Lirik Lagu EVO - Joe Flizzow ft SonaOne (OST Lagu Tema Polis EVO)

Lirik Lagu EVO - Joe Flizzow ft SonaOne

Kejut harimau yang sedang tidur
Masuk jalan mati susah untuk hidup
Korbankan harga diri kerana ego
Nanti kena tangkap aha

Di jalan raya masih jalan bergaya
My crew with me till the wheels fall off uh
Takde tayar tetap ada janji
Sumpah setia hingga akhir hayat dan hujung dunia

Budak-budah gua bawah blok masih ada di ghetto
Kereta dah tukar blok boleh cucuk Toretto
Dan budak-budak dalam blok-blok ibu pejabat masih bermesyuarat
Guna setiap saat

Kan gua dah cakap budak kartel cekap
Tabik dari askar, polis dan pengakap
Main monolpoli korang masih main congkak
Lu merangkak kalau nak tengok gua dongak

Budak Subang semua kenal kapal terbang
So fly gari pramugari sorang-sorang
No lah Flizzow tidak pernah tipu korang
In top form tapi bukan cakap pasal borang

Ke kiri ke kanan
Hati-hati bila di jalanan
Di sini di sana
Cari kawan jangan cari lawan

Jangan kejut harimau yang sedang tidur
Salah masuk jalan mati susah untuk hidup
Jangan korbankan harga diri kerana ego
Salah nanti kena tangkap dengan polis evo
Evo evo

Jangan kejut harimau tidur
Evo evo
Di jalan mati susah hidup

Wow lu pasang waze pukul 3 pagi tengok sekali no cops
Tiba-tiba bila simpang kiri ada roadblock
U turn?
Kenapa kamu lari?
Kalau kamu tidak bersalah kenapa tangan bergari huh?
Vroom enjin evo berbunyi
Satu jam di balai boleh buat kamu sunyi
Kalau kau hilang suara aku boleh tolong cari
Kalau tak telefon brader satu kampung mari?

No back up one-two saja
Polis entry want to jaga
Lampu biru buat lu gelabah
I can see that your mata rabak

No back up aku sahaja
Polis entry want to jaga
Bila lu nampak lampu waja
Cuak better run to mama

Ke kiri ke kanan
Hati-hati bila di jalanan
Di sini di sana
Cari kawan jangan cari lawan

Jangan kejut harimau yang sedang tidur
Salah masuk jalan mati susah untuk hidup
Jangan korbankan harga diri kerana ego
Salah nanti kena tangkap dengan polis evo
Evo evo

Jangan kejut harimau tidur
Evo evo
Di jalan mati susah hidup

Gua tak jaga KL tapi KL jaga gua
Ingat pesanan orang tua
Jangan mudah lupa
Jangan mudah riak
Aku takkan sombong
Ingin pergi jauh mereka lihat guna teropong
Sekarang jaga keluarga dulu keluarga jaga gua
Ingat pesanan mama
Jangan mudah lupa
Jangan mudah takut
Kerna ku tidak gentar
Kerna semua di dunia ini hanya sebentar
Kerna semua di dunia ini hanya sebentar

Kejut harimau yang sedang tidur
Masuk jalan mati susah untuk hidup
Korbankan harga diri kerana ego
Nanti kena tangkap dengan polis evo

Jangan kejut harimau yang sedang tidur
Salah masuk jalan mati susah untuk hidup
Jangan korbankan harga diri kerana ego
Salah nanti kena tangkap dengan polis evo
Evo evo

Jangan kejut harimau tidur
Evo evo
Di jalan mati susah hidup
Evo evo
Jangan kejut harimau tidur
Evo evo
Di jalan mati susah hidup

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Sehati Sejiwa (Lagu Tema Merdeka 2015)

Lirik Lagu Sehati Sejiwa (Lagu Tema Merdeka 2015)

Demi tanah yang bertuah
Taman cinta merdeka
Kasih di hatiku ini
Untukmu tanah pertiwi

Dari …..utara selatan
Juga….. timur ke barat
Turut gagah ….Sabah Serawak
Se….hati Sejiwa

Chorus
Ku dengar janjimu
Bayu Kinabalu
Ku dengar sumpahmu
Rejang yang membiru
Bersatu denganku
Tegap Titiwangsa
Malaysia Sehati sejiwa

Bridge
Laut luas terbentang
Bukan satu halangan
Untuk kita bersama
Melafaz janji setia
Demi mu Malaysia
Cinta kasih di jiwa
Tidak akan kami khianatinya…..

Chorus
Walaupun berbeza
Budaya Agama
Bukanlah penghalang
Kita bergandingan
Marilah bersatu

Sehati sejiwa

Malaysia Kekal Sejahtera … Korus Iban Kadazan…
(Mi i so ginavo) kadazan
(Kitai Dekak Mujur) iban
( mi i so ginavo)kadazan
(Ngetan Ke Menua) iban
(Mi i soginavo) kadazan
(Nyuluk Cita Mulia) iban
Malaysia Sehati Sejiwa




Penulis lirik:Siso Kopratasa & Yuri Edris
Komposer:Muhammad Yuri Edris.
Penyayi:Alif Satar (choir & penyanyi latar: Gemersik Chorus)

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Tibanya Syawal: Chomel

Lirik Lagu Tibanya Syawal: Chomel

Janganlah bersedih
Pastinya bersemi
Di hari yang di nanti
Aidilfitri

Janganlah bersedih
Pastinya bertemu kembali
Di hari yang penuh makna
Hari Raya

Sebulan berpuasa
Nikmatnya tak terkata
Kini Syawal pun tiba
Menyatukan kita

Janganlah ada marah
Bersalam salaman lah
Bermaaf maafan lah
Sesama kita

Janganlah bersedih
Pastinya bertemu kembali
Di hari yang penuh makna
Hari Raya

Sebulan berpuasa
Nikmatnya tak terkata
Kini Syawal pun tiba
Menyatukan kita

Janganlah ada marah
Bersalam salaman lah
Bermaaf maafan lah
Sesama kita

Sebulan berpuasa
Nikmatnya tak terkata
Kini Syawal pun tiba
Menyatukan kita

Janganlah ada marah
Bersalam salaman lah
Bermaaf maafan lah
Sesama kita

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bisik : Reyza Hamizan

Lirik Lagu Bisik : Reyza Hamizan

Tiba masa, ku cuba
Lupakan segalanya
Semua hanya sia-sia
Tiada guna, tiada makna
Tiada lagi erti cinta

Mungkin satu fantasia
Mungkin ilusi dunia
Kata-kata yang kau bina
Cuma mainan semata-mata
Hati-hati dengan hati

Sungguh indah kau berbisik cinta
Hingga gila bayanganmu menggoda jiwa
Kejamnya dustamu
Kau yang bahagia
Aku derita

Sungguh indah kau berbisik cinta
Hingga gila bayanganmu menggoda jiwa
Kejamnya dustamu
Kau yang bahagia
Aku derita

Secara tak sengaja
secara tak terduga
Aku jatuh
Di dalam lembah yang penuh hina
Mana sinar cahaya yang pernah ku rasakan?

Sungguh indah kau berbisik cinta
Hingga gila bayanganmu menggoda jiwa
Kejamnya dustamu
Kau yang bahagia
Aku derita

Sungguh indah kau berbisik cinta
Hingga gila bayanganmu menggoda jiwa
Kejamnya dustamu
Kau yang bahagia
Aku derita

Tapi Kini harus ku bangkit
Kini hapuslah sakit
Cipta kasih yang benar-benar ku damba
Takkan pudarlah harapan
Bahagia yang ku impi-impikan

Sungguh indah kau berbisik cinta
Hingga gila bayanganmu menggoda jiwa
Kejamnya dustamu
Kau yang bahagia
Aku derita

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Yang Ku Mahu - Tahsa Ink

Lirik Lagu Yang Ku Mahu - Tahsa Ink

Tidur aku tak lena
Selalu terjaga
Bagai ada tak kena
Kejar yang tak pernah

Tenung langit tunggu cahaya bulan
Mana? Malam pun dah tiba
Memang ada tak kena
Kejar yang tak pernah

Hari-hari aku menunggu
Diriku oh tak menentu
Ku ingin kamu

Terangkan ku ingin terangkan
Cintamu yang ku mahu
Yang ku mahu

Mimpiku tergendala
Kerna ku terjaga
Terjaga ku kerana
Terjaga ku kerana
Engkau tiada

Tenung langit tunggu cahaya bulan
Mana? Malam pun dah tiba
Bagai ada tak kena
Kejar yang tak pernah

Hari-hari aku menunggu
Diriku oh tak menentu
Ku ingin kamu

Terangkan ku ingin, terangkan
Cintamu yang ku mahu
Yang ku mahu
Yang ku mahu
Yang ku mahu

Tenung langit tunggu cahaya bulan
Malam pun dah tiba


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Seindah Ramadhan - Reyza Hamizan

Lirik Lagu Seindah Ramadhan - Reyza Hamizan

Terasa syahdu bila bertemu
Bulan penuh cahaya dan petunjuk dariMu
Tika tiada arah ku tuju
Kau kurniakan sinaran hidayah padaku

Damailah jiwa ku
Bimbinglah hatiku
Dalam bulan yang ku tertunggu-tunggu

Ramadhan Ramadhan
Ku rindu Ramadhan
Bulan menerangi seluruh alam

Ramadhan Ramadhan
Kudamba Ramadhan
Tiada bulan seindah Ramadhan

Moga dapat ku berpuasa
Menjalankan ibadahnya dengan sempurna
Menahan kata, lapar, dahaga
Menempuh segala dugaan dengan sabar

Damailah jiwa ku
Bimbinglah hatiku
Dalam bulan yang ku tertunggu-tunggu

Ramadhan Ramadhan
Ku rindu Ramadhan
Bulan menerangi seluruh alam

Ramadhan Ramadhan
Kudamba Ramadhan
Tiada bulan seindah Ramadhan


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Aidilfitri Ceria - Ceria Popstar 2

Lirik Lagu Aidilfitri Ceria - Ceria Popstar 2

Chorus:
Selamat hari raya
Bersama riang gembira
Kita dapat duit raya
Selamat hari raya
Aidilfitri yang mulia
Hari kita bahagia bersama

Sebulan sudah berlalu
Hari ceria menjelma tiba
Cantik berseri berbaju baru
Duit raya penuh di saku

Keriangan di pagi raya
Gelak tawa beramah mesra
Juadah beraneka rasa
Ketupat rendang hidangan utama

*:
Kaum keluarga berkumpul bersama
Kongsi semasa berbual kata
Hai semua riang gembira
Indahnya hari raya

**:
Ayuh rakan-rakan jangan silu dan segan
Makan apa yang dihidang
Jika mahu boleh tambah lagi
Jangan malu-malu

Chorus

Saudara mara dan sahabat dipersilakan
Rumah terbuka mula menjadi tumpuan
Untuk berkumpul kita menambah keriangan
Oh pesta raya sungguh mengasyikkan

Oh!
Riang gembira berlari main bunga api
Menunggu masa untuk duit raya diberi
Senyuman terukir bersalam-salam sana sini
Berlebihan kenyang perut makan dari pagi

Hey!
Hari raya hari yang mulia
Hari sengketa dilupakan
Hari raya hari untuk semua
Ayuh mari kita raikannya

Chorus

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Beku - Nabil Zamanhuri

Lirik Lagu Beku - Nabil Zamanhuri

Tersangkar di bayangan
Kenangan yang lalu
Hanya fikirkan cara
Mengundurkan waktu
Terbayang saat-saat
Terakhir denganmu
Menghantui ingatan

Seperti video berulang di mindaku
Saat kehilanganmu

Biar waktu membeku
Hatiku, hatiku
Dan biar aku selalu
Merindu dirimu
Andai ada ruang ku ulang segalanya
Dan biar waktu membeku
Di saat aku masih memilikimu
Masih memilikimu

Meniti perjalanan setiap sesalan
Tiada hari ku lewati tanpa teringatkan
Segala kata-kata yang tak sempat ku ungkapkan
Ruang waktu memisahkan

Merentas masa ku mengulang di mindaku
Saat kau tinggalkan aku

Biar waktu membeku
Hatiku, hatiku
Dan biar aku selalu
Merindu dirimu
Andai ada ruang ku ulang segalanya
Dan biar waktu membeku
Di saat aku masih memilikimu

Terapung ku di vakum
Ku pacukan delorean
Paradoks mahu ku tebus setiap ketika
Agar kau terus ada di sisi

Biar waktu menyembuh hatiku
Hatiku

Biar waktu membeku
Hatiku, hatiku
Dan biar aku selalu
Merindu dirimu
Andai ada ruang ku ulang segalanya
Dan biar waktu membeku
Di saat aku masih memilikimu

Biar waktu membeku

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bunga Dhia - Aiman

Lirik Lagu Bunga Dhia - Aiman

Ku menunggu kamu
Ku menanti kamu saja
Yang terindah dari Dia
Yang tercipta dari Dia

Waktu terus berguling
Dengan doa harapan
Kau didakapanku

Bunga kaulah cahaya
Bunga kaulah bintang
Menerangi siang dan malamku
Mewarnai segenap mimpiku

Ku menunggu kamu
Ku menanti kamu saja
Yang terindah dari Dia
Yang tercipta dari Dia

Waktu terus berguling
Dengan doa harapan
Kau didakapanku

Bunga kaulah cahaya
Bunga kaulah bintang
Menerangi siang dan malamku
Mewarnai segenap mimpiku

Oh ohhhh
Oh ohhhh
Oh ohhhh

Dhia kaulah cahaya
Dhia kaulah bintang
Menerangi siang dan malamku
Mewarnai segenap mimpiku


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Joget Selfie Raya : L'Zzay

Lirik Lagu Joget Selfie Raya : L'Zzay

Bila tibanya hari raya
Semuanya gigih nak bergaya
Cantik berkebaya segak bercelana
Manis sekali si hijabista

Oh... Ohh...

Gincu si dara hai merah menyala
Dah macam Wak Doyok kumis si teruna
Bersama keluarga ramai-ramai melawa
Gara-gara nak berselfieraya

Sanak saudara hai tua dan muda
Gila-gila bergaya selamba
Sahabat juga hai jiran tetangga
Kekasih hati pun turut sama

Tapi janganlah leka
Biar berpada-pada
Upload nanti letaklah #throwbackraya

Mintak kak
Nak selfie satu
Sebelum upload jangan lupa edit dulu
Letak hashtag #ootd baju baru

Andai pernah adanya sengketa
Sila unblock hati bersihkan jiwa
Bermaafanlah kita kerna kutertanya
Tertanyakan khabarmu di sana

Oh... Ohh...

Di kala gembira di hari mulia
Beringatlah juga pada yang tiada
Bila sampai masa untuk ke pusara
Berdoalah jangan berselfie pula

Sanak saudara hai tua dan muda
Gila-gila bergaya selamba
Sahabat juga hai jiran tetangga
Kekasih hati pun turut sama

Tapi janganlah leka
Biar berpada-pada
Upload nanti letaklah #throwbackraya

Sanak saudara hai tua dan muda
Gila-gila bergaya selamba
Sahabat juga hai jiran tetangga
Kekasih hati pun turut sama

Tapi janganlah leka
Biar berpada-pada
Upload nanti letaklah #throwbackraya

Sambil-sambil makan #kuihraya
Koyak poket kena bagi #duitraya
Memang nasihat #mohonterasa
Kunyanyikan seloka #instaraya
Ku ucapkan #selamathariraya

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Jika Itu - Syazwan Shuhaimi

Lirik Lagu Jika Itu - Syazwan Shuhaimi

Denganmu telah berlalu
Inilah musim dukaku
Duka kehilanganmu
Kau tak pernah bersamaku
Bahkan saat aku menggenggam tanganmu

Pergi saja jika itu yang
Akan buatmu bahagia
Dengan dia yang kau fikir lebih baik
Jangan tanya mengapa aku
Seperti merelakanmu
Cukup hanya aku saja yang tahu
Kesakitan ini

Cukup sudah ku merasa kehilanganmu
Lupakan saat kau
Memeluk tubuhku

Pergi saja jika itu yang
Akan buatmu bahagia
Dengan dia yang kau fikir lebih baik
Jangan tanya mengapa aku
Seperti merelakanmu
Cukup hanya aku saja yang tahu

Pergi saja jika itu yang
Akan buatmu bahagia
Dengan dia yang kau fikir lebih baik
Jangan tanya mengapa aku
Seperti merelakanmu
Cukup hanya aku saja yang tahu

Jangan tanya mengapa aku
Seperti merelakanmu
Cukup hanya aku saja yang tahu
Kesakitan ini
Kesakitan ini

Kesakitan ini
Biar aku saja yang tahu
Aku yang rasa

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Tak Pernah - Fathia Latiff/ Shukri Yahaya (OST Dia Isteri Luar Biasa)

Lirik Lagu Tak Pernah - Fathia Latiff/ Shukri Yahaya

Ku tak pernah terfikir jatuh cinta pada dirimu
Tak pernah terfikir kau kan jadi yang terindah
Mengapa terjadi

Ku tak pernah terfikir ku kan memiliku cintamu
Tak pernah terfikir kau juga mencintai diriku
Mengapa perasaan ini hadir

Ku tahu ku takkan bisa hidup bersamamu
Ku tahu ku bukanlah yang terbaik untuk dirimu
Dan janganlah kau bersedih hanya kerna diriku
Kerna ku tahu cintaku padamu kekal untuk selamanya

Mengapa terjadi

Ku tak pernah terfikir jatuh cinta pada dirimu
Ku tak pernah terfikir kau kan jadi yang terindah
Ku tak terfikir ku kan memiliku cintamu
Ku tak pernah terfikir kau juga mencintai diriku

Mengapa terjadi

Ku tahu ku takkan bisa hidup bersamamu
Ku tahu ku bukanlah yang terbaik untuk dirimu
Dan janganlah kau bersedih hanya kerna diriku
Kerna ku tahu cintaku padamu kekal untuk selamanya

Ku tak pernah terfikir jatuh cinta pada dirimu
Tak pernah terfikir kau kan jadi yang terindah
Mengapa terjadi

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Hati-Hati - Amira Othman

Lirik Lagu Hati-Hati - Amira Othman

Ada dua jalan cerita
Duka atau bahagia
Mahu pilih yang mana
Hati masih bertanya
Lekas, aku mahu jawabnya

Jaga kau hati-hati
Takut ia dicuri
Kelak nanti kau kan patah hati
Mungkin akan terjadi
Tapi masih tak pasti
Harap engkau mengerti

Lihat pada indah bulan bintang
Namun hilang bila tiba siang
Dan kerna itu ku rasa bimbang
Untukmu cintaku

Angin membuaikan rasa rindu
Tapi tak seperti yang selalu
Dan kali ini ku biar berlalu rasaku
Jadi kau hati-hati

Dalam cerita ada rahsia
Rahsia engkau, aku dan dia
Masih aku tertanya apa pengakhirannya
Lekas, aku mahu jawabnya

Jaga kau hati-hati
Takut ia dicuri
Kelak nanti kau kan patah hati
Mungkin akan terjadi
Tapi masih tak pasti
Harap engkau mengerti

Lihat pada indah bulan bintang
Namun hilang bila tiba siang
Dan kerna itu ku rasa bimbang
Untukmu cintaku

Angin membuaikan rasa rindu
Tapi tak seperti yang selalu
Dan kali ini ku biar berlalu rasaku
Jadi kau hati-hati

Wahai merpati dua sejola
Jangan kau terlupa
Ikutkan hati engkau kan mati
Ikutkan rasa kau binasa

Lihat pada indah bulan bintang
Namun hilang bila tiba siang
Dan kerna itu ku rasa bimbang
Untukmu cintaku

Angin membuaikan rasa rindu
Tapi tak seperti yang selalu
Dan kali ini ku biar berlalu rasaku
Jadi kau

Jagalah kau hati
Takut kan patah hati
Dan kali ini ku biar rasaku
Jadi kau hati-hati

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Kau Yang Satu - Nazmi Irfan

Lirik Lagu Kau Yang Satu - Nazmi Irfan 

Tidak terungkap dengan rasa
Tiada cerita yang seindah kita
Tetapi ku akur
Bayangmu menjauh
Bagiku hanya kau yang satu

Selagi nyawaku bersama
Selagi jasadku di bumi nyata
Gelisah menunggu
Rinduku bertemu
Bagiku hanya kau yang satu

Bila cinta tak lagi bersama
Bila rindu tak mungkin menyatu
Dan masih ku tunggu
Kau kan ada di sampingku
Menemani lena dan jagaku
Hanya kau yang satu

OST  HidayahMu Ramadhan

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Sejoli - Popkonspirasy ft Noh Salleh

Lirik Lagu Sejoli - Popkonspirasy ft Noh Salleh

Genggam erat tanganku
Kan ku bawa kau pergi
Pergi ku mencari
Cahaya hidup ini

Genggam erat tanganku
Cahaya yang ku ingini
Menerangi hidupku

Bagai burug merpati
Berdua sejoli
Terbang tinggi-tinggi

Wooo 4x

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Satu Hari Nanti - Najwa Latif

Lirik Lagu Satu Hari Nanti - Najwa Latif

Aku inginkan hidup senang
Aku inginkan hati tenang
Setiap doa ku untuk ku
Setiap doa ku untuk mu

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Tadi pagi ku patah hati
Dia tak mungkin kan kembali
Kau tak perlu faham apa yang ku rasa
Tak perlu bersedih jangan membuang masa

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Ada orang yang gilakan harta
Ada yang hidup mewah tanpanya
Jika tak guna apa yang disediakan
Seandainya gagal jangan beri alasan

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Siapa yang halau
Dan siapa yang menunggu
Aku tak perlu kau ikut
Hantar aku ke hujung
Lambai selagi ku wujud
Senyum selagi ku berdiri
Senyum selagi ku berjanji

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Mikraj Cinta - Dato Siti Nurhaliza

Lirik Lagu Mikraj Cinta - Dato Siti Nurhaliza

Langit malam bercahaya
Yang terlihat limpahan sinaranNya
Takkan jemu tangisan rindu
Bagai dekat getaran panggilanMu

Pada mikraj cinta ada rahsianya
Pada mikraj cinta ada jawapannya
Pada mikraj cinta berbahasa agung kalimahNya

Tuhan tetapkanlah
Jiwa hati kami semua
Sehingga bertemuMu menatapMu
Nanti di sana

Tuhan temukanlah
Pengakhiran yang terindah
Sehingga bertemuMu
Menghadapmu di syurga

Takkan jemu tangisan rindu
Bagai dekat getaran panggilanMu

Pada mikraj cinta ada rahsianya
Pada mikraj cinta ada jawapannya
Pada mikraj cinta berbahasa agung kalimahNya

Bukalah mata hati
Bukalah cermin mimpi
Moga jalanku tidak keliru
Berkelana mencariMu

Tuhan temukanlah
Pengakhiran yang terindah
Sehingga bertemuMu
Menghadapmu di syurga

Ya Tuhan sembuhkanlah
Jiwa-jiwa yang berduka
Kembali berbicara
Dan mengukir senyuman

Tuhan temukanlah
Dengan hikmah mikraj cinta

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Jahatnya Kamu - Rudy Zil

Lirik Lagu Jahatnya Kamu - Rudy Zil

Ku tuliskan sebuah lagu untuk mu
cerita tentang aku dan dirimu
tak percaya aku tak percaya
ku jatuh cinta tuk kali kedua

ku tuliskan nama dia di hati ku
sebagai tanda dia cinta terakhir ku
ku fikir-fikir dia kan setia
jiwa kacau kau duakan cinta

[1]
oh jahatnya kamu mempermainkan aku
kau takkan tahu kau takkan pernah tahu
gara-gara kamu aku hilang arah
hingga terasa kesepian hari ku

[2]
tak ku percaya, oh cinta nya tak setia
manis mulutnya, bikin ku jadi gila
kalau dulu aku tahu kau tak setia
aku tak mahu, aku tak mahu jadi pacarnya

ku percaya nanti di suatu masa
kau kan tahu rasanya dilukai
kerna kamu ku jadi begini
ku disangka pemusnah wanita

aku cinta aku sayang padamu
cinta ku satu dan itu untuk mu
tapi dari hari kau duakan ku
tak kan pernah lagi ku kembali pada mu

Repeat [1][2]
Repeat [1][2]

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Terusik - Anis Aneesa

Lirik Lagu Terusik - Anis Aneesa

Chorus intro:
Terusik hatiku bila tak bertemu, sehari berjauh rasa seminggu..
Terusik rinduku bila tak bertemu, cepat lah cepat dekat denganku..

Verse1:
Bukan ku memaksa, bukan ku meminta, bukannya ku mengada-ngada..
Ku tahu dirimu terburu buru, sabar sabarlah dulu

Verse2:

Terasa berat bila dekat-dekat, jangan rapat-rapat lebih intim lebih hangat..
Apa yang ku dambakan kita berpasangan hingga halalnya ikatan..

Chorus:
Terusik hatiku bila tak bertemu, sehari berjauh rasa seminggu,
Terusik rinduku bila tak bertemu, cepat lah cepat dekat denganku..
Terusik hatiku… terusik rinduku.. terusik hatiku.. terusik rindu….

Verse1:
Bukan ku memaksa, bukan ku meminta, bukannya ku mengada-ngada..
Ku tahu dirimu terburu buru, sabar sabarlah dulu..

Verse2:
Terasa berat bila dekat-dekat, jangan rapat-rapat lebih intim lebih hangat..
Apa yang ku dambakan kita berpasangan hingga halalnya ikatan..

Chorus:
Terusik hatiku bila tak bertemu, sehari berjauh rasa seminggu,
Terusik rinduku bila tak bertemu, cepat lah cepat dekat denganku..
Terusik hatiku… terusik rinduku.. terusik hatiku.. terusik rindu….
Eeeee…ahhhh..eeee..ahhhh

Chorus:
Terusik hatiku bila tak bertemu, sehari berjauh rasa seminggu,
Terusik rinduku bila tak bertemu, cepat lah cepat dekat denganku..
Terusik hatiku… terusik rinduku.. terusik hatiku.. terusik rindu.




Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Istimewah - Ella

Lirik Lagu Istimewah - Ella

Ku mahu lebih dari itu
Juang cinta berlagu
Padam rasa pilu

Matamu sinar cahayaku
Menyalakan api cinta kita
Selamanya

Langit malam ini masih muda
Pejam matamu tenang seketika
Mimpi indah sampai ke syurga

Aku mahu sehidup semati
Jaga hatimu sampai hujung nyawa
Kau istimewah

Ku rasa apa yang kau rasa
Ombak yang kita bina
Takkan terpisah

Sempurna seindah rembulan
Istana kota bahagia
Milik kita

Langit malam ini masih muda
Pejam matamu tenang seketika
Mimpi indah sampai ke syurga

Aku mahu sehidup semati
Jaga hatimu sampai hujung nyawa
Kau istimewah

Langit malam ini masih muda
Pejam matamu tenang seketika
Mimpi indah sampai ke syurga

Aku mahu sehidup semati
Jaga hatimu sampai hujung nyawa
Kau istimewah

Na na na na na na na
Na na na na na na na
Naaaaaaaaa
Na na na na na na na

Na na na na na na na
Na na na na na na na
Naaaaaaaaa
Na na na na na na na 

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Khabarkan Aku - Aiman Ismail

Lirik Lagu Khabarkan Aku - Aiman Ismail

Seminggu
Sebulan
Setahun ku menunggu
Menunggu dirimu
Yang telah pergi jauh
Dariku

Seminggu
Sebulan
Setahun ku menanti
Menanti dirimu
Kan datang untukku
Seperti janjimu saat itu

Kau berjanji
Tuk cepat kembali
Kembali untukku
Bersamaku lagi

Sampai kini
Kau belum kembali
Cuba kau rasakan
Lelahnya menanti

Khabarkan aku
Duhai kekasihku
Lelah ku menunggu
Menunggu dirimu

Khabarkan aku
Duhai kekasihku
Lelah ku menanti
Menanti dirimu

Seminggu
Sebulan
Setahun ku menanti
Menanti dirimu
Kan datang untukku
Seperti janjimu saat itu

Kau berjanji
Tuk cepat kembali
Kembali untukku
Bersamaku lagi

Sampai kini
Kau belum kembali
Cuba kau rasakan
Lelahnya menanti

Khabarkan aku
Duhai kekasihku
Lelah ku menunggu
Menunggu dirimu

Khabarkan aku
Duhai kekasihku
Lelah ku menanti
Menanti dirimu

Khabarkan aku
Duhai kekasihku
Lelah ku menunggu
Menunggu dirimu
Di sini

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Belahan Jiwaku - Gisya

Lirik Lagu Belahan Jiwaku - Gisya

Betapa cepat musim berganti
namun rinduku tak pernah henti
walau cobaan silih berganti
hanya kau yang terpatri di hati

begitulah rinduku padamu
tak pernah terkikis oleh waktu
selalu bahagia saat bersama
selalu ingin berbagi cerita

kekasih hatiku aku rindu kepadamu
adakah kau dengar bisik suara hatiku
kekasih hatiku janganlah pernah kau ragu
panggillah namaku bila kau rindu padaku

bila malam ini aku teringat padamu
semoga malam ini kau dengar bisik hatiku
belahan jiwaku aku cinta kepadamu
betapa indahnya dua hati yang menyatu

kekasih hatiku aku rindu kepadamu
adakah kau dengar bisik suara hatiku
kekasih hatiku janganlah pernah kau ragu
panggillah namaku bila kau rindu padaku

bila malam ini aku teringat padamu
semoga malam ini kau dengar bisik hatiku
belahan jiwaku aku cinta kepadamu
betapa indahnya dua hati yang menyatu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bukan Hal Aku - Kaka Azraff ft SleeQ

Lirik Lagu Bukan Hal Aku - Kaka Azraff ft SleeQ

Verse 1

Ingat
Ku berani bersendiri
Ingat
Sebelum ni,ku gembira
Ingat,
Ku telah beri yang terbaik,
Kalau itu bukan terbaik

Sua X2

Pre Chorus

Biarku jalan dulu
Puasku tunggu X2

Biarku jalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku X3

Chorus
Biarku jalan dulu
Puas aku tunggu X2

Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku X2

Verse 2

Ingat
Masa engkau yang susah
Ingat
Ku tak setuju buta buta
Ingat
Ku telah beri yang terbaik,
Kalau itu juga bukan terbaik

Pre Chorus

Chorus

Rap

Setuju ke tak setuju, tak kisah
Kerja keras, akhirnya bebas
Gempak
Hidup ini terlalu pendek,
Jadi walaupun air kolam cetek,
Tetap semua basah

Lari, lari, lari
Macam Aaron dalam movie
Macam Gods Must Be Crazy,
Macam macam boleh jadi
Gua tunggu, luar gua
Hutan tebal, warna hijau
Kaca mata, lawan silau

M Daud Kilau

Pre Chorus

Chorus

Outro

Teruskan perjalananmu
Tiada bisa melarangmu
Puas kau tunggu
Lebih puas diriku tanpamu
End

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Lagu Cinta - Asmara

Lirik Lagu Lagu Cinta – Asmara

Di atas perit kau menari
Di atas tangis kau bernyanyi
Kau sayat hatiku dengan cintamu

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Di saat luka kau tak ada
Di saat duka kau tak setia
Cinta seharusnya tak begitu

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Di saat luka kau tak ada
Di saat duka kau tak setia
Cinta seharusnya tak begitu
Lagu cinta

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular (ABPBH) April 2015

Senarai Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular (ABPBH) April 2015

Berikut adalah senarai keputusan pemenang  ABPBH pada 5 April 2015

Anugerah Bintang Paling Popular 
Shaheizy Sam

Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular (ABPBH) April 2015


Artis Baharu Lelaki Popular
Hafreez Adam

Artis Baharu Wanita Popular
Ayda Jebat

Pengacara TV Lelaki Popular
Datuk Aznil Nawawi

Pengacara TV Wanita Popular
Neelofa

Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular (ABPBH) April 2015


Penyanyi Lelaki Popular
Akim

Penyanyi Wanita Popular
Adira

Artis Duo/Berkumpulan Popular
Akim & The Magistrate

Pelakon TV Lelaki Popular
Shah Iskandar

Pelakon TV Wanita Popular
Nad Zainal

Pelakon Filem Lelaki Popular
Shaheizy Sam

Pelakon Filem Wanita Popular
Siti Saleha

Artis Komedi Lelaki Popular
Abam

Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular (ABPBH) April 2015


Artis Komedi Wanita Popular
Didie Alias

Penyampai Radio Lelaki Popular
Johan (Era)

Penyampai Radio Wanita Popular
Fara Fauzana (Hot)

Kategori Online ABPBH 2014: Pasangan Selebriti Romantis
Awal Ashaari dan Scha Alyahya

Kategori Online ABPBH 2014: Artis Paling Kontroversi
Sharnaaz Ahmad

Kategori Online ABPBH 2014: Artis Lelaki Stailo
Zul Ariffin

Kategori Online ABPBH 2014: Gandingan Serasi Di Layar
Zul Ariffin dan Ayda Jebat

Kategori Online ABPBH 2014: Personaliti Popular
Faiz Dickie

Kategori Online ABPBH 2014: Artis Wanita Stailo
Datuk Siti Nurhaliza

Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat
Seniman Tan Sri SM Salim

Anugerah Bintang Popular (ABPBH) 2014 diacarakan oleh pengacara Sherry Al Hadad & Amy Mastura.

Tahniah kepada semua pemenang Anugerah Bintang Popular Berita Harian pada April 2015.

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu GST Malaysia

Lirik Lagu GST Malaysia

Dari dulu sehingga kini
Kita gigih berusaha
Sumbangan bakti yang kecil
Nilai tinggi tak terhingga

Dari kita rakyat Malaysia
Bergandingan berusaha
Susah dan senang bersama
Untuk kita kekal unggul

Korus
Cukai barangan dan perkhidmatan
GST
Cukai yang berubah wajah
GST
Wujud di merata dunia
Kini di Malaysia
GST GST
Menjana ekonomi negara
Untuk semua

Mari kita laksanakannya
Kerjasama bina negara
GST pasti saksama
Membangun dan maju bersama

Ulang Korus

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu GST Kastam Malaysia

Lirik Lagu GST Kastam Malaysia

GST...GST..
Mari membangun bersama GST
GST...GST..
Mari membangun bersama GST

Cukai barang dan perkhidmatan
Akan dilaksana Jabatan Kastam
Demi ketelusan sistem percukaian
Menuju negara yang lebih kompeten

Bukan semua cukai dikenakan
Ada dikecuali ada disifarkan
Semua proses diautomasikan
Demi menyahut cabaran wawasan

GST...GST..
Mari membangun bersama GST
GST...GST..
Mari membangun bersama GST

GST...GST..
Mari membangun bersama GST
GST...GST..
Mari membangun bersama GST


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Untuk Cinta - Hafiz ft Adira

Lirik Lagu Untuk Cinta - Hafiz ft Adira

Kau tunjuk kan aku
yang memangnya tak pernah tahu
erti cinta sebenarnya
dari jiwa
bukan hanya dari mata

Kau ajar hati ku
kasih setulus seikhlas nya
tak pernah mengalah
walau kan terpisah
sedikit pun tak berubah
Lirik Lagu Untuk Cinta - Hafiz ft Adira
Namun
tak kan menjadi miliki ku
cinta bukan tercipta untuk ku

Tolong jaga lah diri nya buat diri ku
jangan biar luka lagi hati nya
yang amat ku cinta
yang milik engkau saja

Biar ku simpan semua kasih dan cinta
akan ku pendam kan sepanjang nyawa
hingga tiba masa
untuk aku bercinta semula..

Selamat tinggal kasih

Aku kan pergi bawa diri
yang telah rela
dan mengerti oh

Dan disini saja
berakhir nya sebuah kisah
cinta bertepuk sebelah
terpaksalah
ku terima
tentuan nya oh

Caller Ringtone (Maxis) : Dail *131*446342# dan hantar
CMT (Celcom) : Dail *888*238224# dan hantar
DiGi (RBT) : Dail *233*2600025# dan hantar

Tajuk Lagu : UNTUK CINTA - Lagu Tema OST
Lagu & Lirik : Nurzaidi Abd Rahman
Penyanyi : HAFIZ & ADIRA

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bawah 3000 -SSK feat Faizal Tahir

Lirik Lagu Bawah 3000 -SSK feat Faizal Tahir

Berat mata tapi tak ringan-ringan
Muat mulut belum sempat nak simpan
Duit minyak dan tol berkepul-kepul
Aku kejar kertas macam orang tak betul
Wajahku melabur sambil ku beratur
Dipinggir pinggan hanya makan yang teratur
Piramid hidup aku akur dengan catur
Mainan raja tapi askar yang diatur
Mengapakah nasib beribukan peluang
Beratus yang pergi beribu yang pulang
Impianku tinggi nak cari sekupang
Hidupku penuh, penuh penuh dengan hutang
Pencarian dalam pendakian bukan isu
Kalah dalam perang jangan macam tertipu
Dalam rumah atas kertas hanya kat situ
Masih bawah tangga masih bawah 3000

Yang ku ada untuk sementara
Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
Yang kurasa kebas merata
Bergelut mengatur hidupku

Tujuh balas sebelas seribu satu dulang
Belum wang hantaran baik jadi bujang senang
Raja sehari tanggung bertahun hutang
Bukan soal adat tapi takut mulut orang
Bila barang naik huh bini merengek
Bukan miskin bandar ramai dah sengkek
Akal tak boleh cetek tinggal kat Pantai Dalam
Kerja kerja kerja sampai lewat malam
Kalau ditebuk dah tak ada guna
Kredit kad pulak hanya mampu bayar bunga
Harga air di Pelita macam minyak pelita
Tak dapat jawapan jualkan saja
Dulu belanja tak fikir sekarang kena ke fikir
Mulut asyik mengeluh jarang sekali berzikir
Ukur baju di badan nak lebih dari itu
Boleh jadi tiga suku bila bawah 3000

Membujur lalu melintang patah hidupku diratah
Pencarian dalam pendakian bukan isu
Kalah dalam perang jangan macam tertipu
Siapa, di mana suara yang membela
Yang ku ada untuk sementara (masih bawah 3000)
Yang diberi bukan selalu yang dipilih terus mencari
Yang kurasa kebas merata (masih bawah 3000)
Bergelut mengatur hidupku
Dan bagaimana yang di bawahnya
Hidup penuh dengan kemungkinan
Dan sampai bila mahu ditanya
Terpulang sebelum pulang untuk ditentukan
Dan bagaimana yang di bawahku
Yang di bawahku sesat entah ke mana
Dan sampai bila mahu ditunggu

Dan bagaimana
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan

Bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan

Bukan alasan
Yang ku ada untuk sementara
Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
Yang kurasa kebas merata
Bergelut mengatur hidupku

Bertahan
Bertahan aku
Berjalan
Berjalan terus

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Sinopsis Rock Bro!

Sinopsis Rock Bro!

‘Rock Bro!’ diceritakan melalui naratif Jijoe (Khir Rahman), di mana pada zaman ini era rock telah berada di kemuncaknya dan seakan menanti fasa kejatuhan dengan kemasukan aliran muzik rap dan hip hop pada awal 90-an.

Kumpulan Rimba Bara sudah lama tidak membuat persembahan menyara hidup sebaliknya lebih memberi fokus pada kerja-kerja sambilan selain mengambil tawaran gig di tapak ekspo tani, yang mana bayaran diterima dalam bentuk buah-buahan dan sayur-sayuran dari penganjur. Inilah liku-liku hidup seorang rocker yang memperjuangkan muzik rock. Kadangkala ada yang kecundang di tengah jalan, apabila Zul Kapan (Soffi Jikan) mula beralih arah dan menyertai kumpulan rap, 4URU.

Rimba Bara gigih meneruskan perjuangan mereka dalam industri muzik yang penuh dengan permainan politik. Pada masa yang sama, Jijoe telah jatuh cinta pandang pertama dengan Ratu Rock Ella semasa terserempak di studio rakaman King’s Studio.

Sinopsis Rock Bro!

Jijoe terlalu sayang Ella sehingga sanggup meninggalkan kehidupan rocker-nya untuk menjadi seorang kontraktor kelas F sebagai bukti yang dia benar-benar sayangkan Ella dan mahukan hidup yang lebih terjamin. Ini membuatkan Rimba Bara mula goyah dan terjadilah konflik antara mereka.

Apa kesudahan kisah cinta Ella dan Jijoe? Dan ke mana arah Rimba Bara selepas ini?

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Khazanah - Box For Letters

Lirik Lagu Khazanah - Box For Letters

Semua katakanlah apa yang kita perlukan
Segala yang ada telahpun mereka hancurkan
Habis segala isi kandung dunia
Diambil tiada hentinya

Oh pulangkan dan bebaskan
Agar semua rasa nikmat dunia
Oh hentikan kemusnahan, kembalikan kedamaian
Agar semua rasa nikmat dunia

Ku tahu khazanah dunia semua tinggi nilainya
Tapi bukan engkau yang punya, ia milik Yang Maha Esa
Habis segala isi kandung dunia
Diambil tiada hentinya

Oh pulangkan dan bebaskan
Agar semua rasa nikmat dunia
Oh hentikan kemusnahan, kembalikan kedamaian
Agar semua rasa nikmat dunia

Agar semua rasa nikmat dunia

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Di Bawah Satu Tanah Ayer (Tanah Air)- OAG

Lirik Lagu Di Bawah Satu Tanah Ayer - OAG

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Melayu di alam tahyul, tahyul
Persatuan kita satu berteguh
Hentikanlah tuduh menuduh, tuduh
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Malaya di alam tahyul, tahyul

Kerajaan kita satu berteguh
Hentikanlah bunuh membunuh, bunuh
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu
Ikut sesuka hati tok nek moyangku

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Malaysia di alam tahyul, tahyul

Bendera kita satu negara
Hentikanlah cemburu haram oo
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu
Ikut sesuka hati tok nek moyangku
Ikut sesuka hati
Ikut sesuka hati
Ikut sampai mati itu tuduhanmu


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Ajaibnya Cinta - Seorang Lelaki (OST Ajaibnya Cinta)

Lirik Lagu Ajaibnya Cinta - Sa-Orang Lelaki

Aku adalah seorang lelaki
Lelaki yang mudah merasa cinta
Pabila ada wanita yang cantik di depanku
Membuat hatiku tertawan

Engkau wanita harus bersedia
Saat dipuji dan digoda
Kerna aku tidak bisa menahan rasa ini
Rasa ini yang membingungkan jiwa

Wanita harus disentuh
Ditempat yang istimewa
Namun tempat itu hanya untuk yang dewasa

Di manakah tempat itu yang membuat wanita suka
Sudah tentulah di hatinya

Wanita harus disentuh
Ditempat yang istimewa
Namun tempat itu hanya untuk yang dewasa

Di manakah tempat itu yang membuat wanita gila
Sudah tentulah di hatinya

Aku memang pernah merasakan cinta
Namum kali ini amatlah berbeza
Baru sekarang hati aku sadari
Betapa ajaibnya cinta


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Kacau - Statik

Lirik Lagu Kacau - Statik

Oh, tak pernah aku begini,
Rasanya asing sekali,
Mungkinkah aku bermimpi?
Oh, rasa marah rasa malu,
Semuanya menjadi satu,
Pergilah dari sisiku,

Dari mata semua yang indah makin suram,
Dan wajahku kau katakan semakin muram,
Satu langkahku kehadapan bagai langkah seribu,
Dan semua berubah,

Entah dimana silapku,
Jiwaku sering diganggu,
Semakin hari terasa,
Jiwaku jiwa kacau,
Manis menjadi hempedu,
Hatiku bengkak tak tentu,
Fikiranku ternoda,

Oh,kesimpulan yang tersimpul,
Ada beban tak terpikul,
Minda bagaikan disampul,
Oh, rasa resah rasa pilu,
Semuanya menjadi satu,
Pergilah dari sisiku,

Dari mata semua yang indah makin suram,
Dan wajahku kau katakan semakin muram,
Satu langkahku kehadapan bagai langkah berduri,
Dan semua berubah..

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Tak Akan Pernah Jauh - KATAHATI

Lirik Lagu Tak Akan Pernah Jauh - KATAHATI

Bukan untuk yang pertama
Ku rasakan cinta yang berbunga
Bukan untuk yang pertama
Ku rasakan rindu yang menggebu

Dan ku berharap
Semua ini takkan berakhir lagi

Aku akan selalu berada dekatmu
Takkan pernah ku jauh
Dan semoga selalu bersemi di hati
Cinta yang terakhir

Semalam ku memimpikan
Berdua mengarungi samudera
Saling berbagi bahagia
Dan berjanji untuk setia

Dan ku berharap (berharap)
Semua ini takkan berakhir lagi

Aku akan selalu berada dekatmu
Takkan pernah ku jauh
Dan semoga selalu bersemi di hati
Cinta yang terakhir

Aku akan selalu berada dekatmu
Takkan pernah ku jauh
Dan semoga selalu bersemi di hati
Cinta yang terakhir

Aku akan selalu berada dekatmu
Takkan pernah ku jauh
Dan semoga selalu bersemi di hati
Cinta yang terakhir

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Warisanmu - Hazury

Lirik Lagu Warisanmu - Hazury

Terdengar laungan azan suaramu
Setelah darah membasahi bumi
Dan adanya aku di dunia ini
Sebagai warisanmu

Dengarkan ayah anakmu ini
Ku mahu kau mengerti
Tiada apa yang mampu ku beri
Selain kasih sayang abadi

Di saat kau harung
Hari hari tua
Ku doa umur dilanjut ilahi

Sekira ku mampu
Berikan hayatku
Ku lakukan untukmu

Dengarkan ayah anakmu ini
Ku mahu kau mengerti
Tiada apa yang mampu ku beri
Selain kasih sayang abadi

Di saat kau harung
Hari hari tua
Ku doa umur dilanjut ilahi

Sekira ku mampu
Berikan hayatku
Ku lakukan untukmu

Kerana ku warisanmu
Warisanmu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Hikmah Atas Segalanya-Encik Mimpi Nomad Aepul Roza ft Ronnie Hyperact

Lirik Lagu Hikmah Atas Segalanya-Encik Mimpi Nomad Aepul Roza ft Ronnie Hyperact

Baru kini ku tahu lemahnya diriku
Hanya mampu berharap keajaiban berlaku
Ku memohon pada-Nya tuhan yang satu
Berikan kekuatan itu

[chorus]
Semesta kata sabar cuba kusisipkan
Berjanji akan bersama hadapi segala
Takkan lelah bukti kasih akan kutunjukkan
Ku hamparkannya di dalam doa

Tuhan ku memohon mudahkan segala
Bantulah dirinya lindungi dirinya
Kerna ku tak sanggup dirinya derita
Semua atas nama cinta

Tuhan ku memohon ampuni segala
Dosa-dosa hamba yang selalu terleka
Dan aku bersujud mengharap bahawa
Kau bantu dirinya

[repeat chorus]

Dan aku bersujud
Mengharap bahawa
Kau bantu dirinya

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Sampai Bila Bila - Trisixty

Lirik Lagu Sampai Bila Bila - Trisixty

Kau begitu indah
Hanya dirimu kasih
Suci hatimu
Seputih cinta dariku

Ku tak berdaya
Untuk meluahkan
Cintaku ini
Ku kan terus menanti

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Sinar matamu kasih
Memancarkan cahaya
Yang membawaku
Kepada cinta sejati

Ku tak berdaya
Untuk meluahkan
Cintaku ini
Ku kan terus menanti

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu
Hanyalah untukmu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Takbir Cinta - Amy Search & Yasin

Lirik Lagu Takbir Cinta - Amy Search & Yasin

Malam kelam, Tangis hujan
Ratib hiba pengharapan, kurintihkan

Kerinduan, Keterangan
ketenangan yang telah hilang
sinaran keyakinan

Takbir cinta
kuberalih memberinya lebih makna (kuberalih membangkitnya dari lena)
pada janjiku di dalam doa

Kumemanggil menaruh noktahnya

Tabir masa, Tadbir Esa
Qurban cinta kerananya
pilihan akhirnya

Takbirku padaMu, yang tahu rahsia
yang terpendam di dalam nan sedalamnya
cintaMu yang seindah dan sesungguhnya

Malam kelam, Tangis hujan
Ratib hiba kurintihkan

Malam ini, Malam sakti
Kuberjanji, Sungguh hati
Kalam ini, Tulus suci
Nyata kini, Aku pasti

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Melankoli - Azlan & The Typewriter

Lirik Lagu Melankoli - Azlan

Benarkah rasa ini meminta hatiku
Terus dambakan apa yang kumahu
Tapi tak mungkin ada
Baki sisa manis darimu
Haruskah aku

Mungkinkah masih ada serpihan darimu
Sedangkan aku pun harus menunggu
Mengusik isi hati
Memendam rasa yang tak pasti
Walaupun tahu apa sebaliknya

Apakah aku yang berdosa
Menyentap apa yang kau kata
Di mana kesal yang kau sangka luka

Apakah aku yang bersalah
Pertaruhkan segala-gala
Di mana garis tiada hujungnya

Dia membakar hatiku
Nyalakan nyawa yang terkurung
Dia menghentam jiwaku
Hidupkan hati yang kabur
Biarkanku bersamanya

Biarpun ini mustahil bagi diriku
Rentak matamu berlalu di kalbu
Dia menghentam jiwa
Hidupkan hatiku yang buta
Biarlah aku terus bersamanya

Apakah aku yang berdosa
Menyentap apa yang kau kata
Di mana kesal yang kau sangka luka

Apakah aku yang bersalah
Pertaruhkan segala-gala
Di mana garis tiada hujungnya

Dia membakar hatiku
Nyalakan nyawa yang terkurung
Dia menghentam jiwaku
Hidupkan hati yang kabur
Biarkanku bersamanya

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bungkus Saja - Harun Salim Bachik

Lirik Lagu Bungkus Saja - Harun Salim Bachik

Biarpun badai melanda
Aku tetap bersama mu
Biarpun bumi terbelah dua
Aku tetap cintakan mu

* Memang wajarlah
Kalau ramai yang cemburu
Kerna engkau dan aku
Bagaikan sudu dan garpu
Kemana pun selalu bersama

** Engkau cinta aku cinta
Cinta kita… bungkus saja
Engkau rindu aku rindu
Rindu kita… bungkus saja
Engkau sayang aku sayang
Sayang kita… bungkus saja
Bungkuslah dengan janji-janji suci
Agar kita abadi

Bagaikan sudu dan garpu
Bagaikan bulan dan bintang
Sehidup semati

Ulang * dan **

Bagaikan sudu dan garpu
Bagaikan roti dan susu
Sehidup semati

Engkau cinta aku cinta
Cinta kita… hei bungkus saja
Engkau rindu aku rindu
Rindu kita… bungkus saja
Engkau sayang aku sayang
Sayang kita… bungkus saja
Engkau cinta aku cinta
Cinta kita… hai bungkus saja
Engkau rindu aku rindu
Rindu kita… bungkus saja

Lagu: Nabilah
Lirik: Nabilah

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Sang Kekasih : Kirana

Lirik Lagu Sang Kekasih : Kirana

Tanpa ku sadari hari hari
Sudah ku lalui tanpa kamu
Setiap waktu berdetik
Suara masih terbayang
Ku rasakan oleh bintang bintang
Menertawakan kesendirianku

Akankah sang kekasih kembali kesisiku nanti
Semua ini bukan salah kita
Hanya waktu yang memisahkan kita
Kan ku tunggu hadirmu kembali
Bersamamu

Sang kekasih

Sampai kapankah ku dapat bertahan
Di dalam kesendirian yang mendingin
Haruskah ku sadari walau kau bukan milikiku lagi

ouw ho

Akankah sang kekasih kembali kesisiku nanti
Semua ini bukan salah kita
Hanya waktu yang memisahkan kita
Kan ku tunggu hadirmu kembali
bersamamu

Kembali ke sisiku kembali
Semua ini bukan salah kita
Hanya waktu yang memisahkan kita
Kan ku tunggu hadirmu kembali
Hadirmu kembali bersamaku

Hadirmu kembali bersamaku

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Indahnya Hidup Bersama Illahi - Nadamurni

Lirik Indahnya Hidup Bersama Illahi - Nadamurni

Alangkah indah hidup ini
Hidup bersama Illahi
Kehendak Allah difahami
Pandai menerima dariNya

Bijak menggunakan nikmatNya
Ia dianggap ibadah
Semua diberi pahala
Takbir Ya Allah berhikmah

Sabar dengan ujian
Tanpa hisab akan diganjari
Nikmat yang diberi
Memudahkan untuk berbakti

Merasai pemberian Nya
Itulah tanda bersyukur
Akan ditambah lagi
Nikmat yang diberi

Terseksa bermujahadah
Kerana ingin menempuh jalan
Untuk menuju Allah
Panduannya Allah tunjukkan

Korban harta fisabilillah
Akan berdaulat keimantullah
Setiap satu kebajikan
Tujuh ratus digandakan

Tawakkal kepada Illahi
Terutama mengenai rezeki
Tanpa ragu-ragu walaupun sedikit
Ada jaminan pembelaan darinya

Bila takwa pakaian kita
Urusan kita dimudahkan
Kerana kita sudah menjadi ahlillah
Begitu indah hidup bersama Tuhan
Begitu indah hidup bersama Tuhan
Begitu indah hidup bersama Tuha

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Tarik Selimut - Zaskia Gotik

Lirik Lagu Tarik Selimut - Zaskia Gotik

Jam 1......Jam 1
Jam 1, Jam 2, Jam 3, kau tak datang-datang
Jam 4, Jam 5, Jam 6, hari mulai petang
Jam 7, 8, 9, kok nyamuk yang datang
Aku banting pintu, tarik selimut
Bobo manis saja

Hanya dirimu yang selalu kutunggu
Pagi siang sore malam itu slalu
Hanya dirimu yang selalu kurindu
Wahai kau kekasih pujaanku

Waktu berlalu aku tetap menunggu
Tak lelah menanti terus ku menunggu
Sekian lama bosan ku menunggu
Namun tak ada juga kabar darimu

Jam 1, Jam 2, Jam 3, kau tak datang-datang
Jam 4, Jam 5, Jam 6, hari mulai petang
Jam 7, 8, 9, kok nyamuk yang datang
Aku banting pintu, tarik selimut
Bobo manis saja

(Hanya dirimu..)
(Hanya dirimu..)
Hanya dirimu yang selalu kutunggu
Pagi siang sore malam itu slalu
Hanya dirimu yang selalu kurindu
Wahai kau kekasih pujaanku

Waktu berlalu aku tetap menunggu
Tak lelah menanti terus ku menunggu
Sekian lama aku bosan menunggu
Namun tak ada juga kabar darimu

Jam 1, Jam 2, Jam 3, kau tak datang-datang
Jam 4, Jam 5, Jam 6, hari mulai petang
Jam 7, 8, 9, kok nyamuk yang datang
Aku banting pintu, tarik selimut
Bobo manis saja

Jam 1, Jam 2, Jam 3, kau tak datang-datang
Jam 4, Jam 5, Jam 6, hari mulai petang
Jam 7, 8, 9, kok nyamuk yang datang
Aku banting pintu, tarik selimut
Bobo manis saja

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu My Love - Alendra

Lirik Lagu My Love - Alendra

Ku terlalu menyayangi
Ku terlalu mencintai
Bukan ingin membatasi
Dirimu, my lovely

Mungkin kamu salah arti
Dengan sikap aku ini
Yang selalu mengaturmu
Hingga kamu pergi

Oh my love dimana dirimu
Maafkan sikap aku selama ini
Oh my love jangan kau menjauh
Ku rela berubah untuk dirimu

Ku sangat mencintaimu
Tak akan berpaling hati
Ku akan selalu menanti
Dirimu di sini

Oh my love dimana dirimu
Maafkan sikap aku selama ini
Oh my love jangan kau menjauh
Ku rela berubah untuk dirimu

Oh my love dimana dirimu
Maafkan sikap aku selama ini
Oh my love jangan kau menjauh
Ku rela berubah untuk dirimu

Oh my love (dimana dirimu)
Maafkan sikap aku selama ini
Oh my love (jangan kau menjauh)
Ku rela berubah untuk dirimu
Ku rela berubah untuk dirimu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bukan Main Main - Seventeen

Lirik Lagu Bukan Main Main - Seventeen

Dengarkan aku ini pintaku
Karna cintaku bukan main main
Jangan  kau pergi Jangan kau lari
Karna cintaku bukan main main

Kalau kau tak serius
Pergi jauh dariku
Karna hatiku hanya untukmu

Cintaku ini cinta yang sempurna
Bukan cinta main main
Ohh....cintaku ini cinta yang abadi
Bukan cinta yang mudah diambil

Dengarkan aku ini pintaku
Karna cintaku bukan main main

Kalau kau tak serius
Pergi jauh dariku
Karna hatiku hanya untukmu

Cintaku ini cinta yang sempurna
Bukan cinta main main
Ohh....cintaku ini cinta yang abadi
Bukan cinta yang mudah diambil

Ooh...Cintaku ini cinta yang sempurna
Bukan cinta main main
Ohh....cintaku ini cinta yang abadi
Bukan cinta yang mudah diambil

Cintaku bukan main main

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Bahagia Itu Sederhana - Wina Natalia (feat. Abdul Coffee Theory)

Lirik Lagu Bahagia Itu Sederhana - Wina Natalia (feat. Abdul Coffee Theory)

Bahagia itu sederhana
Hanya dengan melihat senyummu
Ketika dunia seakan menghancur
Kita bercanda tertawa bersama
Sederhana

Bahagia itu milik kita
Aku raja dan engkau ratunya
Walau cuma kita berdua yang tau
Aku dan kamu kita berdua bahagia
Sederhana

Hai..ia..ia
Mengertilah
Hai..ia..ia
Percayalah

Aku dan kamu
Kita tercipta tuk
Menjadi satu hal yang ku tahu
Cinta takkan kemana mana
Bila kita berdua
Kita bersama
Kita bahagia
Sederhana

Mengertilah
Hai..ia..ia
Percayalah

Aku dan kamu
Kita tercipta tuk
Menjadi satu hal yang ku tahu
Bila kita berdua
Kita bersama
Kita bahagia
Sederhana

La..La..La
Bahagia tu sederhana
La..La..La
Bahagia tu sederhana
Karna ada kamu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Aku Belum Pernah - Shae

Lirik Lagu Aku Belum Pernah - Shae

Ku tatap matamu
saat kau mulai membisu
kau tak mampu bicara
saat ku tanya padamu

kau palingkan wajahmu
tertunduk malu padaku
tak mampu bicara
saat ku tanya padamu

apa yang kau lakukan
saat aku sedang tak ada
apa yang kau perbuat
dengannya, dengannya

aku belum pernah duakan cintamu
aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu
aku belum pernah sakiti hatimu

kau percuma diam takkan merubah keadaan
lebih baik bicara saat ku tanya padamu
apa yang kau lakukan saat aku sedang tak ada
apa yang kau perbuat dengannya, dengannya

aku belum pernah duakan cintamu
aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu
aku belum pernah sakiti hatimu

aku belum pernah duakan cintamu

aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu

aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu
aku belum pernah duakan cintamu, aku belum pernah sakiti hatimu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta Si Tauke Kelapa Sawit - Apokalips Band

Lirik Lagu Cinta Si Tauke Kelapa Sawit - Apokalips Band

Sesaat ku selalu terbayangkan wajahmu
Aku rindu dengan gaya comelmu
Oh tolong lah jangan kau buat aku gila
Tanpamu hidupku tak seperti dulu

Oh hubbyku tolong fahamilah aku
Aku pergi untuk melanjutkan pelajaran
Percayalah disuatu hari nanti
Kau dan aku pastikan bertemu lagi

Oh sayangku maafkan lah oh diriku
Aku sedar ku memang tidak layak untukmu
Maklumlah SPM pun tidak ada

Oh hubbyku jangan kau cakap macam itu
Ok apa kau tauke kelapa sawit
Ku kan selalu mendoakan kejayaan mu

Biar segala cerita kita berdua
menjadi kenangan
Dan ku harap Kau kan selalu happy
Dan ku harap kau kan selalu selalu smile


Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Demi Si Kici - Hezron Rayner & Hezrenol Rayner

Lirik Lagu Demi Si Kici - Hezron Rayner & Hezrenol Rayner

Waktu kamu masih sekolah rendah
Belum kau kenal apa itu bercinta
Yang aku tahu cuma bermain saja
Maklumlah baru darjah lima..


Tiba masanya kamu skolah menengah
Dengan tiba-tiba kau telah jatuh cinta
Dengan seorang gadis yang berkaca mata
Comel orangnya dan jelita..

Bila kau tanya siapakah namanya
Rilex dia berkata bahwa Sheron namaya
Aduh manisnya cantik sangat orangnya
Membuatku tergila-gila..

Tapi..kawanku bilang..
Dia jahat..dan sangat nakal
Tapi..kawan kau bilang..
Dia jahat..dan sangat nakal..

C/O
Tapi kau tidak peduli..
(tapi ku tidak peduli)
Dengan kawan baikmu sendiri..
(daripadaku kecewa lebih baik aku mengkhianati)

Jika kau tak direstui..
(jika ku tak direstui)
Oleh ibubapa mu sendiri..
(aku sanggup melawan demi c kici yang aku cintai)

Jikalau kamu dibenci..
(jikalau aku dibenci)
Oleh masyarakat disekeliling..
(ku tidak akan peduli baik pergi jaga hal sendiri)

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Jahatnya Kamu - Rudy Zil

Lirik Lagu Jahatnya Kamu - Rudy Zil

Ku tuliskan sebuah lagu untuk mu
cerita tentang aku dan dirimu
tak percaya aku tak percaya
ku jatuh cinta tuk kali kedua

ku tuliskan nama dia di hati ku
sebagai tanda dia cinta terakhir ku
ku fikir-fikir dia kan setia
jiwa kacau kau duakan cinta

[1]
oh jahatnya kamu mempermainkan aku
kau takkan tahu kau takkan pernah tahu
gara-gara kamu aku hilang arah
hingga terasa kesepian hari ku

[2]
tak ku percaya, oh cinta nya tak setia
manis mulutnya, bikin ku jadi gila
kalau dulu aku tahu kau tak setia
aku tak mahu, aku tak mahu jadi pacarnya

ku percaya nanti di suatu masa
kau kan tahu rasanya dilukai
kerna kamu ku jadi begini
ku disangka pemusnah wanita

aku cinta aku sayang padamu
cinta ku satu dan itu untuk mu
tapi dari hari kau duakan ku
tak kan pernah lagi ku kembali pada mu

Repeat [1][2]
Repeat [1][2]



Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Rock N Love - Kotak

Lirik Lagu Rock N Love - Kotak

Berdiri menantang cobaan datang
hadapi dengan tenang
gairan bermusikku
isyaratkan kebenaran

tangis dan tawa kini
tak mengusik perasaan
nantikan sampai mati
semua kusimpan dalam hati

Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love yang akan bertahan
Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love adalah jawaban

Berdiri menantang badai menghadang
hadapi dengan tenang
gairan bermusikku
isyaratkan kebebasan

tangis dan tawa kini
tak mengusik perasaan
nantikan sampai mati
akan kusimpan di hati

Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love yang akan bertahan
Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love adalah jawaban

Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love yang akan bertahan
Kamu rock n roll, kamu rock n love
jiwa rock and love adalah jawaban

Kamu rock n roll, kamu rock n love!

Haaa haaa haaa haaa
Kamu rock n roll
Haaa haaa haaa haaa

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Terima Kasih Kekasih - Azhael

Lirik Lagu Terima Kasih Kekasih - Azhael

Dengarlah satu dedikasi
Yang tulus untukmu
Sesiapa yang dah tergigit
Akan rasa pedasnya

Hayati, teliti, pesananku ini
Semua dengar sini

Terima kasih kekasih kekasih
Yang telah mengoyakkan jantungku
Terima kasih kami menghargai
Kalau tak kerana kau bakarku
Ku takkan jumpa cinta yang baru

Terima kasih

Terlihat gambar kamu lagi
Terguris kembali
Teringat saat kau curangi
Pasti aku tersenyum

Hayati, teliti, pesananku ini
Semua dengar sini

Terima kasih kekasih kekasih
Yang telah mengoyakkan jantungku
Terima kasih kami menghargai
Kalau tak kerana kau bakarku
Ku takkan jumpa cinta yang baru

Telingaku asyik berdesing
Kepalaku pusing-pusing
Dilanggar ditempuh perilakumu
Kini aku tak lagi gila
Lega rasanya apabila
Aku tahu kamu bukan lagi masalahku

Terima kasih ku ucapkan pada kamu
Terima kasih ku ucapkan pada kamu
Hayati, teliti, pesananku ini
Semua dengar sini

Terima kasih kekasih kekasih
Yang telah mengoyakkan jantungku
Terima kasih kami menghargai
Kalau tak kerana kau bakarku

Terima kasih kekasih kekasih
Yang telah mengoyakkan jantungku
Terima kasih kami menghargai
Kalau tak kerana kau bakarku
Ku takkan jumpa cinta yang baru

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu 7 Kali Malam Minggu: 6ixth Sense

Lirik Lagu 7 Kali Malam Minggu: 6ixth Sense

7 kali malam minggu
Sayang tak datang datang
Di telefon di sms
Sayang tak balas balas

Harus ke mana lagi
Ku cari dirimu oh
Harus ke mana lagi
Ku mencarimu

Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang
Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang

7 kali malam minggu
Sayang tak datang datang
Di telefon di sms
Sayang tak balas balas

Harus ke mana lagi
Ku cari dirimu oh
Harus ke mana lagi
Ku mencarimu

Sayang bukan aku tak mahu
Membalas smsmu mengangat telefonmu
Tapi sayang aduh du du sayang
Handphoneku bermasalah pulsa pun tak ada

Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang
Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang

Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang
Tak tahan aku sudah tak tahan
Melayan tingkahmu oh sayang

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Rindu 242 - Shae ft Nukilan

Lirik Lagu Rindu 242 - Shae ft Nukilan

Verse 1 (Shae)
Di malam yang sepi
Aku sendirian dengar bisik hati
Ku pejamkan mata
Biarkan dibawa kembali ke suatu

Ruang dan masa
Indahnya bila dibuai sejarah
Di dalam keasyikan
Terlihatkan seraut wajah

Chorus (Kelana dan Shae)

Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati jadi rindu tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Verse 2 (Agenda)
Ku bertanyakan mana sita
Kembalikan warkah cinta
Moga manis jangan tangis hakis tinta
Semua janji yang pernah dideklarasi
Tinggal puisi sepi minta dideklamasi
Aku masih bergelut memeluk takdir
Detik bermula sehingga kemelut berakhir
Apapun juga keputusan
Aku terima walau jujurnya tak keruan dan

Yang dah berlaku biarkan berlalu
Nescaya nestapaku kan diubat waktu
Kau harus bahagia walau tak bersamaku
Khabarnya hidupmu kini ibarat ratu
Nahu lagu berbaur tabu ku tahu
Namun bukan niat ‘tuk menggugat dan menggangu
Semoga kau pun merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi
Aku rindu

Bridge (Kelana dan Shae)
Rindu
Sejujurnya ku menginginkanmu
Di sini bersama menempuh dunia ini

Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati ini jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Andainya diberi kesempatan
Banyak yang mahu kuperkatakan
Menyusur rekahan mengukur punca retakan
Sejujurnya dirimu tak kupersalahkan
Sempurna perbuatan, perkataan dan perwatakan
Mungkin semuanya berpunca dari aku
Yang selalu keterlaluan memahukan sesuatu
Memorabilia, paraphernalia cinta
Setia mencerita sisa memori tercipta bila

Verse 3 (Kirana)
Ku mengadu ke purnama
Bertanyakan khabar pujanggaku di sana
Puisi cinta lama sibuk dihidupkan
Menjadi senandung lestari bayu tiup-tiupkan
Yang kau nyanyikan aku nyanyi juga
Tak sempurna tapi ku kan tetap coba
Semoga terus merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi

Aku rindu

Chorus (Shae dan Nukilan)
Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Jangan ku kau lupa hingga hari kita bersua



Caller ringtones
Maxis Caller Ringtones: 444616
Celcom Call Me Tones: 237342
DiGi Caller Tunes: 1803288

Cara-Cara Muat Turun:
Maxis Caller Ringtones : Dial *131*# dan tekan call/send
Celcom Call Me Tones : Dial *888*# dan tekan call/send
DiGi Caller Tunes : Dial *233*# dan tekan call/send

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Amaran - Along Zaimi

Lirik Lagu Amaran - Along Zaimi

Ku Beri Satu Amaran;
Ku Anggap Engkau Kan Faham
Ku Rahsiakan Diri Ini;
Ku Harap Engkau Mengerti

Aku Manusia Biasa;
Memang Tak Pernah Sempurna
Ku Tak Mahu Di Bohongi;
Ku Tak Mahu Di Sakiti

Ku Menghilangkan Diriku;
Jangan Di Kejar Bayangku
Pergi Jauh Dari Hidupku;
Tamatkan Sandiwara Mu
Hentikan Propaganda Mu Itu

Engkau Luahkan Kata Kata Cinta Mu
Hancur Hati Ini Kau Persendakan;
Semuanya Dusta

Ku Tak Mahu Engkau Dekati Diri Ku
Ku Mahu Engkau Terus Terus Pergi;
Pergi Jauh Dari Hidup Ku Ini

Ku Beri AMARAN

lagu: Along Zaimi / Bard Muffins
lirik: Along Zaimi




Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Andainya : Bard Muffins

Lirik Lagu Andainya : Bard Muffins

Andainya kau bisa memilih
Akan ku pilih kamu kekasih
Biarlah sumpah janji mimpiku
Hanya sekadar lena tidurku

Engkau terlahir menyinari
Mewarnai kehidupanku
Engkaulah cinta dan segalanya
Memberiku sebuah cahaya

Andainya kau bisa memilih
Akan ku pilih kamu kekasih
Biarlah sumpah janji mimpiku
Hanya sekadar lena tidurku

Biar dirimu entah dimana
Biar kau lari pinggir daku
Akan ku simpan simpan bayangmu
Di dalam hatiku ini

Walau ku tiada tiada disitu
Kau tetap ada dihatiku
Selagi bulan menyinari taman
Ku percaya kau ada disisi

Biar dirimu entah dimana
Biar kau lari pinggir daku
Akan ku simpan simpan bayangmu
Di dalam hatiku ini

Walau ku tiada tiada disitu
Kau tetap ada dihatiku
Selagi bulan menyinari taman
Ku percaya kau ada disisi

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Hero - Noah

Lirik Lagu Hero - Noah

If you ask me how i fell
i want to burn my lonely soul
Fly me through the danger zone
like a shadow in your home

So let me be your hero
And cast away your sin above
let me be your hero
and cast away the sin you own

Fly me now and don't despair
I'll be flying through your door

So let me be your hero
And cast away your sin above
let me be your hero
and cast away your sin

Stand up I'll be on your side
Take my hand today
We can fly together
Let me lead the way

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Takziah! Pemergian Harun Salim Bachik kehilangan besar

Pemergian Harun Salim Bachik kehilangan besar

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga pelakon komedi terkenal, Harun Salim Bachik, yang meninggal dunia petang tadi.
  
"Takziah atas pemergian Harun Salim Bachik...saya sering menonton lakonan beliau dan ia merupakan satu kehilangan besar untuk industri hiburan," kata beliau dalam catatan terbaharunya dalam laman Facebook dan Twitter.
  Harun Salim Bachik meninggal dunia

Najib turut mendoakan Allahyarham Harun Salim dirahmati Allah.
  
Harun Salim atau nama sebenarnya Haron Aminar Rashid Salim, 55, rebah secara tiba-tiba di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Bukit Merah, Perak kira-kira 4.15 petang tadi ketika hendak ke bilik air di R&R itu.
  
Beliau dalam perjalanan pulang ke ibu negara bersama-sama isteri serta anak-anaknya selepas menghadiri majlis kenduri di Pulau Pinang.
  
Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Koperasi Polis, Gombak sebelum solat Zohor esok.
  
Harun Salim mula dikenali melalui drama bersiri Rumah Kedai pada 1990-an. Beliau pernah menjadi Presiden Seniman bagi penggal 2010/2011. - Bernama
Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Cintai Aku Karena Allah - Novi Ayla

Lirik Lagu Cintai Aku Karena Allah - Novi Ayla

Cintai aku, sayangi aku
Kasihi aku, miliki aku

Cintai aku karena Allah
Sayangi aku karena Allah
Kasihi aku karena Allah
Miliki aku karena Allah

Bukan langit, bukan bumi
Bukan bulan matahari
Kau jadikan saksi cinta
Hanya Allah sang Maha Cinta

Bukan harta, bukan rupa
Bukan pula kehebatan
Iman dan takwamu sayang
Mencintamu aku tenang

Ku ingin menjadi surga dalam lembaran hidupmu
Ku jadikan engkau iman
Bimbing aku jalan kebenaran

Cintai aku karena Allah
Casihi aku karena Allah

Bukan harta, bukan rupa
Bukan pula kehebatan
Iman dan takwamu sayang
Mencintamu aku tenang

Ku ingin menjadi surga dalam lembaran hidupmu
Ku jadikan engkau iman
Bimbing aku jalan kebenaran

Cintai aku karena Allah
Sayangi aku karena Allah
Kasihi aku karena Allah
Miliki aku karena Allah

Bukan langit, bukan bumi
Bukan bulan matahari
Kau jadikan saksi cinta
Hanya Allah sang Maha Cinta

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Kalimera Athena - Cita Citata

Lirik Lagu Kalimera Athena - Cita Citata

Matahari mata sapi Yang tergantung di langit Yunani
Menyinari menyaksikan bersatunya dua hati
Kemarin kita masih berpeluk cium di alun alun Paris
Pagi ini kita berdua telah tiba di pelabuhan Athena

Kita berlayar menuju pulau Poros
Hijrah hingga Eghina
Burung laut yang indah cantik molek
Menggiring kita ke suasana romantis

Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena

Matahari mata sapi Yang tergantung di langit Yunani
Menyinari menyaksikan bersatunya dua hati
Kemarin kita masih berpeluk cium di alun alun Paris
Pagi ini kita berdua telah tiba di pelabuhan Athena

Kita berlayar menuju pulau Poros
Hijrah hingga Eghina
Burung laut yang indah cantik molek
Menggiring kita ke suasana romantis

Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena
Kalimera Kalimera Kalimera Kalimera Ya Athena

Lirik Lagu Cita Citata - Kalimera Athena

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lagu terbaru Malique ‘Rindu 242’

Lagu terbaru Malique ‘Rindu 242’

Malique kini kembali dengan lagu terbaru ciptaannya ‘Rindu 242’ nyanyian Shae dan Kumpulan Nukilan.

Selepas Teman Pengganti, Malique tidak keluar dengan apa-apa lagu sehingga Rindu 242 dilancarkan baru-baru ini.
Malique

Disebabkan itu timbul spekulasi yang mendakwa lagu Rindu 242 dicipta Malique sebagai respon kepada Lagu Apa Khabar ciptaan Joe Flizzow.

Bagaimanapun Joe Flizzow ketika ditemui baru-baru ini telah menafikan perkara tersebut.

Penyanyi rap dan komposer tersebut turut memohon kepada para peminat supaya tidak membuat spekulasi.

“Terus terang saya cakap, lagu Malique tiada kena mengena dengan lagu saya, lagipun Malique telah menghubungi saya dan menjelaskan segalanya mengenai lagunya itu.

“Apa-apa pun saya gembira Malique kembali aktif untuk mencipta lagu untuk penyanyi tempatan, sememangnya sahabat saya memang berbakat,” katanya.

Joe yang ditemui media di Majlis Pelancaran Video Muzik Baek di pejabat Sony Music turut mengucapkan selamat maju jaya kepada Malique.

“Semoga Malique terus utuh memperkukuhkan lagi industri muzik tempatan.

“Kumpulan Nukilan adalah anak didik terbaru Malique, InshaaAllah mereka boleh berjaya dan saya harap peminat muzik tempatan terus menyokong lagu-lagu kita.

Lagu #RINDU242 telah dilancarkan di corong radio tepat jam 2.42 petang pada 24 Februari lalu.

Kumpulan Nukilan terdiri daripada 3 orang anak muda iaitu Kirana, Kelana dan Agenda merupakan artis di bawah naungan syarikat rakaman Malique iaitu Qarma MusiQ. 

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Kes Syabu: Benji ditangkap kali ke-3

Kes Syabu: Benji ditangkap kali ke-3

Pelakon Benji (Khaeryll Benjamin Ibrahim) ditangkap buat kali ketiga atas kesalahan memiliki dadah jenis Syabu.

Pelakon  berusia 37 tahun itu telah ditahan bersama seorang wanita dan lelaki di sebuah hotel di ibu negara kira-kira jam 9.30 malam Khamis.

Hasil pemeriksaan anggota polis dari cawangan Narkotik IPK  Kuala Lumpur telah menjumpai dua peket plastik lutsinar dan satu keratan  peket plastik lutsinar mengandungi bahan disyaki dadah jenis Syabu.


Pemeriksaan terhadap beg tangan pula telah menjumpai satu peket plastik lutsinar mengandungi 11 peket plastik lutsinat disyaki dadah.

Pihak polis turut menjumpai sepucuk pistol angina di dalam sebuah bilik yang mengandungi 14 butir peluru bebola besi.

Kesemua mereka telah ditahan di bawah Sekyen 39(A) Akda Dadah Berbahaya 1952 dan Sekyen 12(3) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana memiliki dadah dan Seksyen 36 Akta Senjata 1960 kerana memiliki senjata.

Sebelum ini pada tahun 2009 dan 2011, anak kepada Allahyarhamah seniwati Azean Irdawaty itu pernah ditahan atas kesalahan sama.

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Rindu Menghempas Hati - Adam Ahmad

Lirik Lagu Rindu Menghempas Hati - Adam Ahmad

Engkaukah itu
Hadir di kala kau diusik rindu
Kau mengundang ku untuk bersama mu
Mengungkit segala kisah lalu

Apakah diriku
Tempat persinggahan melepas rindu
Sesekali rindu menguasai
Dan diriku ini kau hampiri

Rindu yang menghempas hati
Memaksa ku menyayangi hatimu lagi
Beralun ombak kasihmu
Menghempas segenap kamar hatiku
Ingin aku cuba melenyapkan engkau
Rupanya diriku yang telah terpukau
Bersama gelombang warna pilu
Akhirnya ku menjadi perindu

Ternyata aku
Pernah dan terlalu menyayangimu
Biarpun ku lemas di persisiran
Tak sanggup ku tempuh perpisahan 

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Kau Pergi Jua - Adam Ahmad

Lirik Lagu Kau Pergi Jua - Adam Ahmad

Wajahmu
Seindah serinya pelangi yang indah
Seharum mawar putih segar berkembang
Wajahmu
Mengapa sering terbayang dimataku
Sehingga terbawa didalam mimpiku

Sayangku
Tahukah kau didalam hatiku ini
Tersimpan perasaan cinta dan suci
Kau bunga
Ingin kusuntingmu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

Sayangnya
Harapan yang selama ini kubawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagaikan sebuah mimpi

Kau pergi jua
Setelah cinta ku kini membara
Belum sempat kucurahkan kasihku
Kau pergi tak kembali...

Sayangku
Tahukah kau didalam hatiku ini
Tersimpan perasaan cinta dan suci
Kau bunga
Ingin kusuntingmu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

Sayangnya
Harapan yang selama ini kubawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagaikan sebuah mimpi

Kau pergi jua
Setelah cinta ku kini membara
Belum sempat kucurahkan kasihku
Kau pergi tak kembali...

Sayangku
Tahukah kau didalam hatiku ini
Tersimpan perasaan cinta dan suci
Kau bunga
Ingin kusuntingmu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

Ingin kusuntingmu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Untukmu Sayang - Adam Ahmad

Lirik Lagu Untukmu Sayang - Adam Ahmad

Satu ketika indah
Dikala kita bersama dulu
Kuharap akan dikenang
Sehingga akhir hayatmu

Hanya tuhan sahaja yang Maha mengetahui
Bagaimana pilunya hati ini
Meniggalkan kau sendiri dengan perpisahan ini
Kuharap kau bersabar sayangku

Daku diperantauan
Akan selalu ku kenangkan wajahmu
Berjanjilah sayangku
cinta kita tidak akan berakhir

Dengarkanlah lagu ini
Kutuliskan untukmu
Sebagai kenangan bila ku pergi nanti
Jika diizinkan ilahi
Daku kan segera kembali
Melenyapkan segala rindu dihati

Hanya tuhan sahaja yang Maha mengetahui
Bagaimana pilunya hati ini
Meniggalkan kau sendiri dengan perpisahan ini
Kuharap kau bersabar sayangku

Hanya tuhan sahaja yang Maha mengetahui
Bagaimana pilunya hati ini
Meniggalkan kau sendiri dengan perpisahan ini
Kuharap kau bersabar sayangku

Sayangku
sayangku..

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Mawar Putih Tanda Perpisahan - MonoloQue, Amirah Asraf

Lirik Mawar Putih Tanda Perpisahan - MonoloQue, Amirah Asraf

Sekuntum haruman hadiahmu di malam terakhir
Bunga mawar yang putih tanda hati bersih suci mewangi
Kedinginan malam seolah mengerti perasaan
Dua insan bertemu dalam sendu mengiring perpisahan

Pergilah kandaku sayang pergilah nyawa
Dinda tetap menanti penuh setia demi ibu pertiwi
Perjuangan kanda dinda doa sejahtera dan berjaya

Pilu sebak dada meninggalkan kanda bersendirian
Namun aku berjanji engkau dewi sanjungan dijiwaku
Bunga mawar putih tanda semangat perjuangan ku
Kanda cuma berdoa moga cita menjadi kenyataan

Pergilah kandaku sayang pergilah nyawa
Dinda tetap menanti penuh setia demi ibu pertiwi
Perjuangan kanda dinda doa sejahtera dan berjaya

Dari riak pandanganmu yang sayu aku tahu kesedihanmu
Aku jua rasa terkilan dihati namunku pendamkan dijiwa
Senyumlah sayang buat azimat kanda semoga sepikan terhibur
Semoga sepikan terhibur semoga sepikan terhibur

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Cinta - Lirik Lagu Cinta - MonoloQue

Lirik Lagu Cinta - MonoloQue

Kau hadir bila tiba waktunya tidak diundang tak jua dipinta
Walau ku lari namun kau tetap datang jua
Kerana mu cinta tak mampu menahannya

Aku terus mencuba untuk lari dari cinta
Kerana perit terasa sengsara tanpa kata kerana dusta

Cinta kau luluhkan hati ini membuat segalanya indah
Walau sesekali menjengah tiba Oh cinta terasa bahagia

Hanya menunggu saat dan tika
Aku akan terus melangkah walau tanpamu oh cinta
Aku yakin akan adanya setia ceritera yang tiada akhirnya

Cinta kau luluhkan hati ini membuat segalanya indah
Walau sesekali menjengah tiba oh cinta
Hanya menunggu saat dan tika
Kerana cinta terasa bahagia
Cinta abadi cinta cinta padanya cinta satu cinta selamanya

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Tiada Kata Secantik Bahasa - MonoloQue

Lirik Tiada Kata Secantik Bahasa - MonoloQue

Tiada kata secantik bahasa untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan nak ku tunjukkan perasaan

Oh... dinda puspa gemala mengharum jiwa hmm...
Dinda puspa gemala mustika kanda...

Walau musim berubah suasana bertukar
Tapi ikatan mesra sikit pun takkan longgar

Tiada kata secantik bahasa untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda

Oh... dinda puspa gemala mengharum jiwa hmm...
Dinda puspa gemala mustika kanda...

Walau musim berubah suasana bertukar
Tapi ikatan mesra sikit pun takkan longgar

Tiada kata secantik bahasa untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Penghormatan Terakhir - MonoloQue

Lirik Lagu Penghormatan Terakhir - MonoloQue

Kemalangan tak berbau aku tahu kau pun tahu
Hati hati ketika melintas tiada jalan pintas
Izinkan beta pergi mungkin takkan kembali
Pandang kiri pandang kanan ada lencongan di hadapan

Kemalangan tak berbau aku tahu kau pun tahu
Hati hati ketika melintas tiada jalan pintas
Izinkan beta pergi mungkin takkan kembali
Pandang kiri pandang kanan ada lencongan di hadapan

Oh gila gila bayang sayang memang seribu kali sayang
Seperti melawan ayer lintang kumabuk kepayang
Oh gila gila bayang sayang memang seribu kali sayang
Seperti melawan ayer lintang kumabuk kepayang

Oh gila gila bayang sayang memang seribu kali sayang
Seperti melawan ayer lintang kumabuk kepayang

Izinkan beta pergi mungkin tengkujuh sudah berakhir
Mungkin takkan kembali penghormatan terakhir
Penghormatan terakhir penghormatan terakhir
Penghormatan terakhir penghormatan terakhir

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Gurindam Hutan - MonoloQue

Lirik Lagu Gurindam Hutan - MonoloQue

Kalau kau rasa terkilan Jangan simpan di dalam hati
Walau kau rasa tertekan Jangan sampai dibawa mati
Mari cuba selesaikan Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Tak perlu merajuk lagi

Kalau kau rasa ditawan Janganlah perkhabar dengan berkuasa
Walau kau tak melawan Tak bermakna kau tak boleh bersuara
Mari cuba selesaikan Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Tak perlu merajuk lagi tak perlu merajuk lagi
Mari cuba selesaikan Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Tak perlu merajuk lagi

Rasa apa yang ku rasa Cinta pasti dia yang sebenar
Tiada yang mustahil Tiada pasti berhasil
Tiada yang mustahil Cinta berkalut semua

Kalau rasa digunakan Jangan biar ia berleluasa
Jadikanlah telandan tak perlulah jadi juara
Mari cuba selesaikan Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Tak perlu merajuk lagi

Rasa apa yang ku rasa Cinta pasti dia yang sebenar
Tiada yang mustahil Tiada pasti berhasil
Tiada yang mustahil Cinta menakluk semua
Cinta menakluk semua Cinta menakluk semua

Kalau kau rasa terkilan Jangan simpan di dalam hati
Walau kau rasa tertekan Jangan sampai dibawa mati
Mari cuba selesaikan Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Kau cuma perlukan cinta
Dan sedikit perhatian Kau cuma perlukan cinta

Kita semua kita semua cinta tak perlu tak Perlu Merajuk Lagi

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Moreh - MonoloQue

Lirik Lagu Moreh - MonoloQue

Setiap mamak setiap dapur pukul 4 pasti makan sahur
Lepas subuh ada yang kembali tidur
Ada yang bergegas ke Kuala Lumpur

Dari pagi hingga ke petang
Terngiang ngiang makanan yang bakal terhidang
Matahari terbenam hilang perut kenyang berat tulang

Pasti moreh walau badan letih tetap pergi terawih
Tenaga pasti pulih lepas terawih sama-sama makan moreh

Tinggatkan produktiviti jangan leka tengok tv
Cakap banyak pun tak guna apa kata kita sama-sama cuba

Dari pagi hingga ke petang
Terngiang ngiang makanan yang bakal terhidang
Matahari terbenam terbenam hilang perut kenyang berat tulang

Pasti moreh walau badan letih kita pergi terawih
Tenaga pasti pulih lepas terawih sama-sama makan moreh

Walaupun kita berpuasa tak bermakna kita hilang kuasa
Cuma bertukar suasana tiba raya kita juara

Harap maafkan kalau ada terkurang atau terlebih
Selamat berpuasa hari raya yang mulia pasti tiba jua

Selamat berpuasa selamat berpuasa
Selamat berpuasa Raya kan tiba jua

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

Lirik Lagu Kemesraan - Iwan Fals

Lirik Lagu Kemesraan - Iwan Fals

Suatu hari
Dikala kita duduk ditepi pantai
Dan memandang
Ombak dilautan yang kian menepi

Burung camar
Terbang bermain diderunya air
Suara alam ini
Hangatkan jiwa kita

Sementara
Sinar surya perlahan mulai tenggelam
Suara gitarmu
Mengalunkan melodi tentang cinta

Ada hati
Membara erat bersatu
Getar seluruh jiwa
Tercurah saat itu

Kemesraan ini
Janganlah cepat berlalu
Kemesraan ini
Ingin kukenang selalu

Hatiku damai
Jiwaku tentram disampingmu
Hatiku damai
Jiwaku tentram bersamamu

Bersamamu

Visit:
http://www.liriklagumuzika.com

2015 @ Lirikami

 
◄Design by Lirikami