi di awan biru
Kuiringi dengan seribu doa
Putih hatiku menantimu
Pulang menemui daku...

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Beban Asmara - Sharifah Aini

Lirik Lagu Beban Asmara - Sharifah Aini

Janganlah aku dirayu
Janganlah aku digoda
Tak sanggup ku menahan
Beban kasih asmara
Beban kasih asmara

Pernahku menderita
Selalu dilamun duka
Kerana hati tergoda
Oleh panah asmara

Hati menjadi gelisah
Kerana fikiran tercurah
Selalu kepadanya

Apa yang telah terjadi
Jangan sampai kau ulangi
Tak sanggupku menahan
Beban kasih asmara
Beban kasih asmara

Demi kepentingan jiwa
Yang hauskan ketenteraman
Hentikanlah pujukmu
Hati menjadi gelisah
Kerana fikiran tercurah
Selalu kepadanya

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Terbang Helang - Sharifah Aini

Lirik Lagu Terbang Helang - Sharifah Aini

Di angkasa nan luas
Terbang sang helang bebas
Menebarkan sayapnya
Sungguh megah lagaknya
Helang mendabik dada
Membelahi angkasa
Dengan gaya perwira

Bila saja engkau menghampiri
Burung lain terbang lari
Kau merasakan dirimu gagah
Hak yang lain tak kau endah
Mengganas kau di angkasa
Dengan gaya perwira

Terbanglah engkau tinggi
Sampai ke mana lagi
Ingin engkau jelajahi
Sehingga kau terlupa
Yang tinggi jatuh jua
Bila tiba ketika
Kau ke tanah akhirnya

Usah kau lupa diri
Bahawa langit itu tinggi
Nanti lemas sendiri
Nanti lemas sendiri

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tema Vanila Coklat | Astrid – Tentang Rasa

Lirik Lagu Tema Vanila Coklat | Astrid – Tentang Rasa

Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Ijinkan ku lepas penatku
‘tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kasihnya Ibu - Sharifah Aini

Lirik Lagu Kasihnya Ibu - Sharifah Aini

Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada

Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya

Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa

Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

The Coffee - Untuk Sesama Lirik

The Coffee - Untuk Sesama Lirik

Coba melihat di sekitar
Masih banyak yang tak berdaya
Dapatkah kita merasakan
Apa yang mereka rasakan

Mencari sesungguhnya arti hidup
Melewati hari untuk tetap bertahan

*Dan kita di sini memandang tiada berarti
Hinakah untuk memberi sedikit yang tak berarti

Dimana keraguan kita
Melihat apa yang terjadi

Berbagi untuk sesama
Tanpa ada jarak yang memisahkan

[Bridge]

* 2x

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bunuh Kisah Lalumu - Pretty Ugly

Lirik Lagu Bunuh Kisah Lalumu - Pretty Ugly

Terpaku, pertama kali kita bersua
Kau hulurkan tanganmu
Tak perlu tunggu ku sebut
‘Olla’

Dulunya kosong
Rumah agam yang tak berguna
Kini hatiku penuh, isi dirimu
Dan sudah ku telan kuncinya

Chorus
Aku terjatuh, tersungkur ke dalam hidupmu
Tidak mahu keluar kurunglah saja
Ikatlah aku selamanya

Aku terjatuh di atas hatimu yang repih
Sakitnya pasti ada semua akan rasa
Itulah dinamakan cinta

Bridge
Akanku padam
Segala rakaman
Cerita buruk di cakera mindaku
Ku terima dikau seada-adanya
Bunuh saja kisah lalumu

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Masih Mencintaimu - Kaer Azami

Lirik Lagu Masih Mencintaimu - Kaer Azami

Dulu tak pernah ku sesali
Disaat ku pergi meninggalkan mu
Tak pernah ku merucap kan jalan itu
Walau kau tak disisi ku lagi

Oh kasih ku maafkanlah bila ku pernah
Membuatmu kecewa hingga kita terpisah
Sesungguhnya ku tak rela bila kau akan
Mengerti diriku kerna ku masih mencintaimu

Kini tanpa aku sedari
Terlalu dalamnya rasa cintaku
Dan ingin ku akui tak sanggup diri ini
Untuk hilangkan cinta dihati

Oh kasih ku maafkanlah bila ku pernah
Membuatmu kecewa hingga kita berpisah
Sesungguhnya ku tak rela bila kau akan
Mengerti diriku kerna ku masih mencintaimu

Tapi ku tahu semua tak mungkin
Tuk kita bersama lagi
Jalin cinta yang masih ada
Begitu juga dengan dirimu
Yang tak mungkin tuk kembali
Bersama ku lagi (bersama ku lagi)

Oh kasih ku maafkanlah bila ku pernah
Membuatmu kecewa hingga kita berpisah
Sesungguhnya ku tak rela bila kau akan
Mengerti diriku kerna ku masih mencintaimu

Oh kasih ku maafkanlah bila ku pernah
Membuatmu kecewa hingga kita berpisah
Sesungguhnya ku tak rela bila kau akan
Mengerti diriku kerna ku masih mencintaimu

Kerna ku masih mencintaimu

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kau Pergi Tanpa Pesan - Sharifah Aini

Lirik Lagu Kau Pergi Tanpa Pesan - Sharifah Aini

Kemanakah...
Akan ku cari
Gelap terasa.. dunia ini
Bagai tiada matahari

Kau pergi tanpa pesan
Ku nanti tiada datang
Di mana kau kini
Di mana kau kini
Aku tiada berkawan lagi
Aduh...! Aduh..!
Aduh.. duh.. duh..

Apakah kau tak sedar
Janji suci kau patahakan
Di mana ku cari
Di mana ku cari
Aku tiada terdaya lagi
Aduh...! Aduh..! Aduh.. duh.. duh..

Putuslah harapanku...
Lebih rasa ku menunggu
( ulang 2X )

Ke mana ku akan pergi
Tempat bernaung diri

Berkorban apa saja
Demi untuk yang ku minta
Siksa dan derita
Telah ku terima
Tapi aku tak bahagia
Aduh...! Aduh..!
Aduh.. duh.. duh..
Ahai.. Ahai...

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Seiring Jalan - Sharifah Aini

Lirik Lagu Seiring Jalan - Sharifah Aini

Seiring dan sejalan
Seindah bunga di taman
Bak burung nan megah
Kanda kupuja
Bahagia kita berdua

Berlari berkejaran
Lupakan segala duka
Di kota di desa
Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua

Dinda
Kanda
Burung pun turut menyanyi
Tawa
Riang
Dan cinta mula bersemi
La la la la la la la la...

Tiada lagi duka
Pun airmata
Kembalilah sayang
Bersama berjalan
Duka atau pun senang

Aduhai pujaanku
Mimpikah daku
Kan kusimpan dia
Di dalam hatiku
Kasih dan sayangmu

La la la la la la la la... ( 4X )


12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Jangan Tolak Aku - Tangga

Lirik Lagu Jangan Tolak Aku - Tangga

I like this, you got this
I like this don’t stop
Baby please baby don’t stop
Please baby don’t stop, i like this
Kau selalu menghantuiku usik mimpiku
Dan saat terjaga siang malamku tergoda
Ku tersiksa oleh bayanganmu
Lihatku sengsara menahan rasa

Jangan bilang kau tak mauterima aku jadi pacarmu
Ku kan sakit dan merana lama-lama aku jadi gila

Jangan tolak aku karena kau tak mampu
Menghindar dariku (i like this)

Namun kini ku tak peduli meskipun kau ada yang memiliki
Karna aku telah terjerat telah terpikat oleh pesonamu
Lihatku sengsara (aku sengsara) menahan rasa

Jangan bilang kau tak mauterima aku jadi pacarmu
Ku kan sakit dan merana lama-lama aku jadi gila
Gila olehmu karenamu, aku semakin gila

Gemetar dadaku bergetar, gairahku pun terbakar
Terlempar khayakku ke langit ketujuh

Jangan bilang kau tak mauterima aku jadi pacarmu
Ku kan sakit dan merana lama-lama aku jadi gila
Jangan bilang kau tak mauterima aku jadi pacarmu
Ku kan sakit dan merana lama-lama aku jadi gila

I like this, let’s get down to this, come on baby

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Ratu Pesta -Pinkan Mambo

Lirik Lagu Ratu Pesta -Pinkan Mambo

Oh mr dj mainkan musikmu
gemerlap lampu pesta
menarikku ke lantai dansa
irama musik mengundang
mengajakku untuk berdendang

saat aku mulai bergoyang
semua mata kan memandang
bergoyang ku ikuti irama
irama musik yang menggema

akulah penakluk pria
wariskan sifat cleopatra
semua pria akan tunduk
semua hati akan takluk

yo jangan pernah ragu, goyangkan badanmu
ikuti irama musik disco
i say d, i say i, i say s, i say c, o
i say d, i say i, i say s, i say c, o

move your body, move your body, move your body
so let’s get party

akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria
akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria

dia cewe sexy, dia suka pesta
mencuri hati semua pria
suka menggoda, senyuman bahaya
dia penakluk lelaki buaya

di tengah lautan pesta
akulah sang primadona
semua pria kan berlomba
mengajakku tuk berdansa

aku terlahir sempurna
tatap mataku menggoda
senyum terus menebar pesona
lekuk tubuhku ikuti irama

yo jangan pernah ragu, goyangkan badanmu
ikuti irama musik disco
i say d, i say i, i say s, i say c, o
i say d, i say i, i say s, i say c, o

move your body, move your body, move your body
so let’s get party

akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria
akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria

you know hey mama
baby looking good, baby looking good
dari kakinya sampai kepala
goyangannya ganas di tengah lantai
berdansa suasana jadi panas
dia sedikit tipsi
mata merayu sedikit bercumbu
dengan bibir yang sexy
aku jatuh cinta hatiku kacau
semua karena si ratu pesta

move your body, move your body, move your body
so let’s get party

akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria
akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria

akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria
akulah akulah si ratu pesta
akulah penakluk semua pria

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Hitam Putih Dunia - Rocket Rockers

Lirik Lagu Hitam Putih Dunia - Rocket Rockers

Menunggu mentari kan tiba,
izinkan ku berkata
selamat datang pintu masa depan
terangi mimpi yg tak hilang,
mendung sejak tadi malam
asa menjelang masa lalu terbang

menunggu mentari kan tiba,
izinkan ku berkata
selamat datang pintu masa depan
terangi mimpi yg tak hilang,
mendung sejak tadi malam
asa menjelang masa lalu terbang

hilang... tak peduli, tanpamu disini sendiri
buta...tanpa arah tujuan

Reff :
oh tidak.. apa yang sedang terjadi ?
malam ini kau pun meninggalkanku
tapi tak masalah denganku..
ku kan bertahan terus jalani hidup
mengapa sepi tak pernah kurasakan
sebelumnya menjalani sendiri
ku kan berdiri tegar disana...
that's ok.. i'm alright

hitam putih dunia akan tetap terasa,
walau tanpamu disini
takkan begitu berarti...
it's ok everything is gonna be fine,
i'm alright when you're not by my side
it's ok everything is gonna be fine,
i'm alright..

Reff :
oh tidak.. apa yang sedang terjadi ?
malam ini kau pun meninggalkanku
tapi tak masalah denganku..
ku kan bertahan terus jalani hidup
mengapa sepi tak pernah kurasakan
sebelumnya menjalani sendiri
ku kan berdiri tegar disana...
that's ok..

sadarkanku sebelum terbit mentari 4x
dan sadarkanku.. dan sadarkanku..

Reff :
oh tidak.. apa yang sedang terjadi ?
malam ini kau pun meninggalkanku
tapi tak masalah denganku..
ku kan bertahan terus jalani hidup
mengapa sepi tak pernah kurasakan
sebelumnya menjalani sendiri
ku akan berdiri tegar disana...

oh tidak.. apa yang sedang terjadi ?
malam ini kau pun meninggalkanku
tapi tak masalah denganku..
ku kan bertahan terus jalani hidup
mengapa sepi tak pernah kurasakan
sebelumnya menjalani sendiri
ku akan berdiri tegar disana...

nananananana.. nananananana..
nananananana.. ooo.. it's ok
i'm allright

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Takkan Playboy Lagi - Asfan

Lirik Lagu Takkan Playboy Lagi - Asfan

Kernaku berjanji
Janji pada kamu
Ku tak akan jadi seplayboy dahulu
Kernaku sudah ada, itulah dirimu

Masihkah kau ingat saat bertemuku oh
Kau pernah ragui kesetiaanku oh
Sudah kukatakan dulu itu dulu
Takkan pernah ada pengganti dirimu oh

Korus
Aku ingin jadi terbaik untukmu
Maafkanlah aku melukai kamu
Ku tak akan jadi seplayboy yang lalu
Yang bisa selalu oh

Kernaku berjanji
Janji pada kamu
Ku tak akan jadi seplayboy dahulu
Kernaku sudah ada, itulah dirimu

Dan aku berjanji ku tak cari lagi oh
Dan aku kan selalu terus menemani
yeah yeah

Sudahku katakan dulu itu dulu
Takkan pernah ada pengganti dirimu

Ulang korus

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Berhenti Di Kamu :Anji

Lirik Lagu Berhenti Di Kamu :Anji

Tiap aku mendengar suara kamu
Rasanya mau bilang iya
Maafkan kamu, terima kamu kembali

Aku tahu kamu sangat menyesal
Akupun juga tak sempurna
Cerita kita tiada yang bisa gantikan

Namun ada satu yang terjadi
Hatiku cinta kamu
Tak bisa mau kembali lagi, ulang semua
Aku tak mau lukai kamu

Tubuhku butuh kamu
Tapi tak bisa rasa seperti dulu
Usai sudah aku

Kalau ku ingat-ingat lagi sayang
Hatiku berhenti di kamu
Cerita kita tiada yang bisa gantikan

Namun ada satu yang terjadi
Hatiku cinta kamu tak bisa mau kembali lagi, ulang semua
Aku tak mau lukai kamu

Tubuhku butuh kamu
Tapi tak bisa rasa seperti dulu
Usai sudah aku

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami

Lagu Klangit Sesal Mendua

Klangit Sesal Mendua

Sebuah kumpulan baru yang bernaung di bawah Sony Music Malaysia kini muncul dengan single terbaru mereka yang bertajuk Sesal Mendua. Kumpulan yang ditubuhkan pada bulan Februari 2008 ini terdiri daripada Ary, Haris dan Wan.

Klangit merupakan sebuah band yang ditubuhkan oleh tiga orang anak muda yang membawakan genre muzik moden, pop, funky dan alternative. Kumpulan yang terdiri daripada Muhamad Nor Hadre Ayub, atau Ary selaku vokalis, Mohd. Haris Muhamad, atau Haris selaku gitaris dan Mohd. Izwan atau Wan selaku pemain gitar bass.

Sekali mendengar lagu nyanyian Klangit band, Sesal Mendua ini pastinya anda akan mulai keliru dengan kumpulan ini. Adakah mereka ini band dari Indonesia atau Malaysia. Dari bait lirik dan juga irama muzik serta suara milik vokalis kumpulan ini menyerupai vokal penyanyi dari Indonesia. Namun, mereka adalah artis dari Malaysia dan ketiga-tiga mereka adalah anak Malaysia.

Lagu bergenre modern pop rock ini mengisahkan mengenai penyesalan seorang lelaki yang meninggalkan kekasih hatinya tanpa rela. Tidak mudah untuk melepaskan kekasih yang dicintai namun terpaksa ditinggalkan kerana salahnya sendiri yang curang dengan kekasihnya itu.

Lirik dan lagu yang digubah oleh Panji Sakti ini sangat merintis dan menyayat hati. Lagu ini mampu memberikan impak emosi yang tersendiri, terutamanya pada mereka yang baru sahaja putus cinta. Lagu yang menceritakan kisah kekecewaan ini pastinya akan membawakan mood yang tersendiri dan sesuai untuk dikategorikan sebagai lagu layan jiwa. Ditambah pula dengam gabungan suara vokalisnya, Ary dan juga seorang penyanyi latar yang dikenali. Siapa pula penyanyi latar itu ya?

Apa yang istimewa dengan lagu ini, suara latar bagi lagu ini adalah dari Zimi Sofarz dan juga Laika, bekas pelajar AF9. Sesuai dengan tajuk lagu ini yang sememangnya mengenai kisah percintaan dan juga kisah kehidupan antara seorang lelaki dan perempuan.

Muzik yang dibawakan mereka ini adalah bergenre pop dan pastinya dengan pilihan muzik yang sering menjadi kegemaran ramai ini, lagu ini bakal disukai ramai. Jika benar jangkaan ini, bahawa lagu Klangit ini akan menjadi kegemaran ramai kerana lagunya mudah untuk dihafal dan juga suara vokalisnya juga tidak kurang hebat.

Adakah dengan single ini, Klangit mahu menjadikan lagu dan irama seperti ini sebagai signature mereka? Sama-sama kita nantikan sama ada ketiga-tiga anak muda ini akan tampil dengan wajah yang sama atau berbeza pula kelak.



Lirik Lagu Sesal Mendua – Klangit

Dulu
Aku pandang diriku
Kekasih yang setia
Tak pernah berdusta

Kini
Aku mulai merasa
Sedap hati mendua
Perlahanku tinggalkan kamu

Tapi
Semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Mungkin
Mungkinkah kita bisa
Perbaiki semua
Kembali bersama

Kerna semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku tinggalkan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

12/02/01 - 12/03/01 @ Lirikami


Rahsia Kuruskan Badan. Keterangan lanjut,sila klik sini
 
◄Design by Lirikami