Lirik Lagu Jaga Dia Untukku - Siti Nurhaliza

Lirik Lagu Jaga Dia Untukku - Siti Nurhaliza

Mahu ku bersama
Mahu ku ke sana diriku tak disini lagi
Waktu tak bicara
Lama terasa seakan terhenti mengiringiku

Tenanglah duhai jiwa
Tebarlah tulus doa
Ku kepadanya saatku tiada

(Korus)
Tuhan Jaga dia untukku
Kala ku masih jauh
Bagai menghitung resah berkepingan berderaian

Tuhan Jaga dia untukku
Selamanya ku ada
Mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi dia

Terbangkan diriku
Bersayap seribu biar detik menjadi laju
Langit pun mendengar
Jadi penawar mengusir debar jatuh ke dasar

Tenanglah duhai jiwa
Tebarkan tulus doa
Ku kepadanya saatku tiada

(Korus)
Tuhan jaga dia untukku
Kala ku masih jauh
Bagai menghitung resah berkepingan berderaian

Tuhan Jaga dia untukku
Selamanya ku ada
Mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi

Mungkinkah ini menguatkan kita
Lambang cinta ku dan dia
(Ulang Korus)

Muat turun iTunes
Untuk muat turun CRT "Jaga Dia Untukku" Dato' Siti Nurhaliza
Maxis: Type *131*381895# and press call/send

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Kemana Kasih Sayang - Tegar

Lirik Lagu Kemana Kasih Sayang - Tegar

Ayah,
dengarkanlah kurindu padamu
Ibu,
dengarkanlah kusayang padamuNamun tak lagi dapat kurasakan
hangat belaian kasihmu

Rindu
aku rindu peluk ayah ibu
Kini
hilang sudah ceria hidupku
pada siapa ku harus mengadu
kini aku sendiri

Aku anak jalanan yang terbuang
tanpa belaian, kedua orang tua ku
mereka berpisah karena keadaan
membuat hidupku berantakan . . .

Tuhan Tolong beri aku petunjuk . ..
kembalikan keindahan yang pernah kurasa
ku hanya bocah kecil yang tak berdaya
Tuhan kumohon padaMU

Aku anak jalanan yang terbuang
tanpa belaian, kedua orang tua ku
mereka berpisah karena keadaan
membuat hidupku berantakan

Tuhan Tolong beri aku petunjuk . ..
kembalikan keindahan yang pernah kurasa
ku hanya bocah kecil yang tak berdaya
Tuhan kumohon padaMU

Tuhan Tolong beri aku petunjuk . ..
kembalikan keindahan yang pernah kurasa
ku hanya bocah kecil yang tak berdaya
Tuhan kumohon padaMU

Ayah,
dengarkanlah kurindu padamu…
ibu,
dengarkanlah kusayang padamu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Sementara - Stardia

Lirik Lagu Cinta Sementara - Stardia

Kau bicara segala keindahan
yang ternian indah menembus sanubariku
kau membawa warna warni dunia
mencerahkan jiwa menenangkan hatiku

namun semuanya hilang begitu saja
setelah kau tak disini
memeluku menemani

inikah cinta yang kurasakan hanya sementara
yang kuyakini untuk semangat diriku
menginginkanmu untuk kembali
semua kulakukan karena cinta

kau bicara tentang keajaiban kita
merasapi jiwa menembus sanubariku
kau membawa beribu cahaya kilauan cinta
mencerahkan cinta menenangkan hatiku

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lisdawati dah maafkan Sharnaaz?

Lisdawati maafkan Sharnaaz?

Beberapa bulan lalu, heboh memperkatakan tentang persengketaan Lisdawati bersama Sharnaaz Ahmad apabila perang mulut dua pelakon ini dikatakan agak serius sehingga bakal berdepan dengan tindakan mahkamah.

Namun, keadaan menjadi reda apabila pelakon yang popular dengan filem KL Menjerit ini mengambil tindakan wajar apabila mengumumkan dirinya sedia memaafkan Sharnaaz.

Lisdawati yang sebelum ini mendakwa Sharnaaz memaki dan memarahinya di lokasi penggambaran drama Bukan Aku Tak Cinta itu nampaknya kini kelihatan lebih tenang apabila diajukan soalan berkaitan perkara itu, ketika ditemui di majlis pelancaran program hiburan H Live! malam kelmarin.


Malah, pelakon ini mengakui sudah menutup kisah lama yang boleh mendatangkan masalah dan kini hanya mahu ketenangan bersama suaminya yang  tidak sabar menanti kelahiran anak ketiga.

Ditanya adakah suaminya, Fauzi Nawawi juga sedia menjernihkan keadaan dan memaafkan Sharnaaz, menurut Lisdawati mereka sepakat dan tidak mahu mengenang masa lalu.

Menganggap ia sebagai salah faham, Lisdawati berharap supaya perkara itu diselesaikan segera.

“Selepas pergi ke sana (umrah) saya dan suami dah tutup buku. Jadi segala perkara buruk saya dah buang. Saya dah maafkan segala yang berlaku.

"Dan jika dia (Sharnaaz) mahu bersemuka, saya mengalukan dia supaya telefon secara terus saja, saya akan memaafkannya,” katanya.

Dalam pada itu, ditanya mengenai kesihatannya, Lisdawati mengakui kandungannya berada dalam keadaan sihat begitu juga dengan dirinya.

“Saya sihat dan kandungan sihat. Sebelum ini tak payah cakap lagilah. Itu semua cerita lama,” katanya. ~ SH

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Sulu Aku Menya - Clement Bayang (Lagu Iban)

Lirik Lagu Sulu Aku Menya - Clement Bayang

Sulu ti ku temu menya
Leboh aku agi sekula oh…
Leboh aku agi sekula

Sekumbang tua ti beserara oh…
Nuan lalu nadai meri berita
Oh…nuan lalu nadai meri berita

Chrs:

Kepai jari nuan wai sulu
Enggau tucum manis diberi nuan
Naka meh pengaga ati
Leboh tua agi bepangan

Diatu semina berita
Tang nadai ulih betemu mua
Ulih ka nuan pulai baru
Lalu diau baka tua menya
Oh…lalu diau baka tua menya

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Erin Malek & Redha Juara Fear Factor Malaysia 2

Erin Malek & Redha Juara Fear Factor Malaysia 2

Setelah bertungkus lumus mengharungi pelbagai cabaran selama 12 minggu, akhirnya gandingan mantap pelakon Erin Malek dan pasangannya Redha muncul sebagai juara program realiti Fear Factor Malaysia 2 yang diumumkan sebentar tadi.

Erin dan Redha membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM200,000 setelah berjaya menewaskan pasangan Nas-T dan Kairul pada cabaran terakhir.

Menurut Erin pendorong utama sepanjang berada dalam program realiti ini adalah sokongan daripada ibu bapa serta rakan-rakan.

“Sokongan daripada ibu bapa dan rakan-rakan adalah pendorong saya sepanjang berada dalam program ini.

“Selain itu kerjasama yang baik dan persefahaman yang terjalin diantara rakan sepasukan, Redha merupakan kekuatan utama saya,” katanya ketika ditemui pada majlis tayangan episode kemuncak Fear Factor Malaysia 2 bertempat di PickNik, Publika.

Di samping itu, Redha berkata salah satu factor yang menyebabkan kemenangan adalah sifat saling bantu membantu serta memahami diantara satu sama lain.

“Saya bertuah berpasangan dengan Erin kerana dia adalah rakan sepasukan yang baik.

“Salah satu kunci kejayaan kami adalah kerana persefahaman yang kuat dan komunikasi yang bagus antara saya dan Erin.

“Walaupun ada cabaran yang nampak mudah tapi sebenarnya sukar dan Erin telah membuktikan bahawa kaum wanita juga mampu untuk melakukan cabaran tersebut,” ujarnya.

Dua lagi pasangan yang turut mara ke peringkat akhir adalah Shuib dan Zakaria serta Azura dan Rechel masing-masing merupakan wakil bagi kumpulan B.

Hadiah kemenangan telah disampaikan oleh Pengurus Saluran Astro Ria, Encik Raqim Ahmad.

Fear Factor Malaysia bersiaran secara eksklusif pada setiap Ahad, jam 9.00 malam di Astro Ria (saluran104) serta siaran serentak di Astro Maya HD (saluran 135). Program ini juga boleh ditonton menerusi perkhidmatan aplikasi Astro-On-The-Go.

Manakala Akses Fear Factor Malaysia pula akan bersiaran setiap Isnin, jam 9.00 malam.

Jangan lupa untuk mengikuti perkembangan serta video pasangan Fear Factor Malaysia pilihan anda di lawan web rasmi www.fearfactor.com.my , laman facebook di www.facebook.com/FearFactorMalaysia dan twitter rasmi di www.twitter.com.FearFactorMY


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Xde Hal Bro – Caprice ft. REZ (Lyrics)

Lirik Lagu Xde Hal Bro – Caprice ft. REZ (Lyrics) 

Xde hal bro memang xde hal bro
Memang xde hal bro
Memang xde hal

Drive in Ampang having oblong
Money so long girls call it senapang
Bang!
Me no stress
Till I make a mill mama me no rest
All these young girl say they flying solo
Tryin to show off but I buat like don’t know
She wanna wide shot so I got ther the GoPro
She wanna get down so I’m like okay
Let’s get down
I don’t even brag bro, she looks like Kilafairy but she bad tho
Your girlfriend? In our hotel?
Yeah I like to kiss ma, but I don’t tell

My oh my
Nowadays alotta people talk smack
Ok, be right back
How u gonna deal with this ish?

Xde hal bro memang xde hal bro
Xde hal bro memang xde hal
Xde hal bro memang xde hal bro
Say what u want don’t care

I make the money clap
I make the money clap
I make the money clap
Clap, clap, clap, clap, clap

Gua datang datang tiga orang yang lu nampak
Nampak wa seorang wa takde hal bro
Memang takde hal bro
Wa buat muzik lain macam bro
Lu ingat lu gangster belum pernah kena
Cubalah sekali betul brader
Lu pakai hitam wa pakai putih
Wa nampak merah wa sapu bersih
Lu nak cerita cerita banyak
Banyak cerita esok kena lanyak
Mana tau silap haribulan
Tak kenal mana satu sinar mana rembulan

My oh my
Nowadays alotta people talk smack
Ok, be right back
How u gonna deal with this ish?

Xde hal bro memang xde hal bro
Xde hal bro memang xde hal
Xde hal bro memang xde hal bro
Say what u want don’t care

Alright, alright say what you want bro
All I made was 7 no.1 bro
Chop
Jangan buat tak tahu
The truth be told, uh semua aku sapu
Your girl, your ex and maybe your friend
It goes click click bang bang
You or your friend
Yo I started from the bottom, I be Damansara
Oh you just broke up? Here’s my number like
Bila aku cakap kau mula menggelabah
Bibir ketit-ketit mencuba jawab pantun gua
Bukan kenyang hisap ibu jari petik bunga
Ayah marah brade masuk dalam tak ada salam
Pula makan buah jangan kamu tak balik
Kerna mulut binasa badan mungkin akal pendek
Ingat brado silap hari bagi memang cantik
Itu kalau bagi silap hari kena balik
So all we do is say

Xde hal bro memang xde hal bro
Xde hal bro memang xde hal
Xde hal bro memang xde hal bro
Say what u want don’t care

I make the money clap
I make the money clap
I make the money clap
Clap, clap, clap, clap, clap

I say what u wanna do when they talk about u
When they tak about u
When they tak about u
I wanna make it
I really wanna
I wanna make it
I really wanna make it clap clap


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Inspirasi - Amir Jahari

Lirik Lagu Inspirasi - Amir Jahari

Tak pernah bersua, melodimu terpahat dijiwa
P. Ramlee satu lagenda
Teriakkanmu, menggoncang hati pendengar
Usman Awang sang pencinta

Terima kasih

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri

Dia pembuka mata, pejuang terawal dalam seninya
Krishen Jit, tak ternilai jasanya
Tak kenal erti putus asa, Faridah Merican namanya
Teater menyentuh jiwa semua

Terima kasih

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri

Zahim Albakri, Jo Kukathas, Dalang Dollah Baju Merah, Mavin Khoo, Yudi Yap
Lee Swee Keong, Johan Jaafar, Harith Iskandar, Rosnan Rahman, Marion D’Cruz, Awieeeeeeee!

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri

Kau menjadi melodi
Kau menjadi puisi
Kau menjadi inspirasi
Untukku terus berdiri


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Tiada Bererti - Erry Putra ft Daus AF

Lirik Lagu Tiada Bererti - Erry Putra ft Daus AF

Ku tahu semua ini tak adil untukku
Tapi kini telah terjadi kepadaku
Apa lagi harus ku katakan padamu
Semuanya tiada tiada bererti

Aku terima semua ini
Andai takdir tertulis semua terjadi
Akukan meninggalkanmu
Dan takkan lagi ku berpaling padamu

Cinta yang telah tercipta seharusnya jujur
Tapi tidak bagimu mendusta segala
Sandiwara cintamu merobek hatiku
Kau kan bisa merasa bila kau terluka

Ku rasa merasa menyesal
Kenali dirimu woooo
Aku terima semua ini
Andai takdir tertulis semua terjadi

Aku akan meninggalkanmu
Dan takkan lagi berpaling kepadamu

Ku rasa merasa menyesal
Kenali dirimu woooo
Aku terima semua ini
Andai takdir tertulis semua terjadi

Aku akan meninggalkanmu
Dan takkan lagi berpaling kepadamu

Kau tinggalkan aku
Kau lupakan aku



Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Peti Pandoramu - Wings

Lirik Lagu Peti Pandoramu - Wings

Seribu satu kisahmu
Seribu satu keresahan
Hangat membakar rasaku
Walau mendambakanmu

Mengapa ramai antagonis
Dalam cerita kehidupanmu
Dimana letak mereka
Setelah kita sering bersama

Apa ku juga kan terima
Natijah tingkah lakumu dulu
Untuk engkau persalahkan
Bila ku tak lagi bersama

Jika kita saling percaya
Jika kita saling fahami
Tiada yang semudah cinta
Dari segala isi dunia

Aku tak pernah bertanya
Aku tak pernah curiga
Apakah kisah sebenarnya
Sebalik kehidupanmu dulu

Jangan sekali buka
Kekunci peti pandoramu
Simpan saja kehitaman
Itu jadi rahsia

Jika kita saling percaya
Jika kita saling fahami
Tiada yang semudah cinta
Dari segala isi dunia
Dari segala isi dunia


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

Lirik Lagu Bisa Yang Tertunda - Wings

Lirik Lagu Bisa Yang Tertunda - Wings

Tarian ini
Kian terhenti
Ditelan hari

Darah merahku
Hilang hangatnya
Dipasung masa

Tak pernah kebal
Diri ini dari sesal
Kesilapan lalu

Calar dan luka
Bisanya telah tertunda
Ke hari mendatang

Aku berdiri
Kian tenggelam
Dalam lembah hitam

Dikau berlalu
Dalam senyuman
Tanpa menyedariku

Tak pernah kebal
Diri ini dari sesal
Kesilapan lalu

Calar dan luka
Bisanya telah tertunda
Buat hari mendatang

Ada yang ku genggam
Mengalir dari celahan jari
Ada yang ku dakap
Meronta ingin pergi

Takdirku

Tak mungkin kebal
Diri ini dari sesal
Kesilapan lalu

Calar dan luka
Bisanya telah tertunda
Buat hari mendatang

Ada yang ku genggam
Mengalir dari celahan jari
Ada yang ku dakap
Meronta ingin lepas pergi

Ada yang ku nyata
Menuding ku kembali ke muka
Ada yang ku pendam
Bergelut jadi dendam

Takdirku (3x)

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

14/05/01 - 14/06/01 @ Lirikami

 
◄Design by Lirikami